Gå til innhold

Hvordan ha sex uten å bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Kayia skrev (38 minutter siden):

Nå skal jeg svare deg ut fra meg selv, i tilfelle det kan hjelpe deg. 

 

3. Det kan du, og kanskje ligger stengselen i at du selv er usikker på hva sex er og hvordan det skal foregå? Når du har prøvd noen ganger kan det være at du ser annerledes på det, og tro meg - det er bare å pule. 

4. Har han sagt dette, eller er det din tolkning/ forståelse/ oppfatning at han mener dette?

5. Det er et valg, men ut fra mitt perspektiv - et valg jeg ikke kunne gått for.

Håper du finner ut av alle balete tanker rundt sex og forhold - lykke til :)   

3. Jeg vet hva sex er. Men sliter med å slappe av helt. Prøvde litt, men jeg ville ikke ha sex pga hadde ingen prevensjon. Jeg merker at jeg sliter med tenning pga jeg ikke slapper av helt. Jeg blir altså våt, men lysten er redusert. 
 

4. Jeg spurte om han skaffet kondom siden han har så lyst men det har han ikke. Måten han sa det på fikk meg til å forstå at han synes det er turnoff. Har hørt menn ikke kjenner like mye? Og at det er turnoff å avbryte kosen litt for å ta den på? Men jeg vil egentlig helst ha det. Mtp kjønnssykdommer og graviditet, da jeg vil helst slippe å ha noe inni kroppen som gjør at jeg mister mensen i 3-5 år.. jeg skulle gjerne vært uten mensen, men jeg vet ikke hvor bra det egentlig er for kroppen å ikke ha den? 
 

Det er dette jeg synes er urettferdig med å være kvinne (men livet er urettferdig for alle og det er det som er rettferdig med set). Jeg kan både bli gravid og få kjønnssykdommer. Men om så menn hadde brukt prevensjon så hadde ikke jeg stoler nok på at de husket å ta den. Så jeg forstår ikke at menn tør å holde på som de gjør. 
 

Ja det er turnoff med menn som gir f, men jeg har innsett at tiden går og jeg kan ikke vente på en som er helt perfekt. Det er ikke sikkert han dukker opp. 
Men vi får se hva jeg gjør ang prev. Om jeg setter inn staven eller spiral. Jeg bare hater å få ting inn i kroppen. Snakket med legen om det og han sier det ikke er farlig. Jeg synes bare det høres så ekkelt ut med en stav som ligger inni armen. Ser for meg at den begynner å flytte på seg. Og at en må huske å ta den ut da.

Spiralen er hormon tror jeg? Så da er jeg redd for å legge på meg, få strekkmerker, kviser, bli deppa og alt det kan medfølge.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

@90tallsbarn hvordan går det? Har du fått pult? 

Anonymkode: 1eee8...e23

Nei men med fingre 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Spiralen er hormon tror jeg? Så da er jeg redd for å legge på meg, få strekkmerker, kviser, bli deppa og alt det kan medfølge.

Hadde hormonspiral et par år, helt problemfritt og opplevde ingen av de tingene du nevner der. :) Finnes spiral uten hormoner også, kobberspiral, men den gir gjerne større blødning for en del. Hormonspiralen demper blødningene for de fleste, jeg mistet mensen omtrent helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 minutter siden):

Nei men med fingre 😛 

Så artig! Var det godt? Klarte du å slappe av og nyte? 😃

Anonymkode: 1eee8...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så artig! Var det godt? Klarte du å slappe av og nyte? 😃

Anonymkode: 1eee8...e23

Nei for jeg klarte ikke å slappe av helt. Og så hadde jeg vondt der fordi jeg slo meg hardt oppi der rett før jeg skulle til han. Nå er dette så detaljert at om han i verste fall leser her inne eller er deg så vet han at det er meg 😛 jeg vet ikke om jeg skal skrive så mye mer om det, men det er som tatt ut av en komiserie. Noe som kunne skjedd i Neste Sommer eller noe slik. Så han fikk nesten ikke lov å ta der pga smerten min. Men siden jeg er såpass gammel og uerfaren så kan jeg ikke bli løs på en måte. Han vet det. Men han stresser med saken mye mer enn meg. 
Men nei, jeg klarte ikke å slappe av og nyte. 
Jeg forbinder fremdeles slik med overgrep. Har ikke opplevd et direkte overgrep, men jeg er litt redd menn uten at jeg vil nevne hvorfor her og nå. Men det kommer seg og han har jo ikke presset seg inn i meg, så jeg velger bare å stole på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (1 time siden):

3. Jeg vet hva sex er. Men sliter med å slappe av helt. Prøvde litt, men jeg ville ikke ha sex pga hadde ingen prevensjon. Jeg merker at jeg sliter med tenning pga jeg ikke slapper av helt. Jeg blir altså våt, men lysten er redusert. 
4. Jeg spurte om han skaffet kondom siden han har så lyst men det har han ikke. Måten han sa det på fikk meg til å forstå at han synes det er turnoff. Har hørt menn ikke kjenner like mye? Og at det er turnoff å avbryte kosen litt for å ta den på? Men jeg vil egentlig helst ha det. Mtp kjønnssykdommer og graviditet, da jeg vil helst slippe å ha noe inni kroppen som gjør at jeg mister mensen i 3-5 år.. jeg skulle gjerne vært uten mensen, men jeg vet ikke hvor bra det egentlig er for kroppen å ikke ha den? 

5. Det er dette jeg synes er urettferdig med å være kvinne (men livet er urettferdig for alle og det er det som er rettferdig med set). Jeg kan både bli gravid og få kjønnssykdommer. Men om så menn hadde brukt prevensjon så hadde ikke jeg stoler nok på at de husket å ta den. Så jeg forstår ikke at menn tør å holde på som de gjør. 

6. Ja det er turnoff med menn som gir f, men jeg har innsett at tiden går og jeg kan ikke vente på en som er helt perfekt. Det er ikke sikkert han dukker opp. 

7. Jeg synes bare det høres så ekkelt ut med en stav som ligger inni armen. Ser for meg at den begynner å flytte på seg. Og at en må huske å ta den ut da.

8. Spiralen er hormon tror jeg?

9. Så da er jeg redd for å legge på meg, få strekkmerker, kviser, bli deppa og alt det kan medfølge.

3. Det er sikkert irriterende eller provoserende at jeg sier dette, men før man har hatt sex vet man bare hva det er i teorien. Praksis er noe helt annet. Etter tid og erfaring blir man (som regel) bare mer og mer kjent med egen kropp, hva kropp og hode liker, hvor egne grenser går, hvilke grenser man kan utfordre, og man blir trygg på seg selv som både mottaker og giver i akten. Gjennom dette blir sex bare bedre og finere og sterkere med tiden, og en kraftig dimensjon og et lim i et kjæresteforhold. Vær tålmodig, og ikke forvent å finne en snarvei til at sex skal bli trygt og godt, den finnes ikke.  

4. Du må veie det ene opp mot det andre: trygg sex vs prevensjon. Det er umulig å få det ene uten det andre - om du ikke steriliserer deg. Dersom kondom er uaktuelt må du dermed akseptere at du må ha noe i kroppen (stav, pille, plaster utenpå kroppen, spiral) - dersom du vil ha trygg og barnløs sex. 

Det er IKKE farlig å innta medikamenter som påvirker menstruasjonsblødningen. Dette kan du enkelt google deg fram til utallige artikler om på nett. 

5. Menn risikerer også uønsket graviditet og kjønnssykdommer ved ubeskyttet sex, så det er ikke mer synd på kvinner enn menn i så henseende. Forskjellen - og det som har gjort det ekstra viktig for meg å unngå uønsket graviditet - er at jeg skal bære barnet i min kropp i nesten et år. Dette ønsker jeg å ha kontroll på selv. Etter en evt barnefødsel ville jeg tatt det for gitt at en mann ville ta konsekvensene av å ha blitt far, slik jeg ville tatt konsekvensene av å ha blitt mor, så ingen forskjell på oss der heller. 

6. Dette må du vurdere selv, men ta for guds skyld et valg og stå for valget. Syns du han er bra nok,  må du slutte å klage på han og ønskene hans. Syns du ikke han er bra nok kan du vente litt til - du har tross alt ventet såpass lenge at et nytt halvår eller så ikke burde ha så mye å si kanskje? 

Det er aldri sikkert at "den rette" dukker opp. Jeg for min del tror ikke på én "den rette", men at flere som kan bli "den rette". 

7. Som sagt, ta et valg også her. Staven vil ikke flytte på seg, men kanskje kan bu begynne med plaster og venne deg til at det er et fremmedlegeme utenpå kroppen? 

8. Spiral fås både med og uten hormoner, og igjen - du må selv velge hva du vil ha. Det er fordeler og ulemper med begge deler. 

9. Du kan bli tjukk og syk av så mangt, sånn er livet. Jeg for min del liker å balansere det som er godt og syndig med det som er sunt og "riktig", selv om jeg sikkert kunne vært både vakrere og fittere om jeg droppet feit og god mat, byttet sofa med trening og gikk for vann istedenfor vin . Jeg tror imidlertid at totalen for sånne som meg ikke er værre enn totalen til sånne som "insta-fruene", for jeg tror ikke det er spesielt sunt å  a l l t i d  jakte det perfekte og dermed aldri slappe helt av i toppetasjen heller.  Dessuten syns jeg ofte det perfekte er kjedelig, men det er nå meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kayia skrev (2 minutter siden):

3. Det er sikkert irriterende eller provoserende at jeg sier dette, men før man har hatt sex vet man bare hva det er i teorien. Praksis er noe helt annet. Etter tid og erfaring blir man (som regel) bare mer og mer kjent med egen kropp, hva kropp og hode liker, hvor egne grenser går, hvilke grenser man kan utfordre, og man blir trygg på seg selv som både mottaker og giver i akten. Gjennom dette blir sex bare bedre og finere og sterkere med tiden, og en kraftig dimensjon og et lim i et kjæresteforhold. Vær tålmodig, og ikke forvent å finne en snarvei til at sex skal bli trygt og godt, den finnes ikke.  

4. Du må veie det ene opp mot det andre: trygg sex vs prevensjon. Det er umulig å få det ene uten det andre - om du ikke steriliserer deg. Dersom kondom er uaktuelt må du dermed akseptere at du må ha noe i kroppen (stav, pille, plaster utenpå kroppen, spiral) - dersom du vil ha trygg og barnløs sex. 

Det er IKKE farlig å innta medikamenter som påvirker menstruasjonsblødningen. Dette kan du enkelt google deg fram til utallige artikler om på nett. 

5. Menn risikerer også uønsket graviditet og kjønnssykdommer ved ubeskyttet sex, så det er ikke mer synd på kvinner enn menn i så henseende. Forskjellen - og det som har gjort det ekstra viktig for meg å unngå uønsket graviditet - er at jeg skal bære barnet i min kropp i nesten et år. Dette ønsker jeg å ha kontroll på selv. Etter en evt barnefødsel ville jeg tatt det for gitt at en mann ville ta konsekvensene av å ha blitt far, slik jeg ville tatt konsekvensene av å ha blitt mor, så ingen forskjell på oss der heller. 

6. Dette må du vurdere selv, men ta for guds skyld et valg og stå for valget. Syns du han er bra nok,  må du slutte å klage på han og ønskene hans. Syns du ikke han er bra nok kan du vente litt til - du har tross alt ventet såpass lenge at et nytt halvår eller så ikke burde ha så mye å si kanskje? 

Det er aldri sikkert at "den rette" dukker opp. Jeg for min del tror ikke på én "den rette", men at flere som kan bli "den rette". 

7. Som sagt, ta et valg også her. Staven vil ikke flytte på seg, men kanskje kan bu begynne med plaster og venne deg til at det er et fremmedlegeme utenpå kroppen? 

8. Spiral fås både med og uten hormoner, og igjen - du må selv velge hva du vil ha. Det er fordeler og ulemper med begge deler. 

9. Du kan bli tjukk og syk av så mangt, sånn er livet. Jeg for min del liker å balansere det som er godt og syndig med det som er sunt og "riktig", selv om jeg sikkert kunne vært både vakrere og fittere om jeg droppet feit og god mat, byttet sofa med trening og gikk for vann istedenfor vin . Jeg tror imidlertid at totalen for sånne som meg ikke er værre enn totalen til sånne som "insta-fruene", for jeg tror ikke det er spesielt sunt å  a l l t i d  jakte det perfekte og dermed aldri slappe helt av i toppetasjen heller.  Dessuten syns jeg ofte det perfekte er kjedelig, men det er nå meg :) 

3. Nei det var ikke irriterende. Jeg er roligere etter at vi har ligget ved siden av hverandre nakne. Første kvelden var med klær. Så var det uten klær, men så måtte jeg veldig på do og tisse og ville ikke gå naken i huset hans så kledde på meg fordi jeg ikke klarte å slappe av naken ved han. Han aksepterte det da, så det ble klær.

4. Helst vil jeg være beskyttet mot kjønnssykdom også. Men er det så stor sjanse for at han har det? Jeg har sagt at jeg er redd for dette og da sa han at hadde han hatt det så hadde han fikset det. Jeg vet ikke hvor lenge det nå er siden sist han hadde sex. Jeg kan heller ikke nok om kjønnssykdommer til at jeg kan di hvor redd jeg bør være for det. 
 

6. Han er jo bra nok. Jeg tenkte jo så mye på han. Nå har jeg han plutselig, og jeg er roligere. Nå slipper jeg å lage fantasier om hvor fantastisk han er. Det bildet man får i en fantasi overgår for det meste virkeligheten og jeg foretrekker å ha det slik foran slik intens forelskelse. 
 

7. Plaster høres nesten for godt ut til å være sant. Hvordan vet man at man setter den riktig? Og det er å huske å bytte det da. 
 

8. ja jeg har lest om de. Og så har man innsetting da. Hvor lenge er det vondt etterpå? 
 

9. Jeg slapper ikke av i toppetasjen enten det er tanker om kropp eller annet. Helt greit at ikke trener, jeg er lei av folk som skal vise at de trener. Det er så selvhøytidelig. Noen trenger det i jobben sin, men ellers er det teit. Selv trener jeg av og til for å holde en viss styrke i kroppen, unngå dårlig holdning, for psyken og for å ikke se så dvask ut. Det veldig positive med dere som ligger i sofaen er at man ser at det faktisk er mulig å slappe av selv om man ikke trener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (4 timer siden):


 

4. Jeg spurte om han skaffet kondom siden han har så lyst men det har han ikke. Måten han sa det på fikk meg til å forstå at han synes det er turnoff. Har hørt menn ikke kjenner like mye? Og at det er turnoff å avbryte kosen litt for å ta den på?

Her kan det hende du overtenker og overtolker. Jeg oppfattet tidligere at han nektet å bruke det, og da ble jeg litt sjokkert.

Det andre du har skrevet får meg til å tenke at han er ganske hensynsfull.

Joda, kondom har sine ulemper, men er det rett fokus? Det funker bra.

Jeg tviler på om første gang noen stor sexopplevelse for de fleste. Det var ikke det for meg i alle fall. Det blir noe helt annet etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (På 22.10.2021 den 11.47):

Nei men med fingre 😛 

Gratulerer, så glad på dine vegne :D!!!

Uten at jeg vet noe om hvordan dere gikk frem, vil jeg likevel tillate meg å komme med noen tips. Jeg var også jomfru til jeg var nesten 30 pga diverse årsaker, og jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din.

Hvis han bare går rett på skjedeåpningen og stikker fingrene inn, så kan det være vondt og ikke noe særlig gøy. Han bør massere forsiktig innimellom kjønnsleppene, rundt klitten, over klitten, med et trykk som du synes er greit. Som DU synes er godt. Når du er komfortabel og klarer å slappe av, kan han legge en finger i åpningen og forsiktig lirke litt ut og inn. Hvis det er ubehagelig, da skal han stoppe.

Det skal ikke være noe problem for han å bruke kondom, det tar veldig få sekunder å tre det på. Det burde være i hans interesse å ikke utsette deg for en uønsket graviditet. Å hoppe av i svingen er en svært usikker form for prevensjon. Det kan lekke ut sædceller rett før han kommer, og du kan heller ikke stole på at han faktisk rekker å trekke seg ut før han kommer.

Du har fått mange gode tips om både p-piller, p-stav, p-plaster og spiral fra andre her, så jeg skal ikke gjenta det.

Håper det ordner seg, et godt ligg (mange gode ligg) er deg vel unt ❤️

Anonymkode: d989e...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gratulerer, så glad på dine vegne :D!!!

Uten at jeg vet noe om hvordan dere gikk frem, vil jeg likevel tillate meg å komme med noen tips. Jeg var også jomfru til jeg var nesten 30 pga diverse årsaker, og jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din.

Hvis han bare går rett på skjedeåpningen og stikker fingrene inn, så kan det være vondt og ikke noe særlig gøy. Han bør massere forsiktig innimellom kjønnsleppene, rundt klitten, over klitten, med et trykk som du synes er greit. Som DU synes er godt. Når du er komfortabel og klarer å slappe av, kan han legge en finger i åpningen og forsiktig lirke litt ut og inn. Hvis det er ubehagelig, da skal han stoppe.

Det skal ikke være noe problem for han å bruke kondom, det tar veldig få sekunder å tre det på. Det burde være i hans interesse å ikke utsette deg for en uønsket graviditet. Å hoppe av i svingen er en svært usikker form for prevensjon. Det kan lekke ut sædceller rett før han kommer, og du kan heller ikke stole på at han faktisk rekker å trekke seg ut før han kommer.

Du har fått mange gode tips om både p-piller, p-stav, p-plaster og spiral fra andre her, så jeg skal ikke gjenta det.

Håper det ordner seg, et godt ligg (mange gode ligg) er deg vel unt ❤️

Anonymkode: d989e...418

Altså han har ikke presset seg inn når jeg har gitt uttrykk for at det er vondt, men han forstod ikke helt hvor hardt jeg slo meg den siste kvelden. Altså har ligget 2 ganger. Jeg vil ikke gå i detalj her for det blir så ekstremt gjenkjennbart, men jeg klarte å slå musa mi til blods pga jeg var uforsiktig før jeg skulle til han. Slik som kunne skjedd i Helt Perfekt eller noe.. 
Hadde vondt flere dager etterpå og slet nesten med å tørke meg etter jeg hadde tissa også. Men er helt borte nå da.

Han er tydeligvis ikke helt for kondom. Noe jeg synes er litt uansvarlig og turnoff. Jeg spurte om han hadde skaffet men jeg forstod det som at han vil ha direkte kontakt, haha. Han sa han er sikker på at han ikke har kjønssykdom. Men likevel. 
Han tar jo kontakt nå ellers også, men jeg vet ikke om han faktisk har følelser eller bare savner mus. Men det har egentlig ikke så mye å si, for jeg får panikk om menn blir veldig pågående og skal ha kontakt hele tiden. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (10 minutter siden):

Altså han har ikke presset seg inn når jeg har gitt uttrykk for at det er vondt, men han forstod ikke helt hvor hardt jeg slo meg den siste kvelden. Altså har ligget 2 ganger. Jeg vil ikke gå i detalj her for det blir så ekstremt gjenkjennbart, men jeg klarte å slå musa mi til blods pga jeg var uforsiktig før jeg skulle til han. Slik som kunne skjedd i Helt Perfekt eller noe.. 
Hadde vondt flere dager etterpå og slet nesten med å tørke meg etter jeg hadde tissa også. Men er helt borte nå da.

Han er tydeligvis ikke helt for kondom. Noe jeg synes er litt uansvarlig og turnoff. Jeg spurte om han hadde skaffet men jeg forstod det som at han vil ha direkte kontakt, haha. Han sa han er sikker på at han ikke har kjønssykdom. Men likevel. 
Han tar jo kontakt nå ellers også, men jeg vet ikke om han faktisk har følelser eller bare savner mus. Men det har egentlig ikke så mye å si, for jeg får panikk om menn blir veldig pågående og skal ha kontakt hele tiden. 
 

Bare kos deg, men pass på å ikke bli gravid.

(Føler meg som pappa'n din nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Grendel skrev (1 minutt siden):

Bare kos deg, men pass på å ikke bli gravid.

(Føler meg som pappa'n din nå)

men hvor lett er det å ta abort dersom uhellet er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

men hvor lett er det å ta abort dersom uhellet er der?

Komme an på. Noen synes det psykisk sett er helt forferdelig og kan få sterke reaksjoner etterpå mens andre ikke reagerer i det hele tatt. For meg gikk det fint psykisk men det var sykt vondt fysisk. Tok medisinsk abort.

Anonymkode: 6c802...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

men hvor lett er det å ta abort dersom uhellet er der?

Alle får kjøpt abortpille på apotek, men abort er ikke prevensjon. Har du bedt ham om å bruke kondom eller tør du ikke?

Det er turnoff å trekke seg ut før man er i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Altså har ligget 2 ganger

Har du ligget to ganger? Synes du har sagt at du er jomfru og aldri har ligget? 🤔

Anonymkode: 0eae0...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har du ligget to ganger? Synes du har sagt at du er jomfru og aldri har ligget? 🤔

Anonymkode: 0eae0...f1b

Alle er jomfru helt til de ikke er jomfru lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har du ligget to ganger? Synes du har sagt at du er jomfru og aldri har ligget? 🤔

Anonymkode: 0eae0...f1b

Åja ikke sex. For jeg bruker jo ikke noe og han hadde ikke fixa kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 timer siden):

men hvor lett er det å ta abort dersom uhellet er der?

Man kan kjøpe angrepille på apoteket, men det er ikke alltid de funker. Ellers er abort ikke vanskelig å få gjennomført rent teknisk og praktisk, men det kan oppleves som ubehagelig fysisk. Og så er det fullstendig unødvendig å måtte gå gjennom når det finnes prevensjon så lett tilgjengelig. Jeg synes du skal få slippe å gå igjennom en abort bare fordi han helst vil ha sex uten.

Anonymkode: d989e...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (4 timer siden):

Altså han har ikke presset seg inn når jeg har gitt uttrykk for at det er vondt, men han forstod ikke helt hvor hardt jeg slo meg den siste kvelden. Altså har ligget 2 ganger. Jeg vil ikke gå i detalj her for det blir så ekstremt gjenkjennbart, men jeg klarte å slå musa mi til blods pga jeg var uforsiktig før jeg skulle til han. Slik som kunne skjedd i Helt Perfekt eller noe.. 
Hadde vondt flere dager etterpå og slet nesten med å tørke meg etter jeg hadde tissa også. Men er helt borte nå da.

Han er tydeligvis ikke helt for kondom. Noe jeg synes er litt uansvarlig og turnoff. Jeg spurte om han hadde skaffet men jeg forstod det som at han vil ha direkte kontakt, haha. Han sa han er sikker på at han ikke har kjønssykdom. Men likevel. 
Han tar jo kontakt nå ellers også, men jeg vet ikke om han faktisk har følelser eller bare savner mus. Men det har egentlig ikke så mye å si, for jeg får panikk om menn blir veldig pågående og skal ha kontakt hele tiden. 
 

a42d1-300x267.jpg 

Anonymkode: 90537...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...