Gå til innhold

Hvordan ha sex uten å bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

90tallsbarn skrev (På 22.10.2021 den 14.10):

4. Helst vil jeg være beskyttet mot kjønnssykdom også. Men er det så stor sjanse for at han har det? Jeg har sagt at jeg er redd for dette og da sa han at hadde han hatt det så hadde han fikset det. Jeg vet ikke hvor lenge det nå er siden sist han hadde sex. Jeg kan heller ikke nok om kjønnssykdommer til at jeg kan di hvor redd jeg bør være for det. 

7. Plaster høres nesten for godt ut til å være sant. Hvordan vet man at man setter den riktig? Og det er å huske å bytte det da.

8. ja jeg har lest om de. Og så har man innsetting da. Hvor lenge er det vondt etterpå?

9. Jeg slapper ikke av i toppetasjen enten det er tanker om kropp eller annet. Helt greit at ikke trener, jeg er lei av folk som skal vise at de trener. Det er så selvhøytidelig. Noen trenger det i jobben sin, men ellers er det teit. Selv trener jeg av og til for å holde en viss styrke i kroppen, unngå dårlig holdning, for psyken og for å ikke se så dvask ut. Det veldig positive med dere som ligger i sofaen er at man ser at det faktisk er mulig å slappe av selv om man ikke trener. 

4. Alle som har sex med en ny partner kan smittes av seksuelt overførbare sykdommer (sos), og ikke alle gir merkbare symptom (feks klamydia). Man vet sikkert om man er smittet dersom man tester seg. Dersom din partner har hatt sex med andre kan du evt be han teste seg før dere har sex. 

7. Plaster er enkelt. Jeg pleide å ha det enten på skulderen (annenhver arm) eller på rumpa. Limet er såpass sterkt at det sitter greit, men ble litt rufsete i kanten mot slutten av perioden. Du kan sette på varsel i kalenderen på byttedagen, evt henge en liten påminner-lapp på speilet på badet. 

8. Jeg har bare kjent et lite stikk der og da, men aldri hatt smerter etterpå. Har imidlertid venninner som har hatt smerter. Jeg har aldri brukt hormonspiral, så har kun erfaring med kobberspiral. Mine blødninger ble kraftigere, og jeg fikk lett infeksjon (bakteriell vaginose), så jeg gikk over til p-piller.

9. Jeg er ikke mot at folk trener - tvert om - men poenget mitt var at alt kan være farlig om man velger å fokusere på det farlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...