Gå til innhold

Råd for mitt siste mobilkjøp?

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg den nyeste iPhonen, men angrer litt. En kompis sendte meg en artikkel som sa at det er billigere å leie mobil, og jeg vurderer om jeg skal bruke angrefristen og leie i stedet. Tanker og erfaringer rundt dette?

Anonymkode: dac58...c83

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/463175-r%C3%A5d-for-mitt-siste-mobilkj%C3%B8p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har nettopp kjøpt meg den nyeste iPhonen, men angrer litt. En kompis sendte meg en artikkel som sa at det er billigere å leie mobil, og jeg vurderer om jeg skal bruke angrefristen og leie i stedet. Tanker og erfaringer rundt dette?

Jeg ville brukt angrefristen. Du kan jo kjøpe en brukt mobil på Telia feks?

Anonymkode: 6e02b...1d5

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er billigere å leie hvis du bytter telefon annenhvert år i følge artikkelen.

Kan du holde ut med samme telefon i 3 år? 

Grendel skrev (6 minutter siden):

Det er billigere å leie hvis du bytter telefon annenhvert år i følge artikkelen.

Kan du holde ut med samme telefon i 3 år? 

Kontrollspørsmålet jeg alltid stiller når slike diskusjoner dukker opp, være seg leie, diverse former for leasing eller lignende:

Hvordan tjener utleier penger hvis det "lønner seg" å leie? Forutsatt selvsagt at man selger mobilen i stedet for å putte den i en skuff hvis man eier den da. 

Jeg er ganske sterk motstander av alle slike "forbrukervennlige" løsninger som avbetaling, leie og nedbetaling. Cash is king. Betal kontant hvis du kan.

Den eneste kredittsituasjonen jeg mener lønner seg, er å bruke kredittkort med en eller annen form for bonus (cashback, bonuspoeng eller hva det nå er) og betale HELE utestående ved forfall. Da gjør du noe som kredittyter spekulerer i at du ikke gjør, og du tjener penger på det. Dette gjør jeg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...