Gå til innhold

Mannsdominert miljø

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor må man være pen og utstråle høy selvtillit for at det man gjør skal bli satt pris på i et mannsdominert miljø? Er det bare sånn menn er? 

Anonymkode: d728d...fdc

Påstanden din er feil. Det er ikke slik.

kupton skrev (1 minutt siden):

Påstanden din er feil. Det er ikke slik.

Ok. Men kan du forklare hvorfor to kvinner får ulik respons når de gjør akkurat samme oppgaver? Den ene som blir verdsatt veldig høyt gjentatte ganger er pen og utstråler høy selvtillit, den andre det motsatte og blir ikke verdsatt. Hvorfor er det sånn?

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ok. Men kan du forklare hvorfor to kvinner får ulik respons når de gjør akkurat samme oppgaver? Den ene som blir verdsatt veldig høyt gjentatte ganger er pen og utstråler høy selvtillit, den andre det motsatte og blir ikke verdsatt. Hvorfor er det sånn?

Du fremstiller det som fakta. Men dette er kun fakta i noen sosiale grupper, andre ville vært annerledes. Du trekker en konklusjon du ikke har grunnlag for å hevde er allmenngyldig.

Anonymkode: d21b9...2ea

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du fremstiller det som fakta. Men dette er kun fakta i noen sosiale grupper, andre ville vært annerledes. Du trekker en konklusjon du ikke har grunnlag for å hevde er allmenngyldig.

Anonymkode: d21b9...2ea

Jeg stiller spørsmålstegn ved det som faktisk skjer. 

Annonse

kupton skrev (3 minutter siden):

Ja. 

Ser frem til hva du mener er forklaringen på at den pene kvinnen med selvtillit får betydelig mye kred, mens den andre ikke får et eneste ord. Jeg vil gjerne forstå dette. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser frem til hva du mener er forklaringen på at den pene kvinnen med selvtillit får betydelig mye kred, mens den andre ikke får et eneste ord. Jeg vil gjerne forstå dette. 

Og da tenker jeg på de samme oppgavene de gjør. Kan det være at det den andre gjør ikke er bra nok? 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvis dette nå er tilfelle - kan det ha noe med den andres fremtoning å gjøre? Om man er mutt, innadvent, ikke sier stort og ikke har særlig øyekontakt (nå setter jeg det litt på spissen) så er det kanskje ikke så lett å gi tilbakemeldinger heller? Jeg vet ikke, jeg bare tenker litt løst.

Det er (minst) to deler når det gjelder en jobb. Den ene er den rent faglige delen, den andre er den sosiale. I noen yrker er den første veldig viktig, i noen den andre. De fleste har en viss balanse mellom de to.

Om du har to stykker som gjør samme jobb like godt, men kun den ene deltar i den sosiale delen og bidrar til et godt miljø, hvem av dem tror du blir lagt merke til? En selvsikker og trygg person gir ofte stabilitet og blir lagt merke til. På en positiv måte.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor må man være pen og utstråle høy selvtillit for at det man gjør skal bli satt pris på i et mannsdominert miljø? Er det bare sånn menn er? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke nødvendigvis bestandig slik, selv om du kjenner til eksempler på det. Det er jo ikke 100 % sikkert de du kjenner til er nøyaktig likt kvalifisert heller. Tror kompetanse slår utseende når som helst.

Når det er sagt kan man på generelt grunnlag si at både et godt utseende og høy selvtillit er fordelaktig i mange typer jobber. I noen typer jobber har det mer betydning enn i andre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...