AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg får utlevert medisiner fra hjemmesykepleien på grunn av at jeg tidligere har tatt overdose. Avtalen er at dersom jeg reiser vekk så får jeg med meg medisiner for så mange dager som jeg er vekke. Sist helg så sa jeg fra at jeg skulle på besøk til mine foreldre. Hjemmesykepleien ringte så mine foreldre for å høre om det stemte at jeg var på besøk hos dem. Altså!? Jeg følte at dette virkelig ikke var greit. Jeg forstår for så vidt argumentet om at jeg kan samle tablettene, men hva så om at jeg hadde løyet om at jeg var hos dem, jeg klarer jo fint samle medisiner uansett. Anonymkode: dce13...056 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463210-kan-hjemmesykepleien-virkelig-gj%C3%B8re-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg får utlevert medisiner fra hjemmesykepleien på grunn av at jeg tidligere har tatt overdose. Avtalen er at dersom jeg reiser vekk så får jeg med meg medisiner for så mange dager som jeg er vekke. Sist helg så sa jeg fra at jeg skulle på besøk til mine foreldre. Hjemmesykepleien ringte så mine foreldre for å høre om det stemte at jeg var på besøk hos dem. Altså!? Jeg følte at dette virkelig ikke var greit. Jeg forstår for så vidt argumentet om at jeg kan samle tablettene, men hva så om at jeg hadde løyet om at jeg var hos dem, jeg klarer jo fint samle medisiner uansett. Anonymkode: dce13...056 Da jeg fikk utlevert medisiner daglig av hjemmesykepleien og sku reise til foreldrene mine og ha med medisiner sjekket de aldri om det stemte at jeg var hos de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463210-kan-hjemmesykepleien-virkelig-gj%C3%B8re-dette/#findComment-4062121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 13. oktober 2021 Del Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg får utlevert medisiner fra hjemmesykepleien på grunn av at jeg tidligere har tatt overdose. Avtalen er at dersom jeg reiser vekk så får jeg med meg medisiner for så mange dager som jeg er vekke. Sist helg så sa jeg fra at jeg skulle på besøk til mine foreldre. Hjemmesykepleien ringte så mine foreldre for å høre om det stemte at jeg var på besøk hos dem. Altså!? Jeg følte at dette virkelig ikke var greit. Jeg forstår for så vidt argumentet om at jeg kan samle tablettene, men hva så om at jeg hadde løyet om at jeg var hos dem, jeg klarer jo fint samle medisiner uansett. Anonymkode: dce13...056 Jeg forstår godt at det føles som et overtramp her og nå, men jeg håper at om kanskje 10 år eller så, vil du takke de for at de gjorde slike tiltak for deg. Det viser at det faktisk er en etat som gjør jobben sin og ikke kun gjør det absolutt nødvendige, ser på klokken og løper videre nesten før de har fullført oppdraget hos deg. Nylig har det stått et leserinnlegg i Aftenposten om en ung kvinne som ikke har fått dusjet på 6 uker fordi hjemmesykepleietjenesten har det for travelt til å hjelpe henne. Ikke at du skal ha dårlig samvittighet for at du får hjelp - men til sammenligning, så er du heldig at de tar seg tiden til å ta den ekstra telefonen de strengt tatt ikke måtte ha tatt... Jeg har vært i den situasjonen du beskriver for nå mer enn 16 år siden, der jeg gjorde det du blir mistenkt for å gjøre nå. Jeg var på den tiden glad til at ingen sjekket meg, men noen måneder senere opplevde jeg en enda mer ydmykende opplevelse der en overlege holdt meg igjen på dagavdeling på nødrett og jeg ble tvunget til å levere fra meg oppsamlede tabletter igjennom lang, lang tid. Alternativet var tvangsinnleggelse m.m. (Jeg forteller ikke alt her...). Konsekvensen etter dette ble at jeg ikke fikk med meg nødvendige medisiner når jeg skulle ut å reise - for de begrunnet det, med som riktig var, at jeg tok de jo ikke likevel. Om jeg skulle få medisinene med meg på lengre reiser, sørget helsepersonell for at andre hadde ansvar for dosetten min - det var en ytterligere nedverdigende opplevelse. Jeg sørget etter dette for å skjerpe meg betydelig og etter noen måneder flyttet jeg. Etter ett år senere, gikk jeg gradvis over til dosettutlevering, og siden har jeg holdt meg for god til å tukle med dosettene. Nå får jeg dosett hver 3. uke. I så fall har jeg gitt fra meg det jeg har samlet opp fordi jeg ikke ønsker å utsette mine omgivelser for noe så meningsløst. Nå kan noen nettroll gjerne komme og si at jeg ikke egentlig ønsket å dø - og ja, det hadde de helt rett i. Jeg ønsket å leve, men så ingen annen løsning. Jeg ble revet mellom flere verdener inni meg. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463210-kan-hjemmesykepleien-virkelig-gj%C3%B8re-dette/#findComment-4062126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 Del Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg får utlevert medisiner fra hjemmesykepleien på grunn av at jeg tidligere har tatt overdose. Avtalen er at dersom jeg reiser vekk så får jeg med meg medisiner for så mange dager som jeg er vekke. Sist helg så sa jeg fra at jeg skulle på besøk til mine foreldre. Hjemmesykepleien ringte så mine foreldre for å høre om det stemte at jeg var på besøk hos dem. Altså!? Jeg følte at dette virkelig ikke var greit. Jeg forstår for så vidt argumentet om at jeg kan samle tablettene, men hva så om at jeg hadde løyet om at jeg var hos dem, jeg klarer jo fint samle medisiner uansett. Anonymkode: dce13...056 Er dette lov? Er det ikke brudd på taushetsplikten? Jeg forstår godt at du føler dette som et overtramp. Anonymkode: 39fc1...0e7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463210-kan-hjemmesykepleien-virkelig-gj%C3%B8re-dette/#findComment-4062131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 13. oktober 2021 Del Skrevet 13. oktober 2021 Tråden er ryddet for selvmordsmetoder og svar til dette. Admin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463210-kan-hjemmesykepleien-virkelig-gj%C3%B8re-dette/#findComment-4062161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.