Gå til innhold

Fikk du Corona?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

cilie skrev (9 timer siden):

Nå var det vel ikke øvrige utfordringer som ble diskutert her? Da jeg hadde hjemmekontor, hadde jeg vitterlig anledning til å strekke på meg, gå tur, snakke m kolleger og ikke minst være trygg for smitte på en helt annen måte enn en lærer/barnehagelærer feks øst i Oslo uten noe reelt smittevern. Om ikke det ble sporet voldsom smitte i skole/barnehage, så var det stor frykt for det. 

Nei det har du rett i, tema var hvorvidt dolere hadde fått covid. Som så ofte på dol tok imidlertid tråden en annen vending :) 

Jeg fikk ikke covid, men var isolert hjemme hele tiden.  Hadde hjemmekontor, bestillte mat hjem og gikk nesten aldri ut.  Jeg kjenner mange som fikk det.  Flere i nærmeste familie og gode venner.

Jeg reagerer på det første innlegget hvor covid blir bagatellisert.  Det er helt unødvendig når man tenker på alle de syke og døde i hele verden.  Vi er de heldige som lever i et samfunn hvor tiltakene gjorde katastrofen mindre enn andre steder.  Se for deg største delene av Asia og Afrika hvor store familier bor sammen på en trang plass.  De som jobber kan ikke være hjemme, og de må på jobb for ellers sulter familien.  De må ta buss eller tog hvor folk står tett opp ved andre, eller jeg skulle nesten sagt tett opp på hverandre.  Legehjelp er ingen selvfølge.  Sykehusene er overfylte og hygienen er meget varierende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...