Gå til innhold

Hva gjør man når man selv husker lite, men likevel tror psykologen husker feil. Hun sier stadig "også sa du..." men jeg kan ikke huske det

Anbefalte innlegg

Jeg går til psykolog og jeg har tidligere tatt opp det at jeg husker lite fra timene. Hun har da sagt at hun tror det kanskje er fordi jeg har mye angst i timene (om jeg ikke husker feil). Det som er hovedproblemet nå er at psykologen stadig sier "også sa du..." og jeg kan ikke huske å ha sagt det. Noen ganger tenker jeg til og med at det ikke høres ut som noe jeg kunne sagt. Det som gjør det verre er at jeg selv husker veldig lite, men så hender det likevel at jeg tror psykologen selv husker feil eller blander meg med en annen pasient. Grunnen til dette er at jeg virkelig ikke kan huske det overhode. Som oftest om noen sier til meg "så sa du..." så husker jeg at jeg har sagt det. Men i mange av tilfellene med psykologen så gjør jeg ikke det. 

Jeg tør ikke helt si fra heller. Nå har vi jo hatt ganske mange timer der hun har sagt at jeg har sagt ting jeg ikke husker. Og når jeg da har sagt meg enig i det, så blir det jo feil å endre mening. Og siden jeg har sagt meg enig i det så kan man vel si det er det samme som å ha sagt det selv om jeg i utgangspunktet ikke gjorde det?

Noen som har noen råd til hva jeg burde gjøre?

Anonymkode: ace67...2dc

Fortsetter under...

aa-k-j skrev (4 timer siden):

Kanskje du kan spør om å få ta opp timene for din egen lærings del? Det kan jo hjelpe deg i behandlingen.

Ja, jeg vurderer det. 

Anonymkode: ace67...2dc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...