Gå til innhold

Hva er interesser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva betyr det å ha en interesse? Er det hva som helst så lenge man er litt interessert i det? Og hvor lenge må den interessen vare for at det er en interesse man har? Hvis jeg i dag ser en dokumentar om bjørner og synes den er veldig interessant sånn at jeg sitter og leser på nettet resten av kvelden om bjørner, og så fortsetter jeg noen timer i morgen til jeg mister interessen senere på dagen. Har jeg da hatt "bjørner" som interesse i ca. en dag?

Dette var bare et eksempel, jeg er ikke spesielt interessert i bjørner.

Noen ganger liker jeg ting som noen har som interesse, men uten at jeg føler jeg har det som interesse, så vet ikke hvorfor jeg liker det da. Og da er det flaut om noen får vite om at jeg liker det, siden det er veldig rart at jeg ikke vet eller kan noe om det. Jeg liker ordet lego, den logoen liksom. Kunne hatt den på kopper, sokker, t-skjorter, ryggsekk osv. Og ideen om å bygge, og å se på byggverk liker jeg, men ikke noe jeg gjør ofte. Tror det hadde vært gøy å dra til legoland i Danmark. Men jeg eier kanskje bare 100 legoklosser som jeg ikke vet hvor er engang, og jeg så på det tv-programmet og tenkte at jeg hadde aldri klart å bygge noe sånt uten å ha en instruks som fortalte meg nøyaktig hvor hver enkelt brikke skal festes. De har virkelig en lego-interesse, går jeg ut ifra, det har ikke jeg. Så hvis jeg skulle hatt masse effekter med "lego" eller noe med legoklosser på seg hadde det jo blitt veldig rart siden jeg ikke kan bygge og ikke har bygget siden jeg var liten. Av og til har jeg hatt lyst til å kjøpe lego, men får sånn tanke som sier: "Hvorfor skal du kjøpe det, du kan jo ikke bygge noe stort, du er ikke som de som er skikkelig flinke og har kjempemasse lego hjemme og som har det som interesse."

Jeg vil ha mange forskjellige legofigurer, men jeg har jo ikke bruk for dem. Synes det er veldig rart å skulle kjøpe det da.

Men hva betyr "en interesse"? Er det jeg som bestemmer hvilke interesser jeg har eller er det en definisjon man må følge for å med rette kunne si at noe er en interesse?

Anonymkode: b5696...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...