Gå til innhold

Hvor kjøper dere briller?

Anbefalte innlegg

Trenger snart nye briller og må av ulike årsaker bytte optiker. Da er spørsmålet om hvor jeg skal gå...et billig sted som feks Brilleland eller et dyrere sted (det aktuelle stedet er kjent for å være flinke). Har også grå stær som må sjekkes og opereres etterhvert. 

Er så i tvil...er billigkjedene gode nok eller bør jeg gå et dyrere sted. Hvor går dere andre når dere trenger nye briller? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/463323-hvor-kj%C3%B8per-dere-briller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (9 minutter siden):

Trenger snart nye briller og må av ulike årsaker bytte optiker. Da er spørsmålet om hvor jeg skal gå...et billig sted som feks Brilleland eller et dyrere sted (det aktuelle stedet er kjent for å være flinke). Har også grå stær som må sjekkes og opereres etterhvert. 

Er så i tvil...er billigkjedene gode nok eller bør jeg gå et dyrere sted. Hvor går dere andre når dere trenger nye briller? 

Nå går jeg til Specsavers. Tidligere gikk jeg til Interoptik, men de er så dyre at da ett brillepar kom seg på 11.000,- så byttet jeg til Specsavers og har vært veldig fornøyd med brillene og oppfølgingen derfra. :) Har fått med lesebriller eller solbriller med styrke på kjøpet (eller for en rimelig penge) flere ganger. De har ikke såååå stort utvalg innfatninger, men det holder for meg.

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Nå går jeg til Specsavers. Tidligere gikk jeg til Interoptik, men de er så dyre at da ett brillepar kom seg på 11.000,- så byttet jeg til Specsavers og har vært veldig fornøyd med brillene og oppfølgingen derfra. :) Har fått med lesebriller eller solbriller med styrke på kjøpet (eller for en rimelig penge) flere ganger. De har ikke såååå stort utvalg innfatninger, men det holder for meg.

Takk for svar😊

Har vært en tur på Brilleland for å se og for å få et prisoverslag. Med de glassene som ligger midt på treet + solbrille i glasset (at de blir mørke når jeg går i sola/ute) + undersøkelse + innfatning, så kommer de på rundt 8000 (må ha progressive glass)  Sist jeg byttet briller så kom de på 11500 og det tror jeg er 3 år siden. De har nok steget en del nå.  

De to første brillene jeg hadde for mange år siden var helt feil og jeg kunne ikke bruke de. Og da blir det dyrt. Er litt redd det samme kan skje nå, men utstyret er vel generelt bedre nå

emilie321 skrev (5 minutter siden):

Takk for svar😊

Har vært en tur på Brilleland for å se og for å få et prisoverslag. Med de glassene som ligger midt på treet + solbrille i glasset (at de blir mørke når jeg går i sola/ute) + undersøkelse + innfatning, så kommer de på rundt 8000 (må ha progressive glass)  Sist jeg byttet briller så kom de på 11500 og det tror jeg er 3 år siden. De har nok steget en del nå.  

De to første brillene jeg hadde for mange år siden var helt feil og jeg kunne ikke bruke de. Og da blir det dyrt. Er litt redd det samme kan skje nå, men utstyret er vel generelt bedre nå

Jeg har også progressive glass. :) Men tar av brillene om jeg skal lese en bok og holder den nære f.eks., bruker lesefeltet på brillene nå når jeg sitter med laptopen på fanget. Jeg kan ikke ha glass som skifter farge for det tar for lang tid, jeg kjører mye bil gjennom tuneller (7 stk når jeg kjører til jobb...) så det funker ikke for meg. Men siden jeg jo ikke trenger progressive når jeg går på ski f.eks. så har jeg enstyrkeglass i solbrillene og det er veldig kjekt. Lesebrillene har jeg ikke bruk for lengre egentlig. Sist betalte jeg vel 6000,- for ett par progressive briller.

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Jeg har også progressive glass. :) Men tar av brillene om jeg skal lese en bok og holder den nære f.eks., bruker lesefeltet på brillene nå når jeg sitter med laptopen på fanget. Jeg kan ikke ha glass som skifter farge for det tar for lang tid, jeg kjører mye bil gjennom tuneller (7 stk når jeg kjører til jobb...) så det funker ikke for meg. Men siden jeg jo ikke trenger progressive når jeg går på ski f.eks. så har jeg enstyrkeglass i solbrillene og det er veldig kjekt. Lesebrillene har jeg ikke bruk for lengre egentlig. Sist betalte jeg vel 6000,- for ett par progressive briller.

Mine briller blir lyse når jeg sitter i bilen. De mørke glassene kommer bare når jeg er ute. Kjøre selv ofte i tuneller og det er ikke noe problem.  

Med i de 8000 har jeg regnet med litt dyrere innfatning, bare for å være sikker. Uansett hva jeg velger, så blir det dyrt.

Annonse

Seida skrev (Akkurat nå):

Tok undersøkelsen hos en optiker på Brilleland. Fikk verdiene på et lite kort med meg hjem og gikk inn på EO og bestilte. Er mye rimeligere briller der. Fornøyd er jeg også. 

Hvordan greier du å plukke ut briller som du både liker og kler?

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Hvordan greier du å plukke ut briller som du både liker og kler?

Man kan få brilleinnfatninger til utprøving i posten. Ellers er det muligheter for å legge inn bilde av seg selv på nettsiden og prøve ulike innfatninger på ansiktet sitt. De har også ferdige modeller du kan prøve brillene på. 

Seida skrev (4 minutter siden):

Man kan få brilleinnfatninger til utprøving i posten. Ellers er det muligheter for å legge inn bilde av seg selv på nettsiden og prøve ulike innfatninger på ansiktet sitt. De har også ferdige modeller du kan prøve brillene på. 

Ja, det blir iallefall en stor utfordring for meg, er ikke så god med data🤔

emilie321 skrev (18 minutter siden):

Ja, det blir iallefall en stor utfordring for meg, er ikke så god med data🤔

Det er ikke så vanskelig, tror du får det til. Hvis ikke kan du få innfatninger tilsendt og prøve hjemme i ro og mak før du bestemmer deg. 

Annonse

Seida skrev (46 minutter siden):

Jo, men de må jo alltid tilpasses litt så de sitter godt bak ørene og kanskje justere neseputene og sånt, hvordan gjør du det da?

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Jo, men de må jo alltid tilpasses litt så de sitter godt bak ørene og kanskje justere neseputene og sånt, hvordan gjør du det da?

Har ikke vært noe problem. Bruker ikke innfatninger med neseputer. Stanglengden til ørene bestilles etter mål. 

Dorthe skrev (1 minutt siden):

Jeg kjøpte på Interoptikk sist da de var de som hadde korteste ventetid på synsundersøkelsen.  Fikk to par til 8000 kr og det ene paret blir solbriller i sola.  Jeg har ikke progressive glass og leser fremdeles uten briller.

Jeg fikk to par til 1500 kr på nettet hos lensway.

Anonymkode: 60370...c4a

Dorthe skrev (3 timer siden):

Jeg kjøpte på Interoptikk sist da de var de som hadde korteste ventetid på synsundersøkelsen.  Fikk to par til 8000 kr og det ene paret blir solbriller i sola.  Jeg har ikke progressive glass og leser fremdeles uten briller.

Interoptik er det stedet jeg har mest lyst å gå til hvis en ser bort fra pris. Da jeg fikk øyemigrene, så henviste legen meg dit. Han mente at det var den beste optikeren her jeg bor. Følte meg både trygg og ivaretatt da jeg var der. Har uansett tenkt til å gå dit for å forhøre meg om pris.  

emilie321 skrev (14 timer siden):

Jeg har brukt Specsavers i ørten år. Den optikeren jeg går til, ble til Specsavers for en del år siden. Tidligere var butikken hans en mye mer kostbar enkeltstående butikk. Nå tilbys samme faglige kvalitet, - men mye billigere briller. 

Jeg liker Specsavers!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...