Worriesome Plenty 2 Skrevet 21. oktober 2021 Del Skrevet 21. oktober 2021 I el Salvador er det totalforbud mot abort. Kvinner kan fengsles dersom de tar abort. I texas prøver de å få igjennom en lov som gjør det umulig å få abort. Dette burde selvfølgelig være kvinnens valg. I og med det er hennes liv det dreier seg om. Religion er den viktigste grunnen til forbud. I religiøse land er det vanskelig eller forbudt mens i sekulære er det snakk om liberalisering utover i ukene også. Hva kan man gjøre for å stoppe disse forbudene? Er det ikke på tide å innse at mange dør undøvendig av illegale bakgårds aborter? I USA i den perioden etter abort ble lovlig så gikk kriminaliteten ned, for det ble født færre uønskede barn som gikk for lut og kaldt vann. JFR boken Freakonomics. Og ingen har noen bevisshet da de ligger i mors mage, det er rett og slett ikke noe bevisshet som er formet? Husker du fra da du lå i mors mage? Det gjør ikke jeg. Jeg husker ikke noe fra jeg er ca 3 år. Kanskje mannfolk burde få forbud mot å avgjøre om kvinner skal få retten til abort eller ikke? Det er ikke de som må gå med en baby i magen, det er ikke de som kan få planene sine ødelagt av ett uønsket svangerskap? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463369-abort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.