Gå til innhold

De ser ikke så gode ut, men de smaker godt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nettopp hatt middag klokken 10 på morgenen. Koteletter. Svinekjøtt er jaggu godt. Hva slags kjøtt liker du? Eller er du veganer?

Anonymkode: 6c53b...1a4

Nei, svin er ikke min favoritt, og jeg er ikke vegetarianer elle veganer. Jeg foretrekker kylling, fisk, okse og lam.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp hatt middag klokken 10 på morgenen. Koteletter. Svinekjøtt er jaggu godt. Hva slags kjøtt liker du? Eller er du veganer?

Svinekoteletter er snask! Er på ingen måte verken veganer eller vegetarianer gitt. :) Spiser ofte kylling, laks, storfe (biff) og mye egg. Koteletter noe sjeldnere, men det blir da av og til det også.

Veldig sjelden jeg spiser svinekoteletter. Er veldig glad i røykte sommerkoteletter på grillen om sommeren, men ellers i året er det vel bare 3-4 ganger jeg spiser svinekoteletter.

Av kjøtt er jeg glad i lammekoteletter, lammelår og pinnekjøtt, biff og kylling. Men vi spiser lite kjøtt hjemme. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Wow, det hørtes ut som en heavy frokost... Håper nesten du har vært våken en stund for å få ned noe slikt... :) Selv er jeg særs lite sulten på morgenen, egentlig, og klokken må gjerne nærme seg 12.00 og 13.00 før jeg får lyst på noe fornuftig å spise. Men svin har jeg aldri vært så begeistret for - unntaket er sommerkoteletter som @påskelilje er inne på. Forsøk også å la koteletter koke i en ildfast form (etter å ha fått en liten stekeskorpe) i en blanding av crème fraîche og melk/fløte i en time eller halvannen alt etter hvor mye tid du har - da faller kjøttet fra beina og smelter i munnen... Fløteblandingen smakssetter du med det du liker selv, alt fra schilisaus, mangochutny, hvitløkspaste, sambal oelek/chilipaste, ulike krydder m.m. Mulig det blir middag i helgen her i heimen, for den gjør seg jo omtrent selv i stekeovnen når forberedelsene er gjort...

UtakknemligDiva
Eva Sofie skrev (36 minutter siden):

Wow, det hørtes ut som en heavy frokost... Håper nesten du har vært våken en stund for å få ned noe slikt... :) Selv er jeg særs lite sulten på morgenen, egentlig, og klokken må gjerne nærme seg 12.00 og 13.00 før jeg får lyst på noe fornuftig å spise. 

Jeg har heller ikke matlyst på morgenen, men frokosten er mitt viktigste måltid og jeg forbruker energi så fort på dagtid at jeg må ha noe skikkelig heavy selv. Gjerne burgere, grøt med masse fett, eller avokado,nøtter,gresk yoghurt,banan mix. 
Mye pga de medisinene jeg bruker så er dette ekstra viktig. Det er noe herk å presse i seg, men jeg hvordan jeg blir om jeg ikke spiser. Kroppen lager masse ubehag som frysing, irritasjon, tretthet og angsten og tankekjøret blir verre. 

Så det er tydeligvis nødvendig med heavy mat selv om vi ikke kjenner noe matlyst :) men heldig om du faktisk klarer å holde deg uten å få ubehag så lenge.

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Liker kjøtt men ikke til frokost! Har du døgna?

Anonymkode: 055eb...3ef

Eva Sofie skrev (4 timer siden):

Wow, det hørtes ut som en heavy frokost... Håper nesten du har vært våken en stund for å få ned noe slikt... :) Selv er jeg særs lite sulten på morgenen, egentlig, og klokken må gjerne nærme seg 12.00 og 13.00 før jeg får lyst på noe fornuftig å spise. Men svin har jeg aldri vært så begeistret for - unntaket er sommerkoteletter som @påskelilje er inne på. Forsøk også å la koteletter koke i en ildfast form (etter å ha fått en liten stekeskorpe) i en blanding av crème fraîche og melk/fløte i en time eller halvannen alt etter hvor mye tid du har - da faller kjøttet fra beina og smelter i munnen... Fløteblandingen smakssetter du med det du liker selv, alt fra schilisaus, mangochutny, hvitløkspaste, sambal oelek/chilipaste, ulike krydder m.m. Mulig det blir middag i helgen her i heimen, for den gjør seg jo omtrent selv i stekeovnen når forberedelsene er gjort...

Jeg våknet 4.30 så det var jo nesten middagstid da, sånn i rar døgnrytme universet :)

Jeg bor alene og kjøper aldri kjøtt i matvarebutikken.  Jeg spiser kjøtt når jeg er ute og da det jeg blir bydd.  Svinekoteletter spiser jeg hvis jeg er invitert på grill om sommeren, men jeg var aldri noe særlig glad i svinekjøtt før.  Hvis jeg får lyst på kjøtt da er det lammekjøtt.

påskelilje skrev (På 22.10.2021 den 12.34):

Veldig sjelden jeg spiser svinekoteletter. Er veldig glad i røykte sommerkoteletter på grillen om sommeren, men ellers i året er det vel bare 3-4 ganger jeg spiser svinekoteletter.

Av kjøtt er jeg glad i lammekoteletter, lammelår og pinnekjøtt, biff og kylling. Men vi spiser lite kjøtt hjemme. 

Sjelden jeg spiser svinekoteletter, men hvis jeg skal ha, så foretrekker jeg de slik @Eva Sofie beskrev.  Men liker ikke sommerkoteletter. 

En god og saftig biff er noe av det beste jeg får.

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 17.55):

Nei, våknet før fuglene i dag.

Jeg kan ikke så mye om fuglenes døgnmønster m.m., men rundt her vi bor, virker det som om de våkner til liv rundt 3.30-4.00, men at de legger seg igjen (eller tier i hvert fall stille) når klokken nærmer seg 5.30-6.00. Jeg har veldig lenge våknet rundt 2.00-3.30-tiden siste året, men jobber nå målrettet for å komme bort fra det der.

Men en helt anen ting jeg kom til å tenke på i denne tråden: Jeg så her om dagen at de hadde begynt å selge kjøttdeig av laks. Jeg hørte en lytter løftet uttrykket frem i Språksnakk i NRK (tidligere Språkteigen) og de mente det var OK å si kjøttdeig av laks, for vi sier jo at fisken har fiskekjøtt, vi kaller noe for kyllingkjøttdeig o.l. Litt morsom sak bare :) 

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 10.15):

Jeg har ikke noen bestemt mening om hva slags kjøtt jeg liker best. Det kommer helt an på kokken.

(Du er litt av et A- menneske som spiser middag 10 på formiddagen.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...