AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 Skrevet 24. oktober 2021 Noen som kan forklare fight flight freeze fawn på norsk? Har prøvd å google men det kommer bare opp engelske forklaringer og jeg er ikke så god i engelsk at jeg skjønner det ordentlig. Anonymkode: bcd78...d9e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 Skrevet 24. oktober 2021 Når en møter en fare så tenkes det at det er disse 4 reaksjonsmønstrene som er vanligst som forsvar: Fight: Man slåss tilbake Flight: Man flykter unna Freeze: Man stivner og blir handlingslammet Fawn: Man prøver å smiske, gjøre seg til venn med fienden i et håp om å avvæpne og avdramatisere situasjonen. Verre er det ikke. Anonymkode: cec68...ff7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Noen som kan forklare fight flight freeze fawn på norsk? Har prøvd å google men det kommer bare opp engelske forklaringer og jeg er ikke så god i engelsk at jeg skjønner det ordentlig. Anonymkode: bcd78...d9e Du finner flere gode forklaringer på norsk om du google kjemp frys flykt i stedet for de engelske ordene 🙂 Anonymkode: 907fd...e10 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.