Gå til innhold

Hva syntes du om gruppebehandling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gikk i gruppebehandling for emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Likte det  veldig godt og følte at jeg fikk mye ut av gruppeterapien. Vi var vel 8 jenter og 2 behandlere og timene varte ca en time og 30 min.

Anonymkode: c14bf...375

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Gikk i gruppebehandling for emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Likte det  veldig godt og følte at jeg fikk mye ut av gruppeterapien. Vi var vel 8 jenter og 2 behandlere og timene varte ca en time og 30 min.

Kan jeg spørre hvordan det foregikk liksom hva var temaene osv? Var det mer et kurs hvor psykologene snakket eller var det pasientene som snakket mest? 🙂

Anonymkode: 6acdc...146

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk i gruppe pga unnvikende pf og sosial angst. Men jeg trente mye i RL i tillegg til terapien, og diagnosene ble slettet. 

Anonymkode: 69ec5...526

Kan dere som svarer også skrive hva slags gruppe dere gikk i? Typ mbt dbt osv? 🙂

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kan jeg spørre hvordan det foregikk liksom hva var temaene osv? Var det mer et kurs hvor psykologene snakket eller var det pasientene som snakket mest? 🙂

Pasientene snakket mest. Jeg tror ikke vi egentlig hadde noen faste tema, men vi ble som regel spurt om hvem som ville begynne og også om vi hadde noe å ta opp den dagen. Hadde vi et tema eller hendelse å snakke om meldte vi det i starten også snakket vi om det vi ønsket å snakke om, så skulle de andre deltakerne svare.

Vi snakket vel om alt mulig, men mye om utfordringer knyttet til diagnosen og hvordan leve med den og håndtere den. Et tema som gikk igjen var destruktive og dårlige kjærlighetsrelasjoner f.eks.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kan dere som svarer også skrive hva slags gruppe dere gikk i? Typ mbt dbt osv? 🙂

Jeg mener at det var mentaliseringsbasert terapi,hvis jeg husker riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...