Gå til innhold

Å miste en venn i selvmord..

Anbefalte innlegg

Veldig rådvill om dagen. Eg har lenge hatt behandling hos psykolog og går på ssri, med behandling for panikk-angst og depresjon. Eg er i full jobb igjen, og endelig fått orden og rutiner på hverdagen igjen. Livet er godt..

For 5 dager siden, fikk eg den grufulle beskjeden om at en venn av meg, hadde begått selvmord.. Ingen viste han hadde problemer, det kom som lyn fra åpen himmel. Han var en god venn, og alt om dagen er bare veldig surrealistisk.. 

Eg lurer på om noen har noen råd til meg, hva eg kan gjøre, da eg kjenner dette trykker veldig på humøret mitt, og følelsene mine.. Eg er så livredd for at depresjonen skal komme snikende tilbake.. Eg har hatt det veldig godt med tankene mine nå, de siste mnd.. Men nå etter denne hendelsen, har eg merket at ting, ikke er så lyst som det var. 

Livet er så brutalt… 

Takk til de som har noen gode tips.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/463511-%C3%A5-miste-en-venn-i-selvmord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Skjønner at det er et sjokk og at det er tungt. Forståelig at du er redd for å bli deprimert av det, men sorg er ikke det samme som depresjon. Tvert imot er det kanskje nødvendig å sørge ordentlig for å ikke bli deprimert seinere. Så slipp følelsene til og våg å være trist og føle alt annet som måtte oppstå, er mitt råd.

Duken skrev (14 timer siden):

Veldig rådvill om dagen. Eg har lenge hatt behandling hos psykolog og går på ssri, med behandling for panikk-angst og depresjon. Eg er i full jobb igjen, og endelig fått orden og rutiner på hverdagen igjen. Livet er godt..

For 5 dager siden, fikk eg den grufulle beskjeden om at en venn av meg, hadde begått selvmord.. Ingen viste han hadde problemer, det kom som lyn fra åpen himmel. Han var en god venn, og alt om dagen er bare veldig surrealistisk.. 

Eg lurer på om noen har noen råd til meg, hva eg kan gjøre, da eg kjenner dette trykker veldig på humøret mitt, og følelsene mine.. Eg er så livredd for at depresjonen skal komme snikende tilbake.. Eg har hatt det veldig godt med tankene mine nå, de siste mnd.. Men nå etter denne hendelsen, har eg merket at ting, ikke er så lyst som det var. 

Livet er så brutalt… 

Takk til de som har noen gode tips.

Uff så trist 😢 Jeg har dessverre mistet en kamerat til selvmord selv og det kom som et sjokk. Første tiden var den verste. Og jeg slet mye med andre ting fra før og selvmordet gjorde det jo bare verre for meg. Jeg synes du skal snakke med noen om det. Det hjalp meg å snakke om gode ting ved han med felles kjente, men er ikke sikker det fungerer for deg. 

Endret av aa-k-j
aa-k-j skrev (På 31.10.2021 den 13.24):

Uff så trist 😢 Jeg har dessverre mistet en kamerat til selvmord selv og det kom som et sjokk. Første tiden var den verste. Og jeg slet mye med andre ting fra før og selvmordet gjorde det jo bare verre for meg. Jeg synes du skal snakke med noen om det. Det hjalp meg å snakke om gode ting ved han med felles kjente, men er ikke sikker det fungerer for deg. 

Eg snakker med mangen, hver dag.. Men det føles så utrolig meningsløst.. Vanskelig å sette ord på ting.

Annonse

Depresjon er en sykdom som tilfeldigvis har, eller kan ha, tristhet som symptom.

Sorg er en naturlig reaksjon som har tristhet som symptom. 

Forskjellen på de er like stor som forskjellen på lungekreft og forkjølelse, selv om begge deler kan ha hoste som symptom. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...