Gå til innhold

Dere som går på zoloft/sertralin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

100 mg. Brukt siden slutten av august. 

Ment for å dempe angst/stressreaksjoner ved PTSD nå da jeg opplevde en retraumatisering tidligere i år. 

Jeghar en del ubehag, men tør ikke google bivirkninger, for da kan jeg lett tro jeg har mer enn jeg tror 😜 

Jeg er en del svimmel, eller ør er kanskje rette ordet, for det snurrer ikke. Blir bare lightheaded ganske ofte. Prikking I leggene, en blanding av restless leg og leggkrampe. 

Er så uendelig trøtt hele tiden! Hele dagen, ettermiddag, kveld. Sovner ca 30 minutt på ettermiddag. Sovner til natta, men sover 3-3.5 time. 

Kvalm hele tiden. 

Men de har funket på de suicidale tankene, sånn nesten over natta. Håper angsten slipper opp snart. 

UtakknemligDiva

Gått på det over 1 mnd nå. Nå er jeg på 75mg. Merker ingenting annet enn at tvangstankene er redusert, men dessverre virker det som de gradvis mister effekt. Da jeg startet (25mg) merket jeg en moderat kvalme i 2 dager, men tvangstankene var redusert og jeg kunne gå hele dager uten noe tvang. Men så kunne det komme tilbake sånn plutselig, men bli borte. Økte dose og fikk tilbake kvalmen og ekstremt økt svette. Senga var våt av svette, men dette er forbigående. Varmere i kroppen generelt. Nå økt til 75, men er ikke helt angstfri og tvangsfri. 

Jeg vet ikke om noe annet ville passe bedre, eller om det bare er jeg som har for høye forventninger. 

90tallsbarn skrev (7 timer siden):

Gått på det over 1 mnd nå. Nå er jeg på 75mg. Merker ingenting annet enn at tvangstankene er redusert, men dessverre virker det som de gradvis mister effekt. Da jeg startet (25mg) merket jeg en moderat kvalme i 2 dager, men tvangstankene var redusert og jeg kunne gå hele dager uten noe tvang. Men så kunne det komme tilbake sånn plutselig, men bli borte. Økte dose og fikk tilbake kvalmen og ekstremt økt svette. Senga var våt av svette, men dette er forbigående. Varmere i kroppen generelt. Nå økt til 75, men er ikke helt angstfri og tvangsfri. 

Jeg vet ikke om noe annet ville passe bedre, eller om det bare er jeg som har for høye forventninger. 

La det gå litt mer tid. Eg brukte 8-10 uker for å finne stabil dose. Stor forskjell hos meg fra 100 til 150. Sleit me de samme bivirkningene du har. De er borte nå. 

Annonse

Duken skrev (29 minutter siden):

La det gå litt mer tid. Eg brukte 8-10 uker for å finne stabil dose. Stor forskjell hos meg fra 100 til 150. Sleit me de samme bivirkningene du har. De er borte nå. 

Hadde du uvirkelighetsfølelse? 

Anonymkode: f9c2d...7ad

UtakknemligDiva
Duken skrev (1 time siden):

Kan det virkelig være at 75 er altfor lite? Rart jeg følte bedring på 50, men så bare sakte men sikkert har det kommet litt tilbake. Tvangshandlinger altså.

Endret av 90tallsbarn
90tallsbarn skrev (17 timer siden):

Kan det virkelig være at 75 er altfor lite? Rart jeg følte bedring på 50, men så bare sakte men sikkert har det kommet litt tilbake. Tvangshandlinger altså.

Har du tatt og målt serumskonsentrasjonen i blodet ditt?

Jeg tror det er litt skummelt å direkte sammenligne doser og erfaring.

Ut fra hva jeg forstår, tror jeg Duken (og jeg) har en vekt som i alle fall er det dobbelte av 90tallsbarn, og det kan være svært ulikt hvilken metabolisme av medisinen vi også har. Jeg tror Duken og jeg har cirka samme serumkonsentrasjon på samme dose, men for andre kan dette variere ekstremt.

90tallsbarn sine 75 mg kan mer enn tilsvare Duken og mine 150 mg i effekt.

ISW skrev (10 minutter siden):

Jeg tror det er litt skummelt å direkte sammenligne doser og erfaring.

Ut fra hva jeg forstår, tror jeg Duken (og jeg) har en vekt som i alle fall er det dobbelte av 90tallsbarn, og det kan være svært ulikt hvilken metabolisme av medisinen vi også har. Jeg tror Duken og jeg har cirka samme serumkonsentrasjon på samme dose, men for andre kan dette variere ekstremt.

90tallsbarn sine 75 mg kan mer enn tilsvare Duken og mine 150 mg i effekt.

Jeg hadde 129 i serumkonsentrasjon i blodet. Går på 150 mg Sertralin, veit ikkje Kva det betyr egentlig 🤷🏻‍♀️

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde 129 i serumkonsentrasjon i blodet. Går på 150 mg Sertralin, veit ikkje Kva det betyr egentlig 🤷🏻‍♀️

Det er for å gi et bilde på hvor du ligger mellom det teurapautiske vinduet. Veldig greit for å finne ut hvordan du bryter ned medisinen (metabolismen din)

Endret av Duken

Annonse

UtakknemligDiva
Duken skrev (1 time siden):

Har du tatt og målt serumskonsentrasjonen i blodet ditt?

Nei, men er det noen grunn til at jeg skal det? Det har ikke blitt nevnt hos psykologen. Jeg tok en generell blodprøve for litt siden, men mener det var for vitaminer og mineraler, og ingen mangler. Men kan hende de sjekket serum og? 
Kan spørre

UtakknemligDiva

Er det noen av dere som noen gang erfarte at problemene kom tilbake etter at dere hadde gått på det en stund? Jeg er kanskje ikke like ille, men jeg merker tvangshandlingene igjen. Jeg tenker også konstant på diagnosen min. 
Jeg er redd for at andre skal synes jeg er rar. Jeg er også redd for at hjernen min skal dra foran teppet igjen så jeg blir helt alene og utenfor igjen. 
Noen ganger har jeg også beg å tenke på høyden igjen. Siden jeg er høy føler jeg at jeg er et enda lettere mobbeoffer. Jeg er såkalt høy og elegant og har ei bekjent på samme høyde men hun har ikke diagnose og hun er fra velstående familie i velstående strøk så hun blir sånn autoritær høy, mens jeg noen ganger føler jeg blir «the tall girl». 
Jeg vil bare at tanker skal vekk, og leve litt mer bekymringsløst igjen. 

90tallsbarn skrev (11 minutter siden):

Er det noen av dere som noen gang erfarte at problemene kom tilbake etter at dere hadde gått på det en stund? Jeg er kanskje ikke like ille, men jeg merker tvangshandlingene igjen. Jeg tenker også konstant på diagnosen min. 
Jeg er redd for at andre skal synes jeg er rar. Jeg er også redd for at hjernen min skal dra foran teppet igjen så jeg blir helt alene og utenfor igjen. 
Noen ganger har jeg også beg å tenke på høyden igjen. Siden jeg er høy føler jeg at jeg er et enda lettere mobbeoffer. Jeg er såkalt høy og elegant og har ei bekjent på samme høyde men hun har ikke diagnose og hun er fra velstående familie i velstående strøk så hun blir sånn autoritær høy, mens jeg noen ganger føler jeg blir «the tall girl». 

Hva er høy? 190?

Anonymkode: 626f5...c2d

90tallsbarn skrev (21 minutter siden):

Eg merker eg får et dårligere tankemønster om 3 vesentlige ting ikke er som det skal.

-søvn

-mat spesielt frokosten

-og trening minst 2 ganger i uken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...