Gå til innhold

Ustabile personlighetstrekk men ikke eupf. Flere?

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar 1 og Kptsd, og har gått gjennom EUPF med behandlerne mine. Vi kom frem til at jeg ikke har det, men diskuterte heller forskjeller og ulikheter mellom de tre diagnosene. 

Likevel leste jeg i journalen min at jeg har ustabile personlighetstrekk som blir mer fremtrendende ved traumereaksjoner. Prøvde å google hva som menes med ustabile personlighetstrekk, og da kommer det bare opp info. om EUPF, noe som gjorde at jeg ble litt forvirret.

Er det flere som har vært borti dette? 

Anonymkode: 4cabd...02c

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har bipolar 1 og Kptsd, og har gått gjennom EUPF med behandlerne mine. Vi kom frem til at jeg ikke har det, men diskuterte heller forskjeller og ulikheter mellom de tre diagnosene. 

Likevel leste jeg i journalen min at jeg har ustabile personlighetstrekk som blir mer fremtrendende ved traumereaksjoner. Prøvde å google hva som menes med ustabile personlighetstrekk, og da kommer det bare opp info. om EUPF, noe som gjorde at jeg ble litt forvirret.

Er det flere som har vært borti dette? 

Ja jeg har av og til litt av det og fikk først blandet pf med bl.a. ustabile trekk, men ny utredning har utelukket det. Eupf, bipolar og traumelidelse har endel ting til felles. Jeg har nå diagnosene bipolar og angst med depressive reaksjoner. Mulig jeg får flere da jeg har begynt hos ny psykiater. Det er ikke alt som står på nett har jeg funnet ut. 

Endret av aa-k-j
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Likevel leste jeg i journalen min at jeg har ustabile personlighetstrekk som blir mer fremtrendende ved traumereaksjoner.

Den som ikke blir destabilisert av å få økt trykk av traumereaksjoner i en krevende, har kommet langt i sin bedringsprosess. Eksempelvis kan det bety tendens til selvskadende adferd, manglende evne til selvivaretakelse, at man lettere påvirkes emosjonelt i en eller annen retning m.m.

Men et tips for å komme igjennom en slik periode er å tenke: "Det er bare en følelse/tanke - og den går over bare jeg venter... Jeg er ikke nødt til å handle på den...". Lettere sagt enn gjort, men man må øve og øve. Vi var ikke mestere i å gå første gang vi gikk vaklende på beina våre som barn :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...