Gå til innhold

Manisk psykose = bipolar I?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er BP1 en alvorlig sykdom?

Anonymkode: b0100...d38

Blir snart galt av det der. Hvorfor er det så viktig for folk om diagnosene deres blir sett på som alvorlige eller ikke?? 

Det er mer viktig å se på hvordan du fungerer. Folk med samme diagnose kan fungere svært ulikt. 

Anonymkode: fbdb0...010

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Blir snart galt av det der. Hvorfor er det så viktig for folk om diagnosene deres blir sett på som alvorlige eller ikke?? 

Det er mer viktig å se på hvordan du fungerer. Folk med samme diagnose kan fungere svært ulikt. 

Anonymkode: fbdb0...010

Jeg stilte et spørsmål fordi jeg ikke vet. Hva er galt med det? 

Hurja skrev (1 minutt siden):

Støttes. Synes svaret var unødvendig med fagpersonens støtte på toppen av det. 

Takk. Det må da være lov å lure på ting om sykdommer her. Syntes også det var rart at Kupton støttet det sure svaret. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk. Det må da være lov å lure på ting om sykdommer her. Syntes også det var rart at Kupton støttet det sure svaret. 

Jeg klarer å se en sak fra flere sider og skjønner at ikke alle har kunnskap om sykdommer. Ingen spørsmål er dumme. 
Ikke bry deg om dem :) 

kupton skrev (2 minutter siden):

Vi har hatt en lang periode med svært mange spørsmål om lidelse X og lidelse Y er alvorlig eller ikke.

Det generelle svaret er at de aller fleste lidelser/diagnoser finnes i et bredt spekter av alvorlighet fra milde til særdeles alvorlige.

Kanskje vedkommede er ny og uvitende? Da er den type respons lite hyggelg!

Det må da være greit å stille spørsmål om noe man ikke vet, selv om det kan virke uforståelig for enkelte at andre ikke har peiling på det samme som dem. 

Jeg vil si at BP (både 1 og 2) kan være svært alvorlig om det blir under- eller feilbehandlet. Både mani og hypomani kan medføre at man begår handlinger som får alvorlige konsekvenser. Det kan f.eks. være å sette penger over styr, ha ukritisk sex, råkjøre osv. Depresjon kan være livstruende om man blir tilstrekkelig suicidal. Rusproblemer med alt det kan medføre av negative konsekvenser er dessverre også ganske vanlig ved BP. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...