Gå til innhold

Nrk1 "Hva feiler det deg?" Autisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som så på den episoden idag der den ene pasienten hadde autisme? Syns dere hun ga et riktig bilde av hvordan en med autisme kan være? Tenker både på det hun fortalte og svarte på, men også oppførselen i programmet. Øyekontakt, mimikk.. 

Anonymkode: e8802...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns også hun virket autistisk. Hun hadde ikke mye mimikk i ansiktet og kroppsspråket så innøvd ut.

Anonymkode: fd88a...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Aldri noe oppløftende å lese om Asperger :( det er en belastning for de rundt og. Så jeg kjenner sorgfølelsen når jeg leser dette. Kanskje alt jeg gjør sosialt er en måte å rømme på. 
Jeg føler meg jo som en taper fordi jeg ikke har høyere utdannelse eller har oppnådd noe.

Og lese om det med begrenset atferdsmønster. Jeg har jo lett for å gjøre det samme hele tiden. Jeg kan trives med det, helt til jeg tenker over at de fleste nok ville funnet det kjedelig å repetere sånn. 
 

alltid leter jeg etter ting som kan forandre meg. Jeg etterspør diverse piller hos behandlere.

Jeg håper at jeg kan fake it til i make it. Men det virker ikke som enkelte ting vil forsvinne. 
 

Jeg tør ikke være hjemme alene fordi der er det ikke noe som tar fokuset mitt og da blir det tanker igjen.
 

 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun må være usedvanlig høyfungerende med mann, barn, hus, utdanning og jobb. Syntes hun virket helt normal.

Anonymkode: 0f52f...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen som så på den episoden idag der den ene pasienten hadde autisme? Syns dere hun ga et riktig bilde av hvordan en med autisme kan være? Tenker både på det hun fortalte og svarte på, men også oppførselen i programmet. Øyekontakt, mimikk.. 

Anonymkode: e8802...ea1

Nei.

Anonymkode: 0f52f...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei.

Anonymkode: 0f52f...8a6

Synes det er fint at de viser frem at man kan se helt vanlig ut, og likevel slite på innsiden.

Hun er utredet av en av de fremste ekspertene på autisme i Norge, så det er jo ingen tvil om at hun har Asperger.

Anonymkode: db123...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Men jeg blir lei meg hele tiden jeg leser om Asperger/autisme fordi det nevnes hele tiden hvor ille det er for den som har det og de som er nær vedkommende. Jeg får dårlig samvittighet for å være en belast. 
Jeg leste artikkelen og hun dama sa også at hun ble litt trist fordi nå fikk hun bekreftet at hun er bygd slik. Samme fikk jo jeg.. drømmen om å bli «frisk» ble liksom knust. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...