Gå til innhold

jeg scoret 53 på hypokonderi selvtesten på klikk.no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blomsterfluen
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke overraskende. 

Anonymkode: 001fc...6f6

ok, men det er stigma når enkelte på dol erter folk som er hypokondere. jeg tenker ikke på deg om du ikke mente å være mobbete nå, men generelle ab brukere her inne som eeeelsker å kalle meg hypo og osv.

Blomsterfluen skrev (Akkurat nå):

ok, men det er stigma når enkelte på dol erter folk som er hypokondere. jeg tenker ikke på deg om du ikke mente å være mobbete nå, men generelle ab brukere her inne som eeeelsker å kalle meg hypo og osv.

Jeg tenkte på meg selv at det ikke var overraskende det resultatet jeg selv fikk. Beklager om det ble misforstått. 

Blomsterfluen
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenkte på meg selv at det ikke var overraskende det resultatet jeg selv fikk. Beklager om det ble misforstått. 

ok :)

Annonse

Blomsterfluen
nick skrev (2 minutter siden):

Om du sjekker om du er en hypokonder, finner ut at du er en hypokonder og folk kaller deg en hypokonder, er det et problem?

ja, fordi folk mobber ofte hypokondere :(

Blomsterfluen skrev (3 timer siden):

over 40 i score da har man et problem  jeg fikk 53.

https://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/hypokonder-test-2508413

Er du overrasket over det?

Anonymkode: ccd56...6dd

Blomsterfluen skrev (2 timer siden):

ja, fordi folk mobber ofte hypokondere :(

Blomsterfluen skrev (11 minutter siden):

nei. jeg føler bare skam. det fordi hypokondere blir ofte mobbet.

Jeg vet ikke hva slags tilbakemeldinger du får, her eller andre steder, men det hadde vært interessant å høre mer om hva du tenker er mobbing. Rent umiddelbart ville jeg tro at en som uttrykker ofte/mye bekymring for helsen sin risikerer å få høre at det ikke er så farlig, eller at man ikke må bekymre seg, at man ikke må google alt mulig osv. Eller at folk har begrenset interesse i å høre for mye utlegginger om en selv og derfor (prøver å) bytte tema. Synes du slikt er mobbing?

Blomsterfluen
morsan skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hva slags tilbakemeldinger du får, her eller andre steder, men det hadde vært interessant å høre mer om hva du tenker er mobbing. Rent umiddelbart ville jeg tro at en som uttrykker ofte/mye bekymring for helsen sin risikerer å få høre at det ikke er så farlig, eller at man ikke må bekymre seg, at man ikke må google alt mulig osv. Eller at folk har begrenset interesse i å høre for mye utlegginger om en selv og derfor (prøver å) bytte tema. Synes du slikt er mobbing?

det er ikke det som jeg syns er mobbing, men når noen enkelte på dol kaller meg hypo uansett hva jeg legger ut, fordi de vet at jeg har helseangst, (om jeg spør om foreksempel om kjøttsåret mitt, at jeg bruker briller, om jeg bør ta ny synstest og lignende, og ikke bare når jeg spør om foreksempel "hva er det jeg har på nesen, kan det være hudkreft?" om en kvise).

Annonse

morsan skrev (7 timer siden):

Jeg er godt under 30 iallfall, men over 20. 

Samme her. Samtidig kan testen bli litt misvisende hvis en har en eller flere diagnoser som både gir smerter og/eller er alvorlig. Da vil en skåre høyt/høyere. 

emilie321 skrev (3 timer siden):

Samme her. Samtidig kan testen bli litt misvisende hvis en har en eller flere diagnoser som både gir smerter og/eller er alvorlig. Da vil en skåre høyt/høyere. 

Ja, definitivt. Og alder! 😆 Knirker og verker mer her og der da. 

Lillemus skrev (14 timer siden):

Jeg fikk 17 poeng. Kanskje i overkant avslappet der?

Jeg tok en 2'er eller to flere enn deg. Temmelig avslappet jeg også. Var bekymret for noe her i sommer/høst, men gikk til legen og fikk det undersøkt og avkreftet at noe var galt, så nå er det jo helt greit. Jeg tror jo det er sunt å skulle reagere dersom en bekymrer seg for noe konkret, så en må ikke være så avslappet at en ikke tror at sykdom kan ramme en selv. Ikke at jeg tror du er slik altså. Men jeg tenker at det er deilig å være avslappet mht dette, men samtidig såpass realistisk at en tar tak dersom en tror noe kan være galt.

Lillemus skrev (14 timer siden):

Jeg fikk 17 poeng. 

Jeg også. Evt. kan jeg komme opp i 18 hvis jeg tolker noe litt annerledes. 

Jeg er nok av den typen som kan komme til å vente for lenge i den tro at det går over og / eller egentlig ikke er er noe.

emilie321 skrev (13 timer siden):

Samtidig kan testen bli litt misvisende hvis en har en eller flere diagnoser som både gir smerter og/eller er alvorlig.

Det stemmer. Den er tydeligvis beregnet på friske og relativt unge folk. Man kan f.eks. utmerket godt være plaget av mange forskjellige symptomer uten å være hypokonder. 

påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg tok en 2'er eller to flere enn deg. Temmelig avslappet jeg også. Var bekymret for noe her i sommer/høst, men gikk til legen og fikk det undersøkt og avkreftet at noe var galt, så nå er det jo helt greit. Jeg tror jo det er sunt å skulle reagere dersom en bekymrer seg for noe konkret, så en må ikke være så avslappet at en ikke tror at sykdom kan ramme en selv. Ikke at jeg tror du er slik altså. Men jeg tenker at det er deilig å være avslappet mht dette, men samtidig såpass realistisk at en tar tak dersom en tror noe kan være galt.

laban skrev (1 time siden):

Jeg også. Evt. kan jeg komme opp i 18 hvis jeg tolker noe litt annerledes. 

Jeg er nok av den typen som kan komme til å vente for lenge i den tro at det går over og / eller egentlig ikke er er noe.

Jeg har hatt litt vondt i hoftene (mest på den ene siden) siden i vår, jeg tenkte jeg skulle ta en tur til legen i høst, ev. osteopat eller fysio, men har jeg kommet så langt? Neida. Har bare tenkt at det sikkert er slitasje pga skoliosen i ryggen, men så leste jeg (var det her inne tro?) nylig om en som hadde tilsvarende smerter som kom av slimposebetennelse (bursitt?) og lurer på om det kanskje kan være det. Men har fremdeles ikke bestilt legetime... Bør vel gjøre det snart kanskje.

Ellers er det da helt normalt å ha litt vondt her og der og at det en dag eller to kan klø litt på et punkt, uten at det er noe alvorlig. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...