Gå til innhold

Stol som både er pen og god - kan det la seg gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en stol der jeg kan sitte godt, mykt, tilbakelent og med støtte til nakken/hodet, men uten at det ser ut som noe som går rett inn i stua til «Mot i brøstet» eller stolen til faren til Frasier Crane! 😝 (And then some!) Men kan det la seg gjøre? 

Endret av morsan

Fortsetter under...

morsan skrev (35 minutter siden):

Jeg ønsker meg en stol der jeg kan sitte godt, mykt, tilbakelent og med støtte til nakken/hodet, men uten at det ser ut som noe som går rett inn i stua til «Mot i brøstet» eller stolen til faren til Frasier Crane! 😝 (And then some!) Men kan det la seg gjøre? 

Ja, dette har jeg lett etter i flere omganger, det er en ordentlig utfordring. Ikke lett å finne en recliner som ser ut som en designstol! 

Man har jo alltids Eames' lounge chair, men den er både forferdelig dyr og overeksponert.

Endret av Ekstra
Ekstra skrev (4 minutter siden):

Ja, dette har jeg lett etter i flere omganger, det er en ordentlig utfordring. Ikke lett å finne en recliner som ser ut som en slank designstol! 

Aj! Så ingen gode tips her altså? ☺️ Jeg har jo sett flere som ser kule ut, men aner ikke om de er gode. Og dessuten er noen av dem fryktelig kostbare! 😱 Selv om man skulle gjøre et godt kjøp på finn, kan det bli mye. Og som sagt - aner ikke om de er gode. Fikk prøve "Peel" hos en venninne. Helt grei sittecomfort, men overraskende lav prisen tatt i betraktning.

morsan skrev (8 minutter siden):

Aj! Så ingen gode tips her altså? ☺️ Jeg har jo sett flere som ser kule ut, men aner ikke om de er gode. Og dessuten er noen av dem fryktelig kostbare! 😱 Selv om man skulle gjøre et godt kjøp på finn, kan det bli mye. Og som sagt - aner ikke om de er gode. Fikk prøve "Peel" hos en venninne. Helt grei sittecomfort, men overraskende lav prisen tatt i betraktning.

Lenker/navn? :) 

Peel er ok, men litt vel mye brukt i offentlige bygg og næringslivsbygg...

Endret av Ekstra
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Lenker/navn? :) 

Peel er ok, men litt vel mye brukt i offentlige bygg og næringslivsbygg...

Enig mht Peel. Ble nevnt fordi jeg der har testet ut sittekomforten 🙂 Men jeg liker utseendet på  Jetson ganske bra. Men synes det er litt vel dyrt hvis man skal ha to stoler med puff. 🤑

morsan skrev (3 minutter siden):

Enig mht Peel. Ble nevnt fordi jeg der har testet ut sittekomforten 🙂 Men jeg liker utseendet på  Jetson ganske bra. Men synes det er litt vel dyrt hvis man skal ha to stoler med puff. 🤑

Ja, den var fin.

Synes også denne er ganske fin og komfortabel og det er en fordel at den er såpass smal om man ikke har maks med plass: Delta Adventure lenestol - Stort og bredt utvalg av lenestoler - Skeidar

Og komforten blir nok ikke som i denne 😅 Enjoy Hollywood El-Recliner Lenestol - Grått økoskinn - 5995 NOK - Trendrom.no

Endret av Ekstra

Annonse

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Synes også denne er ganske fin og komfortabel og det er en fordel at den er såpass smal om man ikke har maks med plass: Delta Adventure lenestol - Stort og bredt utvalg av lenestoler - Skeidar

Enig. Og deilig med ull!

"Og komforten blir nok ikke som i denne 😅 Enjoy Hollywood El-Recliner Lenestol - Grått økoskinn - 5995 NOK - Trendrom.no"

LOL!

Vi er også på jakt etter en godstol. Vi leter på finn da, og skal ha en i beige-toner, ikke grå. Og ikke altfor stor og klumpete, men samtidig god å sitte i. Vi kjøpte en på finn, men den matcher ikke helt i fargen, men vi har den inntil videre. Har på søk, og får stadig opp varslet, men det ser ut til at 95 % er enten grå eller klumpete 70-80 eller 90-talls stoler....

Skal følge med her og se om jeg får et tips 🙂

Conform air recliner, i akkurat denne kombinasjonen tekstil/ull og understell, synes jeg er fin (Instagram lenke, da bildet var for stort til å laste opp her). Ellers enig i at det er magert utvalg mellom stil og komfort når det gjelder hvilestoler. 

https://www.instagram.com/p/B7gI34eJycC/?utm_medium=copy_link

Nesten samme modell:

https://www.bohus.no/stue/stoler/hvilestol-1/timeout-hvilestol-121?gclid=Cj0KCQjw5oiMBhDtARIsAJi0qk2YcJscRRlW2PzvfeXPmEjb4CWcCJ1hdyvnUolP5B2BZ6q9Ndfid24aAsshEALw_wcB

Endret av Mari-
Nicklusheletida

https://fagmobler.no/stue/stoler/hvilestoler/angelica-hy-stol-mkappe

Vi har denne I en ensfarget lys grå farge. Vi har puff til den.  Den er god å sitte I og er regulerbar. 

Det har blitt til at det er samboeren som bruker den og det ser ut til at han slapper av i den, for han dupper av hver kveld 😀 

Endret av Nicklusheletida
.

Ikke lett når du vil ha nakkestøtte.... men hva med flaggermusstolen? Evt en liggestol, der er det mange fine, PK24 feks  :) EJ5 Corona er også fin, myyye finere enn peel :P Ellers er Hans Bratteruds Scandia lekker, men noe sier meg at du ikke er ute etter tre-sete (med skinn) men "serievennlig" stol med puter....

Jeg tror ellers jeg ville fulgt med på Finn.no og satt inn søk på norske 1940- 60/70-tallsstoler jeg.

Endret av Kayia
Nicklusheletida
Kayia skrev (33 minutter siden):

Ikke lett når du vil ha nakkestøtte.... men hva med flaggermusstolen? Evt en liggestol, der er det mange fine, PK24 feks  :) EJ5 Corona er også fin, myyye finere enn peel :P Ellers er Hans Bratteruds Scandia lekker, men noe sier meg at du ikke er ute etter tre-sete (med skinn) men "serievennlig" stol med puter....

Jeg tror ellers jeg ville fulgt med på Finn.no og satt inn søk på norske 1940- 60/70-tallsstoler jeg.

Av disse likte jeg kun flaggermusstolen :)

Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Av disse likte jeg kun flaggermusstolen :)

Jeg ville ikke hatt noen av dem i min stue... Men det er det vel ingen som er overrasket over. ;) Vi har to mellomstore reclinere i litt mørkt grått stoff og er godt fornøyd med dem. :) 

Annonse

Nicklusheletida
Lillemus skrev (45 minutter siden):

Jeg ville ikke hatt noen av dem i min stue... Men det er det vel ingen som er overrasket over. ;) Vi har to mellomstore reclinere i litt mørkt grått stoff og er godt fornøyd med dem. :) 

Det kommer jo an på hva slags stil man ellers har. Kayia liker gatekunst og da ser jeg for meg at det kan passe. 

Jeg liker en stil som jeg tror ingen unge ville ha valgt . Store abstrakte malerier og jeg elsker f.eks fortsatt persiske tepper, men jeg tror det er få andre som ville hatt det. Vi har det i alle rom bortsett fra på badet 😀 T.o.m på soverommet. 

Kayia skrev (9 timer siden):

De var fine :). Men tror jeg er hakket mer opptatt av sittekomfort enn deg. 

Kayia skrev (9 timer siden):

EJ5 Corona er også fin, myyye finere enn peel

Den tror jeg at jeg kunne likt (i svart eller grått), hvis jeg hadde noe i samme stil å legge føttene på. 

Jeg har ikke peiling på interiør, men synes mange av de dyre "godstolene" er digre / klumpete og stygge. Men vi har små grunnflater i boligen, så det skal mye til at sånt passer hos oss. Det blir annerledes hvis man har større plass. 

Vi har en billig etterlikning av denne i svart (den likner i hvert fall): 
https://backstore.com/Stressless_Recliner_Leather_Colors/Stressless-Metro-High-Back-Paloma-Black-Leather-Recliner-Chair-Ottoman.htm

Men den står i kjellestua, der TVen også er, og hvor det er lave krav til stil / utseende på interiøret. Det viktigste kravet i sin tid var at jeg (som ikke er så høy) skulle sitte godt i den, siden sofaen ofte er opptatt. 

Hva med Rock’n Relling fra Rastad & Relling da?

Jeg er sikkert uansett ikke den rette å spørre, siden jeg liker å halvligge i sofa når jeg er hjemme og slækker, men vil ha loungestoler rundt kaffebordet :) Selv har jeg Finn Juhl på stua, og de er både vakre og gode til sosiale lag. Men de duger ikke til å krølle seg sammen i og lese eller se tv.  

Endret av Kayia

@morsan Apropos det første svaret, jeg tror nok jeg hadde fulgt med på Finn.no og satt søket på noe ala «retro lenestol» jeg. Etter kjøp hadde jeg heller lagt litt penger i å få dem trukket opp (eller gjort det selv, det er ikke såå vanskelig).

Få se hva du lander på da :) 

Ekstra skrev (1 time siden):

De var fine :). Men tror jeg er hakket mer opptatt av sittekomfort enn deg. 

Er egentlig ikke så sikker på det, tror det like mye handler om at jeg liker å ligge på sofaen framfor i «godstolen», og derfor gir dårlige råd i denne tråden 😃

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...