Gå til innhold

Hva er prosedyren for å gi ut AD?

Anbefalte innlegg

Eg har en bekjent, som nå har vært hos legen, og fått cipralex. Han har slitt veldig i det siste, og får nå hjelp hos psykolog. Men der har han problemer med og åpne seg, og det er vanskelig for behandler å finne ut av han og hans problemer. 

Han vet heller ikke selv hva som direkte feiler han. 

Men for i det hele tatt få utskrevet AD, så må man vel konkludere med en eller annen form for diagnose?  Til meg sier han at han ikke har fått noe diagnose av legen, han fikk bare disse tablettene?? Stemmer dette, eller er det bare tull fra hans side?

Det kan virke som om han ikke er ærlig med seg selv, eller andre rundt, som bare vil hjelpe han. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/463565-hva-er-prosedyren-for-%C3%A5-gi-ut-ad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duken skrev (16 minutter siden):

Eg har en bekjent, som nå har vært hos legen, og fått cipralex. Han har slitt veldig i det siste, og får nå hjelp hos psykolog. Men der har han problemer med og åpne seg, og det er vanskelig for behandler å finne ut av han og hans problemer. 

Han vet heller ikke selv hva som direkte feiler han. 

Men for i det hele tatt få utskrevet AD, så må man vel konkludere med en eller annen form for diagnose?  Til meg sier han at han ikke har fått noe diagnose av legen, han fikk bare disse tablettene?? Stemmer dette, eller er det bare tull fra hans side?

Det kan virke som om han ikke er ærlig med seg selv, eller andre rundt, som bare vil hjelpe han. 

Er vanlig å få AD utskrevet av fastlegen uten noen lengre utredning med "offisiell" diagnose.

Anonymkode: f36e9...f3b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...