Gå til innhold

ISW, liker du å se på Luksusfellen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurja skrev (1 minutt siden):

Hva synes du om programmet?

Vel, jeg kjøper ikke helt konseptet. Har ikke tro på at noen slutter å snuse, røyke, spise godteri eller spise ute kun fordi de ser en totalsum for forbruket.

Jeg synes det er litt kult med de vanskelige tilfellene der de faktisk forhandler gjeld med kreditorer og inkassoselskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (22 minutter siden):

Vel, jeg kjøper ikke helt konseptet. Har ikke tro på at noen slutter å snuse, røyke, spise godteri eller spise ute kun fordi de ser en totalsum for forbruket.

Jeg synes det er litt kult med de vanskelige tilfellene der de faktisk forhandler gjeld med kreditorer og inkassoselskap. 

Tenker du at veldig mange er økonomiske amøber? Kanskje privatøkonomi bør inn i skolen (siden mange ikke lærer dette hjemme)?

Anonymkode: 81c09...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker du at veldig mange er økonomiske amøber? Kanskje privatøkonomi bør inn i skolen (siden mange ikke lærer dette hjemme)?

Anonymkode: 81c09...a99

Jeg er faktisk villig til å si at det finnes situasjoner i livet der det kan være greit å bruke forbrukslån eller kredittkort.

Det jeg reagerer på er bruk av kreditt til å kjøpe luksusgoder. Jeg synes at prioritet nr 1 for alle burde være å opparbeide seg en buffer. Så kan man spare til luksusgoder senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (28 minutter siden):

Ikke meg du spør, men jeg synes programmet er trist. Og pinlig.

Kan være enig I at det kan være pinlig, men samtidig så sier jeg.... Se og lær, Emilie. Har nok plukket opp et eller annet tips fra det programmet, men nå er ikke jeg den flinkeste med økonomien da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker du at veldig mange er økonomiske amøber? Kanskje privatøkonomi bør inn i skolen (siden mange ikke lærer dette hjemme)?

Anonymkode: 81c09...a99

Det skal være et tema både i ungdomsskole og vgs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det er ett godt program. Men det begynner å bli gjentagende. Jeg har vel sett nesten alle episodene. De vanskelige sakene er de som engasjerer mest. Jeg har blitt påvirket av programmet, på den måten at jeg ikke tar opp forbruksgjeld lenger. Før hadde jeg det. Men det er det slutt på. Ellers så skjønner jeg ikke at folk er villige til å eksponere seg på den måten, i hvert fall ikke hvis de har barn. Det blir jo en offentlig skittentøysvask som går i reprise år etter år.

 

Det er heller ikke alle som klarer å ta til seg det de lærte av luksusfellen. Jeg vet om flere som det gikk dårlig med, uten att jeg skal nevne episoder. Men det har jo stått i media om ett par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...