Gå til innhold

Kupton nå får jeg psykiater og trenger råd

Anbefalte innlegg

Nå håper jeg at jeg har skaffet meg psykiater. Fikk henvisning i dag. Det er jeg som startet tråden hvor du forklarte om kartet og terrenget.

Og med disse symptomene/diagnosene hvilke medisiner anbefaler du?

Det desidert største problemet er mistenksomhet og paranoia i forholdet. Jeg har ikke psykoselidelse. Dette er vanskelig for oss begge og er mitt desidert største problem.

Dernest har jeg en generalisert angstlidelse som topper seg i timer lange anfall. Jeg mister helt fotfestet da. Jeg har også litt sosial angst men ikke mye, men har mye angst for å feks reise langt. Og jeg takler ikke større plasser med mange folk. 

Lite depresjon vil jeg si, men selvsagt trist over situasjonen. 

Jeg har ellers ptsd og uspesifisert pf med borderline og avhengige trekk. 

Takknemlig for svar.

Anonymkode: d2d2d...6ae

Fortsetter under...

Jeg har ikke lov til å anbefale medisiner og doser, men jeg kan fortelle hva jeg har brukt på andre:

Mistenksomhet i parforholdet: Små doser antipsykotika. Hvilken tror jeg ikke er så viktig. Dosene var så små at ingen av mine pasienter opplevde bivirkninger. Det tar noen uker før virkningen kommer.

For din GAD er det SSRI/SNRI (Efexor) som er anbefalt/har godkjent ingikasjon.

kupton skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke lov til å anbefale medisiner og doser, men jeg kan fortelle hva jeg har brukt på andre:

Mistenksomhet i parforholdet: Små doser antipsykotika. Hvilken tror jeg ikke er så viktig. Dosene var så små at ingen av mine pasienter opplevde bivirkninger. Det tar noen uker før virkningen kommer.

For din GAD er det SSRI/SNRI (Efexor) som er anbefalt/har godkjent ingikasjon.

Har tatt en prøve og jeg tar ikke ssri opp. Vet du om noe annet antidepressiva som ikke har vekt som bivirkning? Jeg er veldig overvektig.

Annonse

kupton skrev (På 5.11.2021 den 16.49):

Ja, det gjør den

Hei igjen

Trenger råd av deg igjen. 

Jeg har slitt alvorlig psykisk siden barnehagealder. Siden har jeg hatt alvorlige traumer gjennom flere tiår. Nå er jeg snart 50. Angsten er så alvorlig at jeg knapt tør å gå ut. Har ikke livskvalitet. Kommer meg ikke i jobb til tross for høy utdanning. Jeg er veldig overvektig og mange medisiner kan jeg ikke bruke. Jeg er såpass gammel at jeg kommer nok realistisk sett ikke til å bli frisk.

Kan jeg spørre fastlegen om jeg kan få prøve xanor og gå på den fast? Jeg hadde håpet på noen få gode år før jeg evt blir gammel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...