Gå til innhold

Billige middager - tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje mer egnet til frokost, men jeg lager dette til middag også når jeg har bananer til overs som begynner å bli brune:

Bananpannekaker, med banan, havregryn (eventuelt litt hvetemel) og egg, kjørt sammen i foodprocessor eller blender. Så steker du lapper.

Smaker godt, og koster neppe mer enn 15 kr pr person. :)

Endret av ISW

Nedenfor har jeg kopiert et svar jeg skrev i en tråd der det skulle handle om raske middager og tilpasset litt for å få ned prisen: 

Kjøp billige fiskekaker - prosentandelen fisk synker med prisen, men det finnes store pakker der både prisen eller fiskeprosenten er OK. Resten kan fryses til en annen gang. Varm en hel eller en halv (avhengig av størrelsen) om gangen i mikro eller komfyr sammen med et pitabrød. Legg fiskekaken i pitabrødet og stapp det fullt av salat og biter av rødløk. Evt. bytt pitabrødet med billig halvstekt baguett - de vakuumpakkede er ofte billige, også de grove. FirstPrices frosne hvitløksbrød smaker også helt greit etter min mening. 

Kok egg og litt fullkornspasta, del eggene i skiver eller båter. Bland med grøntfor du liker (frosne grønnsaksblandinger er rimelige) og tunfisk fra boks

Linsegryte (kjøp tørre linser, de er billigst), samt crushet tomater (på kiwi har de veldig billige bokser), en løk, et fedd hvitløk eller to, gulrøtter og evt en buljong eller to (vi bruker bare grønnsaksbuljong, men det kan du velge). Krydre den, og ha evt i litt kokosmelk/fløte/melk/rømme, hvis du vil ha den litt fyldigere. Linsene metter og gir proteiner.

Eller så laget jeg gresskarsuppe for første gang i går! Du får sikkert tak i billige gresskar nå etter Halloween. I oppskriften jeg brukte skulle det være søtpotet og granateple og lime - her kan du ha gulrot i stedet, droppe granateple og ha sitron i stedet for lime.

Vi skal i dag ha hjemmelaget tomatsuppe. Bruker da ferdig hakkede tomater på boks, en løk, div. krydder, litt creme Fraiche om vi har, tomatpure og jeg tror jeg slenger oppi en boks hvite bønner. Koker noen egg til og kanskje jeg steker litt bacon i småbiter og strør over ved servering. Godt, kjapt og billig!

Følg med i dato-disken på butikken, der kan du gjøre gode kupp og kjøtt/fisk/kylling holder seg kjempelenge i fryseren. Med ris / pasta / sesongens grønnsaker til har du kjapt et rimelig måltid. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...