Gå til innhold

Reagerer du noen ganger på at folk er stygge eller veldig pene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Reagerer og reagerer. Reagerer nok mest på om jeg ser noen jeg synes er veldig pen, da klarer jeg ikke la være å kaste ekstra blikk. Er hun så heldig eller har hun fikset på noe liksom. 
Liker ikke å tenke at noen er stygge, vi valgte ikke utseendet og jeg tenker det er viktig å bli kjent med en person og ikke bare dømme ut fra utseendet. Men tenker av og til at noen er mindre heldige ja. 
Pent ved folk: stramt ansikt (uten at det ser slik operert ut såklart), rern hud, tykt hår, slank og stram kropp. Men forfulle kan også være veldig pene. 

90tallsbarn skrev (30 minutter siden):

Liker ikke å tenke at noen er stygge, vi valgte ikke utseendet og jeg tenker det er viktig å bli kjent med en person og ikke bare dømme ut fra utseendet.

Det er jeg enig i. Ingen kan noe for hvordan de ble skapt eller at de ble skapt i det hele tatt. Vi er nå en gang kommet til verden og vi har fått det utseendet vi har fått. Noen har vært heldige med det og andre mindre heldige. Sånn er det bare. Utseendet er uforskyldt, men så sant man er reinslig og velstelt, blid og hyggelig tror jeg man kan komme et stykke på vei med et utseende som ikke er av det beste også. 

Anonymkode: 6a39c...c66

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor går grensen din for at du skal synes at noen er mindre pene? Hva synes du er pent ved folk?

Det tenker jeg fint lite på, men jeg kan reagere (altså tenke for meg selv, ikke reagere synlig!) på folk som er veldig ustelte - kvinner med langt, fett hår, store bryster og ingen eller veldig lite støttende bh og veldig ufikse klær f.eks. Tenker da at det skal så lite til før man ser litt bedre ut og dermed også gjerne føler seg bedre. Men jeg vet jo ingenting om hvordan vedkommende har det og hvilke ressurser vedkommende har, så det er jo ikke sikkert hun har overskudd til å gjøre noe.

Lillemus skrev (32 minutter siden):

Det tenker jeg fint lite på, men jeg kan reagere (altså tenke for meg selv, ikke reagere synlig!) på folk som er veldig ustelte - kvinner med langt, fett hår, store bryster og ingen eller veldig lite støttende bh og veldig ufikse klær f.eks. Tenker da at det skal så lite til før man ser litt bedre ut og dermed også gjerne føler seg bedre. Men jeg vet jo ingenting om hvordan vedkommende har det og hvilke ressurser vedkommende har, så det er jo ikke sikkert hun har overskudd til å gjøre noe.

Enig der. Har sett "sånne" damer jeg også, men får bare sympati med dem og tenker at de er psykisk syke. Likedan med menn som er ustelte. Ekkelt å se på, men tenker at de feiler noe og at det derfor er synd på dem. 

Jeg har gått veldig ustelt på butikken selv noen ganger, og med et veldig slitent og trist blikk. Tror nok jeg skiller meg negativt ut da, men da er jeg så dårlig at jeg orker ikke å gjøre noe med det bare for å gå på butikken. Bruker alltid BH da, og jeg lukter ikke fordi jeg vasker meg jo selv om det kan gå en uke uten å gå i dusjen. 

Til trådens tema så tenker jeg lite over det. Jeg som alle andre kan legge merke til ting, men det forsvinner like raskt som det kom. Det er så mye mer enn akkurat hvordan man ser ut som teller. Som feks utstråling. Når jeg er skikkelig sliten, trist, deprimert og ustelt er jeg jo ikke så pen akkurat, men når jeg har det bedre og kler meg bedre, smiler og alt det der så er jeg relativt pen. 

Annonse

Hele tiden. Det er det eneste jeg gjør når jeg er ute. Bruker under et sekund på å klassifisere damer. Det går ikke an å slå av. Tror alle mannfolk gjør dette. Damene også, men dere er mere diskré. Jeg liker å se på pene damer, men penhet er faktisk bare matematikk og hvordan delene i ansiktet forholder seg til hverandre. Jeg kan sitte å se på Sheila lenge. Hun er veldig pen.

Førsteinntrykket kan selvfølgelig endres når man blir kjent med folk. 

nick skrev (18 timer siden):

Førsteinntrykket kan selvfølgelig endres når man blir kjent med folk. 

Jeg var med i en ansettelsesprosess for noen år siden. En av de mest aktuelle kandidatene var så utrolig pen - sånn helt modellpen (kvinne) - og jeg merket at jeg faktisk tenkte tanken at hun kunne vel ikke være så dyktig når hun var så pen 😮 😄 Heldigvis klarte jeg å fortrenge den tanken og konsentrere meg over hva hun leverte i intervjuet, og sammenlikne kandidatene på saklig grunnlag. Nå ble det hun som fikk jobben, og de første ukene var jeg litt blendet av hvor pen hun var, men etter en stund ble jeg jo vant til det, og etter noen måneder ble hun bare en av oss vanlige, og nå tenker jeg at hun bare er litt penere enn gjennomsnittet 😄 

Ikke mange ganger jeg har opplevd det. Husker at jeg gikk i klasse med ei på vgs som også, i mine øyne i alle fall, var utrolig vakker, sånn at en nesten ikke fikk øynene fra henne, men hun ble jo også ganske vanlig etter hvert, selv om det tok lengre tid 😄 

påskelilje skrev (27 minutter siden):

Jeg var med i en ansettelsesprosess for noen år siden. En av de mest aktuelle kandidatene var så utrolig pen - sånn helt modellpen (kvinne) - og jeg merket at jeg faktisk tenkte tanken at hun kunne vel ikke være så dyktig når hun var så pen 😮 😄 Heldigvis klarte jeg å fortrenge den tanken og konsentrere meg over hva hun leverte i intervjuet, og sammenlikne kandidatene på saklig grunnlag. Nå ble det hun som fikk jobben, og de første ukene var jeg litt blendet av hvor pen hun var, men etter en stund ble jeg jo vant til det, og etter noen måneder ble hun bare en av oss vanlige, og nå tenker jeg at hun bare er litt penere enn gjennomsnittet 😄 

Ikke mange ganger jeg har opplevd det. Husker at jeg gikk i klasse med ei på vgs som også, i mine øyne i alle fall, var utrolig vakker, sånn at en nesten ikke fikk øynene fra henne, men hun ble jo også ganske vanlig etter hvert, selv om det tok lengre tid 😄 

Og så har du de som er ganske så alminnelige, ja, kanskje litt under snittet også, men som vokser seg vakre etter hvert. :) 

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Og så har du de som er ganske så alminnelige, ja, kanskje litt under snittet også, men som vokser seg vakre etter hvert. :) 

Ja, det er sant! Faktisk mange av dem 🙂 

Men jeg tror at mange blir vakre fordi at de utstråler varme og trygghet og overskudd. Når en er gjennom de mest hektiske årene når en blir dradd i alle armer og bein, så får mange et overskudd som kan vises utad, og så kan en blomstre litt selv 🙂

Annonse

nick skrev (22 timer siden):

Hele tiden. Det er det eneste jeg gjør når jeg er ute. Bruker under et sekund på å klassifisere damer.

nick skrev (38 minutter siden):

På generelt grunnlag så kan jeg si at en fin rumpe kompenserer mye for manglende ansiktspenhet.

Synes du virker en smule overfladisk. 

Heldigvis er ikke alle menn som deg. 

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (6 timer siden):

Skjer mennene jeg liker. Har aldri falt for en mann basert på utseendet. 
Har aldri opplevd at en kvinne blir veldig pen om hun ikke var det fra før. 

Da jeg gikk på ubgdomsskolen var det ei i paralellklassen jeg ville se ut som. Liten, blond og lyseblå øyne. Ellers var det kjendiser. Så begynte vi å møte de fra nabobyen og frøken populær på den skolen klarte jeg ikke ta vekk øynene fra. Hun ble aldri vanlig heller. Så henne faktisk igjen for noen uker siden etter å ikke sett henne på mange år og jeg la fremdeles merke til at hun er høyt over snittet. Men hun har fått litt sånn mammakropp da. 

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Skjer mennene jeg liker. Har aldri falt for en mann basert på utseendet. 
Har aldri opplevd at en kvinne blir veldig pen om hun ikke var det fra før. 

Da jeg gikk på ubgdomsskolen var det ei i paralellklassen jeg ville se ut som. Liten, blond og lyseblå øyne. Ellers var det kjendiser. Så begynte vi å møte de fra nabobyen og frøken populær på den skolen klarte jeg ikke ta vekk øynene fra. Hun ble aldri vanlig heller. Så henne faktisk igjen for noen uker siden etter å ikke sett henne på mange år og jeg la fremdeles merke til at hun er høyt over snittet. Men hun har fått litt sånn mammakropp da. 

De fleste er vel i samme liga hele livet - det er ikke alle som vokser seg penere eller nedover utseendemessig nei. :) 

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (1 minutt siden):

De fleste er vel i samme liga hele livet - det er ikke alle som vokser seg penere eller nedover utseendemessig nei. :) 

Var ikke det jeg mente men at man kan synes at noen blir penere og penere pga deres utstråling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...