Gå til innhold

Liker du julen?


AnonymBruker

Liker du julen?  

7 stemmer

  1. 1. Liker du julen?

    • Ja
      3
    • Nei
      4


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: 4d046...3af

Jeg gjør. Jula her er forutsigbar og hele årets høydepunkt. Jeg har familie som tar hensyn og er ganske forståelsesfulle så jeg gleder meg🥰

Anonymkode: cf655...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja, på den måten at det er mye fint å se. Jeg synes frost og hvitt er så fint. Men jeg liker det ikke på den måten at det blir så mye materialistisk og julemas. Det er også litt mer sosialt og det er da mange samles. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Ja, på den måten at det er mye fint å se. Jeg synes frost og hvitt er så fint. Men jeg liker det ikke på den måten at det blir så mye materialistisk og julemas. Det er også litt mer sosialt og det er da mange samles. 

Det fine er jo at man selv kan ta det valget om å ikke gjøre den materalistisk. Jeg gir ikke dyre julegaver og kjøper heller ikke inn mye ræl av papir, pynt, plastikk osv. 

Anonymkode: cf655...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det fine er jo at man selv kan ta det valget om å ikke gjøre den materalistisk. Jeg gir ikke dyre julegaver og kjøper heller ikke inn mye ræl av papir, pynt, plastikk osv. 

Anonymkode: cf655...0aa

Jeg liker så godt furu så det er så mange fine puter, girlander med frost og dufter av furu. Det er noe av det beste jeg vet, men det er liksom det at det skal gjemmes igjen en gang og hvor lenge blir det stas. Duften går det bra med, men girlanderet blir noe jeg må pakke ned igjen og gjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tardigrada skrev (6 timer siden):

ELSKER julen🎄❤️

Hva elsker du med den? All småpratinga og familiesammenkomstene? 

Anonymkode: f7aba...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva elsker du med den? All småpratinga og familiesammenkomstene? 

Anonymkode: f7aba...6d2

Er det alt jula består av hos deg? Jula blir det man gjør det til.

Anonymkode: cf655...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva elsker du med den? All småpratinga og familiesammenkomstene? 

Anonymkode: f7aba...6d2

Magien

Stemningen, musikken, pynten, filmene, familiekos, maten, godteriet, kakene, drikken, å gi og å få gaver, tradisjonene, adventskalendere, spenningen, nostalgien, barnlig glede, etc.

 

 

047be71b663df6f78345b0a951727a7d.jpg

4d141d5f54fe9b3f33d8b6991c5c600e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tardigrada skrev (Akkurat nå):

Magien

Stemningen, musikken, pynten, filmene, familiekos, maten, godteriet, kakene, drikken, å gi og å få gaver, tradisjonene, adventskalendere, spenningen, nostalgien, barnlig glede, etc.

 

 

047be71b663df6f78345b0a951727a7d.jpg

4d141d5f54fe9b3f33d8b6991c5c600e.jpg

Den såkalte magien forsvant i 12-års alderen for meg.

Anonymkode: 4d046...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den såkalte magien forsvant i 12-års alderen for meg.

Anonymkode: 4d046...3af

Det kan du styre litt selv.

Man skaper sin egen magi😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tardigrada skrev (36 minutter siden):

Det kan du styre litt selv.

Man skaper sin egen magi😊

Fungerer ikke for meg.

Anonymkode: 4d046...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også julen er magisk. Har alltid vært over gjennomsnittlig glad i julen. Jeg er veldig fastlåst i tradisjonene og rutinene mine i jula og har store problemer med at noe skal gjøres annerledes enn slik det pleier å være hvert år, og hvis det spilles julemusikk før første søndag i advent så må jeg holde for ørene. Hehe. 

Den har også vært tung de siste årene. Har vært noen juler på institusjon og mine problemer virker mer tydelig når familie og slikt samles, men hele adventtiden og slikt er jeg veldig glad i. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tardigrada skrev (10 timer siden):

Det kan du styre litt selv.

Man skaper sin egen magi😊

 

Tardigrada skrev (10 timer siden):

Magien

Stemningen, musikken, pynten, filmene, familiekos, maten, godteriet, kakene, drikken, å gi og å få gaver, tradisjonene, adventskalendere, spenningen, nostalgien, barnlig glede, etc.

 

 

047be71b663df6f78345b0a951727a7d.jpg

4d141d5f54fe9b3f33d8b6991c5c600e.jpg

Dette er det jeg også gleder meg til. I jula i år så blir det bare jeg, mamma og lillesøsteren min siden pappa er død nå og samboeren må jobbe, men jeg gleder meg allikevel. Her er det jeg som lager julemiddagen og står for det meste av bakingen de siste årene så mamma som har stelt i hele oppveksten heller kan få slappe av. Synes det er så koselig å løpe litt mellom julematen på kjøkkenet og badet hvor jeg pynter meg mens jeg drikker kokkevinen min 🤗

Jula innebærer også endel vanskelige følelser også grunnet traumer i oppveksten, men jeg har jobbet mye med å snu tankegangen og har bestemt meg for at jeg skal klare å hygge meg også i år :) Jeg er voksen nå og må selv ta ansvar med å lage den type jul som jeg selv kan trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...