Gå til innhold

Er du fornøyd med utseendet ditt?

Er du fornøyd med utseendet ditt?  

7 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med utseendet ditt?

• Veldig fornøyd
      2
    • Sånn passe fornøyd
      4
    • Misfornøyd
      1

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
laban skrev (20 minutter siden):

Nei, men jeg har for lengst lært meg å leve med det. Jeg har alltid vært nødt til å hevde meg på andre måter enn med høy score på utseende. En god del av minusfaktorene (lav høyde, skjelett som ikke gir særlig pen kroppsfasong, dårlig hodehårvekst) er det umulig å gjøre noe med. 

Jeg har aldri brukt sminke for å se bedre ut og synes det er patetisk når godt voksne damer kliner på et tykt lag i den tro at de skjuler alderen. Så jeg ser ut som den gamlisen jeg er. Jeg har ikke valgt fødselsåret mitt, og det er vanskelig å hindre at tiden går. 

Jeg er nok da patetisk i dine øyne, siden jeg tar på sminke hver dag. Jeg vet jo godt at sminke ikke skjuler alderen, men jeg ser veldig trøtt og blek ut, uten sminke. Bruker ikke tykt lag da. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Jeg er nok da patetisk i dine øyne, siden jeg tar på sminke hver dag. Jeg vet jo godt at sminke ikke skjuler alderen, men jeg ser veldig trøtt og blek ut, uten sminke. Bruker ikke tykt lag da. 

Det jeg mener er patetisk, er de som tar på såpass mye at det er veldig synlig at det ligger et "lag" utenpå huden. Du har sikkert sett damer med overtydelig fargeforskjell nederst i ansiktet og / eller underlig utseende på pannen for å skjule rynker.

Jeg mener absolutt ikke at det er noe galt med å bruke sminke. Derfor skrev jeg da også "kliner på et tykt lag". 

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg er vel sånn helt gjennomsnittlig. Har aldri vært blant de "pene", men det er helt greit. Kunne ha sminket meg for å pynte litt på ansiktet, men jeg gidder ikke det. Gjorde det før. Kjipt at huden under halsen og nederst på kinnene og øyelokkene er blitt slapp, det er vel det jeg tenker mest for dersom jeg først skal begynne å tenke etter. Men jeg er stort sett frisk og rask og funker greit, så da må jeg bare ta det utseende jeg har, og ta det med et smil 🙂

Jeg tenker også sånn. Og det er jo trist at man skal gå et helt liv å være misfornøyd med eget utseende. Selvfølgelig skulle jeg ønske at halsen ikke var så slapp, at jeg ikke hadde hatt kalkunkinn, at jeg hadde hatt ferre rynker osv osv, men heldigvis lever jeg og er rask og frisk.

Jeg ser på 10 år gamle bilder og tenker : Hvorfor var jeg ikke fornøyd den gangen ? Fant masse feil da også. Det er jo ganske tragisk at man ikke bruker mer tid av livet til å være fornøyd.  

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Absolutt. Pene mennesker får lettere jobb, tjener bedre, blir oppfattet som mer intelligente og får mer oppmerksomhet på alle områder i livet.

Anonymkode: dba63...f26

Jeg fant 1 feil da. 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi du er så pen?

Anonymkode: dba63...f26

Det vet da ikke jeg. Men har ikke inntrykk av at blir oppfattet som smartere om man er pen. Ellers er jeg enig i resten der. 
Hvorfor spør du? Blir du provosert om jeg skriver selv at jeg pen? Rart alt det der.. vi skal innse at vi har diagnoser, at vi ikke kan ditt og datt, men å tro positivt om seg selv det skal man ikke. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...