Gå til innhold

Angst for at jeg lyver til meg selv når jeg ikke tror jeg blir sliten av å være sosial


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Fordi jeg vet at dette er et av hovedtrekkene til Asperger. Men jeg blir ikke nødvendigvis sliten av å være sosial. Over tid og med mange, men jeg kan fint jobbe blandt folk og være blandt folk. Men noen ganger blir jeg redd for at jeg gjør meg selv syk med det? 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du blitt syk til nå da? 

Anonymkode: 89ad6...a5a

Syk til nå? Om jeg har BLITT syk? Hva mener du? Jeg er ikke syk? Jeg er i jobb og oppe og går jeg. Men etter jeg fikk bekreftet diagnosen så har jeg lagd all skyld på aspergersen. Føler liksom ingenting er vits i om jeg ikke klarer å komme meg videre. Jeg er lei av den type jobb jeg har og synes det generelt sett har gått veldig sakte med meg 😕 jeg bare sliter så ekstremt med konsentrasjonen når det er ting jeg ikke synes er interessant eller givende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (8 timer siden):

Syk til nå? Om jeg har BLITT syk? Hva mener du? Jeg er ikke syk? Jeg er i jobb og oppe og går jeg. Men etter jeg fikk bekreftet diagnosen så har jeg lagd all skyld på aspergersen. Føler liksom ingenting er vits i om jeg ikke klarer å komme meg videre. Jeg er lei av den type jobb jeg har og synes det generelt sett har gått veldig sakte med meg 😕 jeg bare sliter så ekstremt med konsentrasjonen når det er ting jeg ikke synes er interessant eller givende. 

Du er et utmerket eksempel på at psykiatrien ikke bør hive diagnoser etter folk som fungerer bra fra før av, for det kan gjøre dem sykere.. 

Anonymkode: 89ad6...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha angst for om du blir sliten, hvis du ikke blir det? Du hadde kjent det hvis du ble utmattet av å være blant folk. 

Jeg blir helt rar i hodet og kan føle at det svir i hjernen. Slik har jeg alltid hatt det. Og når jeg er overstimulert så kan jeg få en varm feberaktig følelse i hodet når jeg kommer for meg selv på kvelden, også blir det veldig vanskelig å sovne. 

Andre kan nok oppleve det annerledes, men hvis du ikke merker at slikt sliter deg ut så gjør det jo ikke det. Du henger deg for mye opp i hva som er vanlig og ikke med AS. Man må ikke ha absolutt alt av symptomer. Folk med AS er ulike de også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (1 time siden):

Hvorfor skal du ha angst for om du blir sliten, hvis du ikke blir det? Du hadde kjent det hvis du ble utmattet av å være blant folk. 

Jeg blir helt rar i hodet og kan føle at det svir i hjernen. Slik har jeg alltid hatt det. Og når jeg er overstimulert så kan jeg få en varm feberaktig følelse i hodet når jeg kommer for meg selv på kvelden, også blir det veldig vanskelig å sovne. 

Andre kan nok oppleve det annerledes, men hvis du ikke merker at slikt sliter deg ut så gjør det jo ikke det. Du henger deg for mye opp i hva som er vanlig og ikke med AS. Man må ikke ha absolutt alt av symptomer. Folk med AS er ulike de også. 

Ja jeg blir fortalt det. På samme måte som at «vanlige» er forskjellige. Men nei jeg kjenner ingenting som svir jeg altså. Men er det bare det sosiale som er problemet ditt eller er det alt som gir inntrykk? Jeg føler ikke jeg blir bombardert med info heller, men jeg blir irritert av mye mas; reklamer og slik, men hadde det vært bedre om alt var helt stille liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er et utmerket eksempel på at psykiatrien ikke bør hive diagnoser etter folk som fungerer bra fra før av, for det kan gjøre dem sykere.. 

Anonymkode: 89ad6...a5a

Men jeg vet ikke om jeg fungerer bra når jeg ikke har høyere utdannelse i en alder av 30? Og har bare jobbet på gulvet. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (47 minutter siden):

Ja jeg blir fortalt det. På samme måte som at «vanlige» er forskjellige. Men nei jeg kjenner ingenting som svir jeg altså. Men er det bare det sosiale som er problemet ditt eller er det alt som gir inntrykk? Jeg føler ikke jeg blir bombardert med info heller, men jeg blir irritert av mye mas; reklamer og slik, men hadde det vært bedre om alt var helt stille liksom?

Blir utmattet både av det sosiale og ellers mye lys og inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (16 minutter siden):

Blir utmattet både av det sosiale og ellers mye lys og inntrykk. 

Hmm... Ok. En slags me i hodet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Hmm... Ok. En slags me i hodet ? 

Vet ikke helt hva du mener med det, men. Jeg må ikke legge meg i et mørkt rom i flere dager, men jeg blir fullstendig utslitt, depresjonen øker, jeg sliter mer med søvnen, får lettere psykisk sammenbrudd osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 timer siden):

Men jeg vet ikke om jeg fungerer bra når jeg ikke har høyere utdannelse i en alder av 30? Og har bare jobbet på gulvet. 
 

Jo du trenger ikke ha høyere utdannelse for å fungere bra, at du jobber eller studerer er bevis nok på det. 

Anonymkode: 89ad6...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo du trenger ikke ha høyere utdannelse for å fungere bra, at du jobber eller studerer er bevis nok på det. 

Anonymkode: 89ad6...a5a

Jeg klarer ikke studere. Jeg forstår det bare ikke. Jeg forstår ikke hvorfor man skal sitte og lese for å lære noe man kan like gjerne kan trene seg på å gjøre. Jeg lærer fort om jeg GJØR, men samfunnet er slik at vi helst skal sitte isolert med bøker. Jeg er kanskje bare traumatisert etter alle årene med skolesitting, for leksene tok jo ALDRI slutt. 
Så jeg synes egentlig ikke jeg er så oppegående når jeg ikke klarer det mange klarer og jeg måtte sitte oppe om nettene også for å klare skolen. 
Jeg er lei av slik type jobb jeg har. Er glad jeg har en, men føler det er på tide å mestre noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Og i min type jobb og stillibgsgrad er det knapt nordmenn igjen. Ikke at jeg har imot utlendinger, men de er litt mer bråkete og særlig menn er veldig belærende. Mener ikke være slemme, men utenlandske mannlige kollegaer er ekstremt belærende, som om damer er dummere enn menn i deres øyne. Ellers er det unge østeuropeere og filippinere. Koselige de og, eneste problemet mitt med filippinere er at de er så små og de er ofte flere så de snakker eget språk til hverandre og jeg føler meg stor ved siden av dem på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Og i min type jobb og stillibgsgrad er det knapt nordmenn igjen. Ikke at jeg har imot utlendinger, men de er litt mer bråkete og særlig menn er veldig belærende. Mener ikke være slemme, men utenlandske mannlige kollegaer er ekstremt belærende, som om damer er dummere enn menn i deres øyne. Ellers er det unge østeuropeere og filippinere. Koselige de og, eneste problemet mitt med filippinere er at de er så små og de er ofte flere så de snakker eget språk til hverandre og jeg føler meg stor ved siden av dem på en måte.

Det problemet fins bare i hovedstaden. 

Anonymkode: 89ad6...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det problemet fins bare i hovedstaden. 

Anonymkode: 89ad6...a5a

jaja, men jeg har ikke tenkt å flytte til noe annet sted i Norge. Problemet de andre stedene i landet innenfor slike yrker er at det ikke finnes jobber. Men spørs om jeg skal komme meg på skolebenken for å ta et fagbrev snart likevel. NAV har sagt de skal hjelpe meg å finne en vei der jeg ikke må sitte og lese så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...