Gå til innhold

Når skapte autismen mest problemer, som barn, ungdom eller som voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ungdom og voksenlivet har vært hardest for meg. Jeg var plaget på barneskolen også, men det var først da jeg ble tenåring at jeg merket at jeg var annerledes.

Anonymkode: 78f5e...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mest som barn at alle rundt meg merket at jeg ikke fungerte som alle andre og jeg hadde det veldig vondt da, men i voksen alder så sliter jeg også for det er mye mer regler og slik som finnes i voksen alder. 

Så kan vel si jeg slet omtrent like mye. 

Anonymkode: ae160...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som ungdom og voksen, uten tvil.

Anonymkode: e2e45...b37

Men bare lurer men hvorfor fungerte du bedre som barn enn som voksen? Som ungdom og voksen har man jo også som regel lært seg litt det med å tilpasse seg og sosiale regler, tenkte jeg

Anonymkode: ae160...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men bare lurer men hvorfor fungerte du bedre som barn enn som voksen? Som ungdom og voksen har man jo også som regel lært seg litt det med å tilpasse seg og sosiale regler, tenkte jeg

Anonymkode: ae160...b88

Mer komplisert sosialt samspill som ungdom og mer krav (også sosialt) i skola og utdanning. Som voksen er arbeidslivets krav nesten umulige.

Anonymkode: e2e45...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Nilb skrev (39 minutter siden):

På ungdomsskolen. Klarte ikke å skaffe nye venner.

Hadde du venner på barneskole og i barnehagen eller hvordan gjorde du det sosialt der? 

Anonymkode: ae160...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 23.55):

Hadde du venner på barneskole og i barnehagen eller hvordan gjorde du det sosialt der? 

Anonymkode: ae160...b88

Hadde venner ja, men bare de samme. Begynte å glippe ut litt mot slutten av barneskolen. Tror aldri jeg var noens beste venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

  • 5 måneder senere...
AnonymBruker
Everybody skrev (På 17.9.2023 den 21.01):

Kvinner med autisme får alltid kjæreste eller mann. Det er mennene med autisme som ender opp hele livet alene.

Motsatt her. Jeg er kvinne.

Anonymkode: 5a013...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 20.48):

Motsatt her. Jeg er kvinne.

Anonymkode: 5a013...a51

Unntaket som bekrefter regelen.

Anonymkode: 91fe1...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...