Gå til innhold

Fikk et hefte om Asperger der jeg skal streke under det jeg kjenner meg igjen i...


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Det er litt tungt å lese om diagnosen, for jeg hater å lese gang på gang at vi fungerer annerledes. Vet jeg kanskje tar det bokstavelig igjen, men da setter tanken seg om at jeg er annerledes enn alle andre. Det er litt klaustrofobisk mtp karriere feks. De fleste jobber krever at du er flink sosialt. Der jeg jobber nå er jeg også blandt masse folk, men jeg har liksom ikke noe spesielt ansvar. Men jeg vil jo opp i gradene og/eller prøve andre ting også og det krever at man kan snakke med folk. Jeg kan snakke med folk og føler jeg får god trening i jobben jeg har nå. Men skal jeg bli feks daglig leder eller lignende så får jeg ansvar for godt arbeidsmiljø og må få folk til å føle seg sett. På toppen av det skal jeg ha ansvar for at ting er som det er og skrekken er å måtte konfrontere noen. Hodet mitt blir fort fullt. Og det irriterer meg at jeg ikke helt finner et triks for å ikke bli sliten i hodet. 
Jeg leste noe i heftet der det stod at vi med as har problemer med å høre hva folk sier hvis det er mye støy rundt og det stemmer. Og det er flaut for meg for jeg er redd for at motparten skal bli irritert. Det må da gå an å sortere ut bakgrunnsstøy. Alt dette får nevrotypiske i mine øyne til å virke som supermennesker mens jeg på en måte er syk og har en hjerneskade. Jeg har jo ikke hjerneskade, men den klarer ikke å sortere ut støy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (30 minutter siden):

Det er litt tungt å lese om diagnosen, for jeg hater å lese gang på gang at vi fungerer annerledes. Vet jeg kanskje tar det bokstavelig igjen, men da setter tanken seg om at jeg er annerledes enn alle andre. Det er litt klaustrofobisk mtp karriere feks. De fleste jobber krever at du er flink sosialt. Der jeg jobber nå er jeg også blandt masse folk, men jeg har liksom ikke noe spesielt ansvar. Men jeg vil jo opp i gradene og/eller prøve andre ting også og det krever at man kan snakke med folk. Jeg kan snakke med folk og føler jeg får god trening i jobben jeg har nå. Men skal jeg bli feks daglig leder eller lignende så får jeg ansvar for godt arbeidsmiljø og må få folk til å føle seg sett. På toppen av det skal jeg ha ansvar for at ting er som det er og skrekken er å måtte konfrontere noen. Hodet mitt blir fort fullt. Og det irriterer meg at jeg ikke helt finner et triks for å ikke bli sliten i hodet. 
Jeg leste noe i heftet der det stod at vi med as har problemer med å høre hva folk sier hvis det er mye støy rundt og det stemmer. Og det er flaut for meg for jeg er redd for at motparten skal bli irritert. Det må da gå an å sortere ut bakgrunnsstøy. Alt dette får nevrotypiske i mine øyne til å virke som supermennesker mens jeg på en måte er syk og har en hjerneskade. Jeg har jo ikke hjerneskade, men den klarer ikke å sortere ut støy. 

Hvorfor fikk du et sånt hefte for å krysse av da? Er du ikke ferdig utredet da? 

Anonymkode: d795f...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor fikk du et sånt hefte for å krysse av da? Er du ikke ferdig utredet da? 

Anonymkode: d795f...2c9

Vi skal visst gå gjennom det. Tror kanskje det er fordi jeg sier at jeg ikke klarer å skille meg selv fra diagnosen og jeg skal øve meg på å det, og finne måter å leve med det på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Vi skal visst gå gjennom det. Tror kanskje det er fordi jeg sier at jeg ikke klarer å skille meg selv fra diagnosen og jeg skal øve meg på å det, og finne måter å leve med det på da?

Det er kanskje bra da. Kanskje du mister diagnosen. 

Anonymkode: d795f...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er kanskje bra da. Kanskje du mister diagnosen. 

Anonymkode: d795f...2c9

Nei det har ikke blitt sagt. Jeg skal bare lære meg å kjenne igjen ting og klare å skille meg selv fra diagnosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...