Gå til innhold

Andre mer med autisme som ikke bryr seg om jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Alle autister som påstår de liker jul er feildiagnosert. Man kan ikke like jul og ha autisme. Det blir som olje og vann.

Anonymkode: 14994...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg er ikke opptatt av å pynte til jul. Jeg forstår heller ikke hvordan folk får til å stresse så med gaver. 
Jeg liker duften av furu, og synes det er så mye fin julepynt. Trær med snø, elsker furu med snø på og tenkte å kanskje kjøpe meg et duftlys og sånne duftpinner med lukt av furu 😊 

Utenom det stresser jeg ikke med noe gavehandel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et nærmest sykelig forhold til jul og de faste tradisjonene. Alt skal foregå likens på likense dager hvert år. 

De fleste liker jo sine tradisjoner, men jeg får problemer inni meg hvis mine må endres på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg har et nærmest sykelig forhold til jul og de faste tradisjonene. Alt skal foregå likens på likense dager hvert år. 

De fleste liker jo sine tradisjoner, men jeg får problemer inni meg hvis mine må endres på. 

Er det derfor du har vært innlagt noen juler, mens andre juler har du vært hjemme? 

Anonymkode: 45766...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det derfor du har vært innlagt noen juler, mens andre juler har du vært hjemme? 

Anonymkode: 45766...c0d

Hvorfor i alle dager skulle det være årsaken til at jeg var innlagt? Jula 2016 var jeg på tvang, jula 2017 frivillig, men inne i et opplegg for å hjelpe meg da jeg knapt klarte to timer hjemme, så jeg hadde innetider, og jula 2018 var jeg i rusbehandling og kunne ikke velge å dra hjem. 

Jeg er usikker på om det var et oppriktig spørsmål, eller om det var for å være ufin. Derfor svarte jeg utfyllende på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (17 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skulle det være årsaken til at jeg var innlagt? Jula 2016 var jeg på tvang, jula 2017 frivillig, men inne i et opplegg for å hjelpe meg da jeg knapt klarte to timer hjemme, så jeg hadde innetider, og jula 2018 var jeg i rusbehandling og kunne ikke velge å dra hjem. 

Jeg er usikker på om det var et oppriktig spørsmål, eller om det var for å være ufin. Derfor svarte jeg utfyllende på det. :)

Åja jeg hadde ikke klart så mye forandring. Tenk å være innlagt 1år og hjemme et annet år.. Jeg må ha det på samme måte hele tiden. Men skjønner vi er forskjellige. 

Anonymkode: 45766...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Åja jeg hadde ikke klart så mye forandring. Tenk å være innlagt 1år og hjemme et annet år.. Jeg må ha det på samme måte hele tiden. Men skjønner vi er forskjellige. 

Anonymkode: 45766...c0d

Jeg sliter mye med forandring jeg også. Min totale kollaps kom da jeg gikk fra min ekssamboer. 😕 En slik livskrise satt meg sånn ut, og å leve alene sliter jeg ennå ekstremt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (27 minutter siden):

Jeg sliter mye med forandring jeg også. Min totale kollaps kom da jeg gikk fra min ekssamboer. 😕 En slik livskrise satt meg sånn ut, og å leve alene sliter jeg ennå ekstremt med. 

Der er vi visst forskjellige igjen 😅 jeg orker ikke tanken på å bo sammen/tett på noen. Forstår ikke at noen deler seng hver natt. 
Men jeg trenger å ha folk i livet mitt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (7 minutter siden):

Der er vi visst forskjellige igjen 😅 jeg orker ikke tanken på å bo sammen/tett på noen. Forstår ikke at noen deler seng hver natt. 
Men jeg trenger å ha folk i livet mitt. 
 

Hehe ja. Jeg er en veldig uselvstendig person. Er vel ikke for ingenting at bemannet bolig har vært oppe til diskusjon. Men jeg ønsker å bli mer selvstendig. 

Trenger å ha folk i livet mitt jeg også. Ikke mange, for det orker jeg ikke. Men jeg må ha et anker. En enkelt person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja. Alle autister som påstår de liker jul er feildiagnosert. Man kan ikke like jul og ha autisme. Det blir som olje og vann.

Anonymkode: 14994...0c2

Men særinteressen min er jo jul:(

Anonymkode: b7514...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 14.50):

Ja. Alle autister som påstår de liker jul er feildiagnosert. Man kan ikke like jul og ha autisme. Det blir som olje og vann.

Anonymkode: 14994...0c2

Helt feil.

Mange autister elsker julen fordi det er et nostalgisk bindeledd til barndommens magi.

Anonymkode: 9d39c...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt feil.

Mange autister elsker julen fordi det er et nostalgisk bindeledd til barndommens magi.

Anonymkode: 9d39c...d53

Julen er ikke det spor magisk som voksen. Bare mas. Liker hverdagen best.

Anonymkode: 6ab59...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...