Gå til innhold

Når påkjenningene blir for store

Anbefalte innlegg

Den ene stunden er jeg på jobb. Kan smile og le. Den neste stund er alt kaos og jeg vil bort fra alt. Jeg klarer ikke mer. Det er nok nå. Tanker om å gjøre slutt på alt er blitt daglig tanker. Selv om det er uaktuelt og bare er tanker er det vondt og skremmende.

At livet ikke alltid er like enkelt vet vi. Noen ganger blir det for mye. På grunn av erfaringer og andre ting som er skjedd, har jeg ingen tro på helsevesenet lenger. Ville prøve å ta kontakt for å få hjelp til å mestre dette bedre, men kom frem til  at det ikke vil ha noen hensikt. 

Hadde jeg skrevet detaljert ville det nok vært enklere å forstå. Men det kan jeg ikke gjøre. 

Så kort sagt er det veldig mange påkjenninger på en gang. Noen veldig alvorlige og noen mindre. Men alt har samlet sett gitt et indte ksos og ustabilitet som enkelte tider er vanskelig å mestre.

Det finnes ingen løsninger. Jeg stiller heller ingen spørsmål. Men tanker og erfarnger  på generelt grunnlag hvordan vi kan mestre livet når kriser og utfordringeg blir for mange og store kan jeg trenge nå. 

Anonymkode: bb983...044

Fortsetter under...

Er det noe du liker å gjøre som du kan gjøre for å vende fokuset utover? Er det noen du liker å være sammen med? Det blir litt sånn som med fristunden du beskriver på jobb. For meg er det beste rådet å vende fokuset utover og ikke innover seg selv, for det er når jeg vender fokuset innover at jeg kan kjenne på vonde ting. I helga skal jeg ut og kjøpe julegaver for å vende fokuset utover. 

Ønsker deg en så god helg som mulig 😀

Endret av Hurja
Hurja skrev (26 minutter siden):

Er det noe du liker å gjøre som du kan gjøre for å vende fokuset utover? Er det noen du liker å være sammen med? Det blir litt sånn som med fristunden du beskriver på jobb. For meg er det beste rådet å vende fokuset utover og ikke innover seg selv, for det er når jeg vender fokuset innover at jeg kan kjenne på vonde ting. I helga skal jeg ut og kjøpe julegaver for å vende fokuset utover. 

Ønsker deg en så god helg som mulig 😀

Når jeg har anledning har jeg hobby som jeg prøver å avlede meg med en stund.  Men de ytre påkjenninger kan jeg ikke bare flykte fra.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når jeg har anledning har jeg hobby som jeg prøver å avlede meg med en stund.  Men de ytre påkjenninger kan jeg ikke bare flykte fra.

Ok. Tenkte på pauser, ikke flukt. Jeg vet mye om at de ytre påkjenninger er der okke som. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...