Gå til innhold

Røyker, snuser, drikker du alkohol? (SVAR PÅ DENNE ISTEDEN)


AnonymBruker

?   

9 stemmer

  1. 1. ?

    • Røyker/snuser
      1
    • Drikker alkohol, men bare max 1 gang i mnd
      2
    • Drikker alkohol ofte
      4
    • Både røyker/snuser og drikker alkohol
      0
    • Jeg verken snuser, røyker eller drikker
      2


Anbefalte innlegg

Min teori er at folk med Asperger er mer intelligente enn andre folk så vi verken røyker, snuser eller drikker alkohol

Anonymkode: b20d5...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 12.29):

Min teori er at folk med Asperger er mer intelligente enn andre folk så vi verken røyker, snuser eller drikker alkohol

Anonymkode: b20d5...5ba

Din teori er feil. Man har økt risiko for misbruk ved Asperger syndrom. Autismeforeningen har en egen håndbok på dette med å ha både autisme, personlighetsforstyrrelse og rusavhengighet som kombinasjon.

Rusmisbruk eller "normalt bruk" av stimulantia finner man blant alle grader av intelligens. Det ligger i menneskets natur. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (28 minutter siden):

Din teori er feil. Man har økt risiko for misbruk ved Asperger syndrom. Autismeforeningen har en egen håndbok på dette med å ha både autisme, personlighetsforstyrrelse og rusavhengighet som kombinasjon.

Rusmisbruk eller "normalt bruk" av stimulantia finner man blant alle grader av intelligens. Det ligger i menneskets natur. 

Det husker jeg min forrige psykolog ved Ullevål sa til meg også etter å ha konfrontert meg med drikkemønsteret mitt. Har du link til den håndboken? Jeg husker jeg bare fikk en sånn liten bok ala dette:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:PzkEFSo5jncJ:https://oslo-universitetssykehus.no/seksjon/nasjonal-kompetansetjeneste-for-tverrfaglig-spesialisert-rusbehandling-tsb/Documents/ULL-Ha%CC%8Andbok-Asberger-Rus-WEB2.pdf+&cd=2&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=safari

Endret av hattifnattus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (13 minutter siden):

Det husker jeg min forrige psykolog ved Ullevål sa til meg også etter å ha konfrontert meg med drikkemønsteret mitt. Har du link til den håndboken? Jeg husker jeg bare fikk en sånn liten bok ala dette:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:PzkEFSo5jncJ:https://oslo-universitetssykehus.no/seksjon/nasjonal-kompetansetjeneste-for-tverrfaglig-spesialisert-rusbehandling-tsb/Documents/ULL-Ha%CC%8Andbok-Asberger-Rus-WEB2.pdf+&cd=2&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=safari

Jeg fikk et slikt hefte fra ei dame som jobber med autisme som besøkte meg da jeg var I rusbehandling. Det var fra autismeforeningen, men jeg fant ikke den selv på nett nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk et slikt hefte fra ei dame som jobber med autisme som besøkte meg da jeg var I rusbehandling. Det var fra autismeforeningen, men jeg fant ikke den selv på nett nå. 

Skjønner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Begynte å snuse igjen, men det er så deilig å bare sette seg på en kafe med kaffe og snus etter en arbeidsdag eller en dag man har fri om morgenen. Og godt å ha hjemme om kvelden og. Drikker svært sjelden. Shopper ikke særlig heller. Røyker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...