Gå til innhold

Kan en bare bestemme seg for å være positiv HELE tiden?

Anbefalte innlegg

Og bestemme seg for å ikke bry seg om negative tanker i hele tatt? Livet blir kanskje lettere da? Og så blir en kanskje bedre likt av andre? Andre ser jo adferd og ikke tanker, og andre trenger ikke vite at en sliter med angst, usikkerhet, vonde følelser osv. 

Anonymkode: 4f3ad...b61

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Tror det blir utmattende å spille slik skuespill i lengden. Jeg går jo ikke rundt og forteller om vonde følelser til folk heller, de fleste vet bedre enn som så for man vil jo være givende å være rundt. 
Men jeg har lært meg å se mer de små tingene og se på alt jeg har som jeg ønsket meg før. Tror dette er slik man lærer med alderen, at lykkejaget aldri vil stoppe så lenge vi ikke stopper opp og tenker oss litt om. 
Men jeg synes det er patetisk at vi skal være super positive hele tiden. Har inntrkk av at disse som alltid skal være den oppløftende og morsomme i gjengen egentlig bærer på noe tungt men vil fremstå som et supermenneske. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og bestemme seg for å ikke bry seg om negative tanker i hele tatt? Livet blir kanskje lettere da? Og så blir en kanskje bedre likt av andre? Andre ser jo adferd og ikke tanker, og andre trenger ikke vite at en sliter med angst, usikkerhet, vonde følelser osv. 

Anonymkode: 4f3ad...b61

Det er i hvert fall verdt et forsøk.

UtakknemligDiva
Stormwind skrev (16 timer siden):

Det er i hvert fall verdt et forsøk.

Jada, man kan trene seg. Men det blir bare dumt å prøve å være noe man absolutt ikke er og late som alt er så greit og ta alt så positivt dersom det ikke er det. Det er menneskelig å sørge og bli sint noen ganger. Erfaringsmessig blir det bare verre dersom man prøver å være så positiv hele tiden. 

Annonse

UtakknemligDiva
kupton skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke mulig. Men svært mange vil ha nytte av å trene på å tolke hendelser i beste mening. Da blir livet langt lettere for dem selv og for omgivelsene.

Tolke hendelser i beste mening? Nå misforstår jeg sikkert noe, men skal man tolke alt i beste mening blir man bare naiv. Selv er jeg kanskje litt for skeptisk til mennesker, fordi jeg har tidligere erfaringer som er dårligere. 

90tallsbarn skrev (3 timer siden):

Jada, man kan trene seg. Men det blir bare dumt å prøve å være noe man absolutt ikke er og late som alt er så greit og ta alt så positivt dersom det ikke er det. Det er menneskelig å sørge og bli sint noen ganger. Erfaringsmessig blir det bare verre dersom man prøver å være så positiv hele tiden. 

Det går an å prøve å være positiv deler av tiden. Møter man noen man kjenner på butikken og slår av en prat, så går det an å prøve å glemme det negative for en liten stund. Likedan i andre situasjoner også.  

Stormwind skrev (14 minutter siden):

Det går an å prøve å være positiv deler av tiden. Møter man noen man kjenner på butikken og slår av en prat, så går det an å prøve å glemme det negative for en liten stund. Likedan i andre situasjoner også.  

Ja, og når en trener/prøver å se det positive, så tror jeg det blir lettere og automatisk tenke mer positivt etterhvert.  

Jeg vil tro det er lettere for folk uten negative belastninger og tung bagasje å tolke alt i beste mening enn de med. Men jeg har tro på at det er mulig å endre det ved å øve på og lære seg å tolke ting i beste mening - og på den måten gjøre hverdagen lettere for seg selv og andre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...