Gå til innhold

Finnes det perfekte mennesker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingenting er negativt. Alt er bare positivt.

Anonymkode: 59c33...986

Det spørs jo hvem som ser da...

Selv tviler jeg på at det perfekte menneske finnes, men at mange er mer enn bra nok, det tror jeg på.

UtakknemligDiva

Men ja, jeg har hatt en kollega jeg vil være som. Hun var glad og en humørspreder hele tiden. Alltid det lille ekstra overskuddet. Jobbet mens hun studerte, engasjerte seg i samfunnet, fikk toppkarakterer, tok noen år i utlandet, startet egen kafe mens hun studerte osv. 

UtakknemligDiva
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Nå har vel ikke dette noe sammenheng med spørsmålet som var... finnes det perfekte mennesker. 

Jo. Vedkommende skrev at alt er bare positivt. Man er dum hvis alt er positivt. Men tror vi bare legger denne diskusjonen død så vi ikke avsporer.

Annonse

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Jo. Vedkommende skrev at alt er bare positivt. Man er dum hvis alt er positivt. Men tror vi bare legger denne diskusjonen død så vi ikke avsporer.

Setningen er tatt ut av kontekst.  Vedkommende svarte meg da jeg spurte; hva er perfekt? Da blir svaret riktig. Ingenting negativt og bare positivt. 

Det spørs jo hvordan man definerer perfekt. For meg er det hen som virkelig tør å være redd, og trives med livet - selv med viten om at hen har et sett med egenskaper der ikke alle er positive. Den som streber etter såkalt "perfektthet," kan f.eks. fort bli ekstremt selvkritisk. 

knas skrev (På 14.11.2021 den 15.28):

Jeg kjenner ei som er perfekt. Hun prøver ikke hardt å være det heller. Hun bare er det. 

Dette ble jeg nysgjerrig på. Baserer du dette på dine observasjoner av henne? Har du spurt henne selv?

Jeg tror at vi mennesker ikke er perfekte. Utad kan mange få til ting, men innvendig streve med et eller annet. Og om man selv mener at man er fullstendig feilfri og fullkommen, ja da hadde jeg blitt noe skeptisk...

Men det å være perfekt, betyr jo ikke nødvendigvis ikke å ikke ha vanskeligheter i livet, men å trives med seg selv og i livet og føle at man mestrer hverdagen og livet. Da må en skille på ytre og indre perfekthet.

Håper dette klusset ble litt forståelig ;) 

UtakknemligDiva
Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Dette ble jeg nysgjerrig på. Baserer du dette på dine observasjoner av henne? Har du spurt henne selv?

Jeg tror at vi mennesker ikke er perfekte. Utad kan mange få til ting, men innvendig streve med et eller annet. Og om man selv mener at man er fullstendig feilfri og fullkommen, ja da hadde jeg blitt noe skeptisk...

Men det å være perfekt, betyr jo ikke nødvendigvis ikke å ikke ha vanskeligheter i livet, men å trives med seg selv og i livet og føle at man mestrer hverdagen og livet. Da må en skille på ytre og indre perfekthet.

Håper dette klusset ble litt forståelig ;) 

Hva som er perfekt er så individuelt at man kan ikke si noen er perfekt, men min definisjon på perfekt er at man har et generelt godt humør, mestrer det sosiale, har overskudd ofte, gjør det lille ekstra og at man ser bra ut i tillegg. 
At man evner å ikke la nedturer sitte i for lenge og går fort videre. Og det er ei slik jeg har jobbet med. 
Hun hadde alltid godt humør, dette smittet på de andre, gjorde alltid litt ekstra, studerte ved siden av, dro til utlandet for å ta studier, startet etter hvert egen kafe også, i tillegg til å ta mer utdannelse. 

Har også en fetter jeg kan si er ganske perfekt. Aldri i konflikt med noen, kjekk å se på, studerte mens han jobbet, alltid hatt jobb, alltid hatt venner og generelt behagelig å snakke med. Men han ble likevel dumpet av en kjæreste da og da vet jeg han hadde kraftig kjærlighetssorg, så det hjalp tydeligvis ikke å være perfekt. Men så gikk han fort videre også da og har nå fått sitt første barn med dama si. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...