Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på din kjære i julegave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn ca, hvor legger du deg i pris?

Anonymkode: b9428...9b5

Jeg holder prisnivået nede på gaver til alle unntatt en spesiell venninne, mine to barn og mannen min. Spesielt på ungene og mannen kan det fort dra avgårde litt, men det skal sies at mannen gjerne får noe til huset også da... 

Det kommer an på hva jeg kjøper (åpenbart)

Jeg har klinket til med utenlandsreise inkludert billetter til det ene og andre.

Det er ikke under 1500 til henne. Det har også hendt at vi har kjøpt en felles ting og kalt det julegave, men da kjøper jeg en symbolsk ting i tillegg. Jeg er såpass barnslig (og romantisk) at jeg gjerne vil gi og motta en gave på julaften. 

Grendel skrev (3 timer siden):

Det kommer an på hva jeg kjøper (åpenbart)

Jeg har klinket til med utenlandsreise inkludert billetter til det ene og andre.

Det er ikke under 1500 til henne. Det har også hendt at vi har kjøpt en felles ting og kalt det julegave, men da kjøper jeg en symbolsk ting i tillegg. Jeg er såpass barnslig (og romantisk) at jeg gjerne vil gi og motta en gave på julaften. 

Det gjorde vi for to år siden, kjøpte felleski til hverandre på Black friday, men jeg insisterte på en liten pakke under treet i tillegg. ❤️ Synes det høres litt stusselig ut når partnere (ektefeller / samboere / kjærester) ikke gir julegaver til hverandre... 

Hm.. har nok ligget på rundt 2500kr nå med ny(ere) mann og greier. 😄 Men det er koselig også da, synes jeg, at vi gir hverandre en del. Jeg får ikke så innmari mye i gave fra andre, så det er gavene fra han som monner. 

Men i yngre år med annen mann hadde vi flere juler der vi i stedet kjøpte en felles gave til oss selv og heller ga noe symbolsk på julaften.  

Annonse

Ekstra skrev (På 14.11.2021 den 0.25):

Har aldri tenkt på prisnivå når det gjelder gaver til nære og kjære. Noen ganger dyrt, andre ganger billig og kanskje mer symbolsk.

Godt å høre at noen tenker likt. 

Jeg har dårlig økonomi. I dag løp jeg it å kjøpte noen billige gaver for 50 kr stykk. Jeg har mange å kjøpe til. Og er redd at jeg må ta lån for å kjøpe gaver om jeg ikke finner noe rimelig. Føler et press på meg. Men begynte i dag og forsøker å få tak i smarte billige ting fort slik at jeg ser at jeg klarer å holde kontroll på budsjettet. 

Anonymkode: 40529...281

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har dårlig økonomi. I dag løp jeg it å kjøpte noen billige gaver for 50 kr stykk. Jeg har mange å kjøpe til. Og er redd at jeg må ta lån for å kjøpe gaver om jeg ikke finner noe rimelig. Føler et press på meg. Men begynte i dag og forsøker å få tak i smarte billige ting fort slik at jeg ser at jeg klarer å holde kontroll på budsjettet. 

Det er lov til å si at "I år har jeg så dårlig råd at det er kun de aller nærmeste som får en oppmerksomhet til jul". Blir noen sure for det så er det deres problem. 

Lillemus skrev (1 time siden):

Det er lov til å si at "I år har jeg så dårlig råd at det er kun de aller nærmeste som får en oppmerksomhet til jul". Blir noen sure for det så er det deres problem. 

Enig med deg i det. Jeg gir alle en liten gave men den koster i gjennomsnitt 50 kr. Blir de sure for en gave for 50 kr så er det deres problem. Jeg gir etter hva jeg tror jeg kan presse meg til å klare. Føler et ekstremt press i disse tider, men det er riktig som du sier. Blir noen sure så er det deres eget problem. :)

I år blir det dyre gaver. To barn i etableringsfasen får nok for 4-5000,- hver, men de kostet mer når de bodde hjemme 😊. Mannen min trenger sårt en ny mobil, så det blir også kostbart. Jeg kjøper ting de trenger, og som hadde blitt kjøpt uansett. Mange tantebarn får mer symbolske gaver, som et duftlys eller noe hjemmestrikket (sokker, grytekluter etc.). 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette har jeg lest om før. Skriver du om det samme hvert her hvert eneste år? Ett år ble det billigste type t-skjorte til alle?

Som jeg tror jeg også har skrevet tidligere - har liten sans for å kjøpe billige gave bare for å kjøpe noe. Da bedre med et hjemmelaget kort med noen velvalgte ord, noe hjemmelaget godteri (ikke helt gratis), utskrift av et bilde eller lignende personlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...