AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 Jeg har forklart om plagene mine før. Men han ville ikke gjøre noe med det. Sa at det skyldes stress og virker nesten psykotisk. Jeg har levd med det i ca 24 år. Men det er vanskelig, men har lært meg å takle det, og leve et liv med det. Jeg sliter med at jeg forsøker å huske ting jeg gjør automatisk. Det for å være sikker på at jeg ikke gjorde noe galt eller feil. Kan være ufattelig plagsomt. Jeg tror det er OCD. Men legen sier at det virker psykotisk, men er stress men at jeg har kontroll. Men ellers viste han ingen interesse å ta tak i det. Jeg følte meg bare dum, og jeg lever med det. Har lært meg å legge tankene mer ifra meg med årene. Blir oftere plaget når jeg er stresset. Takler dårlig for mye mennesker innpå meg. Trenger mye alenetid. Det er ikke alltid det blir forstått av andre. Noen som har råd å gi? Er det lurt å ta hensyn til meg selv i den sammenheng når det gjelder alenetid? Anonymkode: c4155...e1f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463794-n%C3%A5r-man-er-redd-for-%C3%A5-fortelle-legen-om-psykiske-plagene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har forklart om plagene mine før. Men han ville ikke gjøre noe med det. Sa at det skyldes stress og virker nesten psykotisk. Jeg har levd med det i ca 24 år. Men det er vanskelig, men har lært meg å takle det, og leve et liv med det. Jeg sliter med at jeg forsøker å huske ting jeg gjør automatisk. Det for å være sikker på at jeg ikke gjorde noe galt eller feil. Kan være ufattelig plagsomt. Jeg tror det er OCD. Men legen sier at det virker psykotisk, men er stress men at jeg har kontroll. Men ellers viste han ingen interesse å ta tak i det. Jeg følte meg bare dum, og jeg lever med det. Har lært meg å legge tankene mer ifra meg med årene. Blir oftere plaget når jeg er stresset. Takler dårlig for mye mennesker innpå meg. Trenger mye alenetid. Det er ikke alltid det blir forstått av andre. Noen som har råd å gi? Er det lurt å ta hensyn til meg selv i den sammenheng når det gjelder alenetid? Anonymkode: c4155...e1f Hvis du overhode ikke blir hørt av legen, så bytt lege hvis mulig. Og ja, det er lurt å ta hensyn til seg selv. Iallefall innimellom. Ellers brenner en lyset i begge ender. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463794-n%C3%A5r-man-er-redd-for-%C3%A5-fortelle-legen-om-psykiske-plagene/#findComment-4065997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 emilie321 skrev (36 minutter siden): Hvis du overhode ikke blir hørt av legen, så bytt lege hvis mulig. Og ja, det er lurt å ta hensyn til seg selv. Iallefall innimellom. Ellers brenner en lyset i begge ender. Det er det jeg kjenner på i det siste. Jeg tar lite hensyn til behovene mine, og dermed har jeg følt meg mer plaget av denne kontroll-angsten min pluss ritualer knyttet til den. Noe som jeg tror er en slags OCD, selv om jeg iblant lurer på om jeg egentlig er schizofren. Men plagene består i å kontrollsjekke ting jeg foretar meg. Og ritualer knyttet til det for å dempe uro og angst. Tror ikke det har med schizofreni å gjøre. Men ble veldig opptatt av det siden legen sa at det er egentlig psykotisk. Men stressrelatert og lett å bli kvitt om jeg stresser ned. Men jeg bør nok lytte mer til meg selv enn jeg gjør. Ikke bare ta hensyn til min manns behov. Han har ikke alltid forståelse for problemet mitt. Anonymkode: c4155...e1f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463794-n%C3%A5r-man-er-redd-for-%C3%A5-fortelle-legen-om-psykiske-plagene/#findComment-4065999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er det jeg kjenner på i det siste. Jeg tar lite hensyn til behovene mine, og dermed har jeg følt meg mer plaget av denne kontroll-angsten min pluss ritualer knyttet til den. Noe som jeg tror er en slags OCD, selv om jeg iblant lurer på om jeg egentlig er schizofren. Men plagene består i å kontrollsjekke ting jeg foretar meg. Og ritualer knyttet til det for å dempe uro og angst. Tror ikke det har med schizofreni å gjøre. Men ble veldig opptatt av det siden legen sa at det er egentlig psykotisk. Men stressrelatert og lett å bli kvitt om jeg stresser ned. Men jeg bør nok lytte mer til meg selv enn jeg gjør. Ikke bare ta hensyn til min manns behov. Han har ikke alltid forståelse for problemet mitt. Anonymkode: c4155...e1f Det høres OCD-aktig ut. Noen leger skyter fra hofta, de er ikke så nøye før de slenger ut en mening om en diagnose. Jeg har selv schizofreni, og vi fungerer som regel ikke godt nok til å jobbe og slike ting. Ang alenetid, er det jo du som må bestemme selv. Jeg har alltid alenetid. Hele året. Trives egentlig slik, men det har sine nedsider også. Feks sosial angst, når de sosiale ferdighetene viskes mer og mer ut. Anonymkode: 1ddd3...e69 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463794-n%C3%A5r-man-er-redd-for-%C3%A5-fortelle-legen-om-psykiske-plagene/#findComment-4066055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.