Gå til innhold

Hoster du nå om dagen?

Anbefalte innlegg

Her holder jeg på å hoste opp lungene. Hele familien. Covidtestet flere ganger, så det er ikke det vi har. Mange rundt oss har det samme, hva den nå enn er. Ikke feber, ikke dårlig, kun hoste med og uten slim. Vi har bunkret opp med Cromwell Comp som kan brukes både mot våt og tørrhoste. Den fungerer bra.

Flere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/463807-hoster-du-n%C3%A5-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nick skrev (11 minutter siden):

Her holder jeg på å hoste opp lungene. Hele familien. Covidtestet flere ganger, så det er ikke det vi har. Mange rundt oss har det samme, hva den nå enn er. Ikke feber, ikke dårlig, kun hoste med og uten slim. Vi har bunkret opp med Cromwell Comp som kan brukes både mot våt og tørrhoste. Den fungerer bra.

Flere?

Noe så inn i he#¤t&e! Jeg har vært syk i langt over to uker og hadde første fysiske dag på jobb på 14 dager i går. Gurgler fremdeles Cosylan før jeg køyer og i løpet av natta, men greier å beherske meg på dagtid nå. Rennende nese også eller? Og hodepine? Jeg tror det er RS-virus jeg har, uten at jeg har tatt test. Dattera til venninna mi har testet positivt på det, og det er nok mor og datter som er min smittekilde.

God bedring - hold ut! I tillegg til Cosylan anbefaler jeg Midnight Mass, You, Maid og After Life på Netflix ;) 

Endret av Kayia
nick skrev (1 time siden):

Flere?

Niks, frisk og rask. 😊 Var forkjøla for en stund siden, men ikke med hoste. 

Nicklusheletida
nick skrev (1 time siden):

Flere?

Nei, det kan se ut til at jeg har et veldig godt immunforsvar for tiden. Samboeren har vært sørpe forkjølet 2 ganger i coranaperioden. Han har hostet meg rett I trynet om natta, uten at jeg har blitt smittet. 

Jeg har tenkt at det er mitt beviste og gode kosthold som er årsaken. Jeg putter lite drittmat inn og prøver å tenke at det jeg spiser skal gi kroppen min næring. Jeg tar også tran . 

Det hostet og harkes rundt meg på alle kanter når jeg kjører kollektivt til jobb og jeg har ikke blitt smittet. De siste dagene har jeg riktignok begynt med munnbind igjen. 

Jeg har også stor tro på å bruke skjerf i halsen.

Jeg er jo aldri syk. 

* BANKER HARDT I BORDET *

nick skrev (2 timer siden):

Flere?

Jeg er såkalt frisk og håper jeg holder meg unna den forkjølelsen som tydeligvis går nå. Tar tran og så blander jeg sunt med usunt. 

God bedring 

Endret av emilie321

Annonse

Kayia skrev (2 timer siden):

Noe så inn i he#¤t&e! Jeg har vært syk i langt over to uker og hadde første fysiske dag på jobb på 14 dager i går. Gurgler fremdeles Cosylan før jeg køyer og i løpet av natta, men greier å beherske meg på dagtid nå. Rennende nese også eller? Og hodepine? Jeg tror det er RS-virus jeg har, uten at jeg har tatt test. Dattera til venninna mi har testet positivt på det, og det er nok mor og datter som er min smittekilde.

God bedring - hold ut! I tillegg til Cosylan anbefaler jeg Midnight Mass, You, Maid og After Life på Netflix ;) 

Har alltid brukt Cosylan, men etter jeg fikk Solvipect comp så oppdaget jeg at hostesaft virkelig kan virke. 

Nei, jeg har vært frisk i hele koronaperioden. Dattera derimot, hun er stadig vekk forkjølet og syk - hun hadde også korona i august. Hun kler seg dårlig, og er sosial med veldig mange mennesker. Jeg kler meg praktisk, passer på å ikke fryse, sitter aldri på kaldt underlag (har en UVI-blære osm jeg har lårt meg å holde stramt i tøylene).

Nå var det akkurat en på jobb som nøys to ganger sånn inni granskauen høyt, så det ristet i grunnmuren her. Er ikke vant til det lenger 😄 Klarte ikke å høre om det var mann eller kvinne 😄

Jeg har også vært frisk fra forkjølelse o.l. i hele koronatiden - skulle bare mange så mye som jeg klarte å opprettholde sosial distanse! 😄 Med hjemmekontor, ingen skolebarn og nesten ikke noe offentlig kommunikasjon sa det seg nesten selv at også forkjølelse var lett å unngå. Nå som ting er mer åpent igjen og jeg også tar buss flere ganger i uka, øker dessverre risikoen for smittsomme sykdommer. Hittil har jeg berget unna, men jeg følte meg litt på grensen en dag og tok en hurtigtest.

Annonse

Nei jeg er frisk jeg. Bortsett fra to slike hvite munnsår jeg får hver gang immunforsvaret er under angrep. Der mange andre blir forkjøla, får jeg disse munnsårene. Jeg tror det er fordi immunforsvaret er noe svekket og da dukker de opp. Har hatt det siden jeg var et lite barn. Ikke herpes. 

Men jeg hadde noen få dager med hoste i september. Jeg har ikke hatt feber eller skikkelig forkjølelse på mange år. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...