Gå til innhold

Du som bruker benzo, hvor ofte tar du det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Behovsmedisin blir fort en krykke. Jeg tar nok oftere enn jeg bør. 2-3 ganger i uken. Lurer egentlig på om det har noe for seg, unntatt å ta de store toppene, som jo ikke er 2-3 ganger i uken.

Anonymkode: c4b59...b85

Tar det hver kveld når jeg legger meg, men bare en halv vival nå. Jeg har angst om dagen og men drøyer det til jeg går å legger meg. 

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg tar stor dose. Har opparbeidet toleranse etter 17 år på sterkt benzo. TS

Har du fortsatt god nytte av det? Og hva sier legen din? Hva tenker du selv...

Jeg tar Stesolid nokså høy dose (vil noen si) før tannlege og før operative inngrep. Jeg har tidligere gått på Rivotril daglig, men ikke i beroligende hensikt. Men husker under opptrappingen at det var vanskelig å få med seg motorikken. Fæl medisin.

Annonse

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Jeg tar Stesolid nokså høy dose (vil noen si) før tannlege og før operative inngrep. Jeg har tidligere gått på Rivotril daglig, men ikke i beroligende hensikt. Men husker under opptrappingen at det var vanskelig å få med seg motorikken. Fæl medisin.

Jeg har nytte av det ja. DVS det virker angstdempende. Men der jeg før måtte ta trekvart pille må jeg nå ta en og en halv.

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Glemte å si att jeg synes rivotril er den beste angst medisinen. Og jeg har prøvd xanor også. Liker rivotril mye bedre. Xanor var en skuffelse synes jeg. Rart at den er A preparat.

Bruker 2mg Rivotril om dagen (1mg om formiddagen og 1mg om kvelden), samme dose de 10 siste årene, eneste som har hjulpet på min angst. Skulle ønske lange skogsturer på grønn resept hjalp, men den gang ei.

Har jeg skikkelige anfall så virker de heldigvis like bra i dag som for 10 år siden. 

Anonymkode: 0176f...9d5

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Rart at den er A preparat.

Vil tro at det har å gjøre med hvor sterkt vanedannende den er... Uttaler det på generelt grunnlag av hvorfor en medisin klassifiseres som et A-, B- eller C-preparat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...