Gå til innhold

Hypoman eller for lite søvn?

Anbefalte innlegg

Jeg har alvorlig depresjon. I løpet av det siste året har jeg opplevd 3 konkrete episoder med økt energi, hvor den ene varte flere uker og de andre 3-6 dager. Disse har alle vært trigget av lite søvn og gidd seg når jeg har fått et par netter med tilstrekkelig søvn igjen. Oppfylte da alle kravene for hypomani, men hvordan kan jeg vite om det er det? Har jo også hatt lite til null søvn før over lengre tid men ikke hatt økt energi av den grunn. Kan jeg være bipolar?

Anonymkode: c81ee...766

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/463835-hypoman-eller-for-lite-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har alvorlig depresjon. I løpet av det siste året har jeg opplevd 3 konkrete episoder med økt energi, hvor den ene varte flere uker og de andre 3-6 dager. Disse har alle vært trigget av lite søvn og gidd seg når jeg har fått et par netter med tilstrekkelig søvn igjen. Oppfylte da alle kravene for hypomani, men hvordan kan jeg vite om det er det? Har jo også hatt lite til null søvn før over lengre tid men ikke hatt økt energi av den grunn. Kan jeg være bipolar?

Jeg har det på samme måte. Så ett innslag på God morgen Norge nå som fikk meg til å Google litt. Er diagnosert med ADHD,men fikk meg til å begynne å tenke på om jeg kanskje burde sjekke ut dette. Du også, tenk om vi kommer oss fremover å klarer å leve litt anderledes, eller aller helst klarer å dempe depresjonen til ett mer funksjonabelt nivå ❤️

MadamMum skrev (4 timer siden):

Jeg har det på samme måte. Så ett innslag på God morgen Norge nå som fikk meg til å Google litt. Er diagnosert med ADHD,men fikk meg til å begynne å tenke på om jeg kanskje burde sjekke ut dette. Du også, tenk om vi kommer oss fremover å klarer å leve litt anderledes, eller aller helst klarer å dempe depresjonen til ett mer funksjonabelt nivå ❤️

Det er alltid verdt å sjekke ut! Skal også ta det opp med behandler. Tusen takk for svar håper alt ordner seg for deg også ❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...