Gå til innhold

Veksler på å føle meg deprimert og litt berusende fornøyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (26 minutter siden):

Så bra at du har fått snakket med henne. Har du fått noen gode råd?

Jeg skal dokumentere hele episoden slik at vi kan se mer nøye på det. Altså skrive i ei bok. For hun har bare sett på det bipolare som medikamentutløst selv om jeg har sagt at det skjer uten slik påvirkning også. Men nå skjedde det jo på nytt uten noen type stimuli som rus eller medisiner så da vil hun se nærmere på det. 

Så er det det at jeg pleier jo å kjøre meg selv helt i grøfta når det blir slik som dette, som fører til at jeg knekker sammen i depresjon etterpå. Så det er egentlig å unngå å stimulere meg selv så mye som jeg egentlig vil. Noe som egentlig vil si omtrent hele tiden. At jeg må ta meg pauser og slikt, og å unngå å gjøre ting som girer meg ennå mer opp. 

Så var det jo dette med å stå i mot alle impulsene mine da. Det bobler jo under huden min og jeg er ikke sikker på om jeg klarer det. Akkurat nå må jeg ta meg sammen fordi ungene er her, men når de er dratt i morgen så må jeg finne en måte å bare holde meg i ro på. Altså jeg har jo en drøss av ting å fylle tiden min med, men hun snakket om å gjøre ting som roer ned framfor å spille opp. Som å jobbe med fotoalbumet. Det er vanligvis et skikkelig tiltak og noe jeg ikke orker. Nå er det mer at det kjennes kjedelig ut for det jeg egentlig vil er jo å leve livet. 

Jeg er ikke flink til å roe meg selv ned når jeg blir sånn her. 

Endret av Glitter
stjernestøv skrev (40 minutter siden):

Men er det nok? 

Tja. Det tror jeg da. Tidligere hypomanier som ikke er medikamentutløst har vart i 7-10 dager ca. 

Jeg kan jo bare ta mer da hvis jeg fortsetter å sove dårlig. Har sovet fem oppstykkede timer de to siste nettene. Sover vanligvis i ni timer. Men for andre er sikkert ikke det jeg har sovet det verste. 

Denne hypomanien er ikke ut av den mest voldsomme jeg har hatt. Ikke hittil i hvert fall. Men får ta en prat med behandler over helga hvis det ennå pågår. 

Annonse

Glitter skrev (2 minutter siden):

Tja. Det tror jeg da. Tidligere hypomanier som ikke er medikamentutløst har vart i 7-10 dager ca. 

Jeg kan jo bare ta mer da hvis jeg fortsetter å sove dårlig. Har sovet fem oppstykkede timer de to siste nettene. Sover vanligvis i ni timer. Men for andre er sikkert ikke det jeg har sovet det verste. 

Denne hypomanien er ikke ut av den mest voldsomme jeg har hatt. Ikke hittil i hvert fall. Men får ta en prat med behandler over helga hvis det ennå pågår. 

Ok. Bare ikke finn på noe tull :) 

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Ok. Bare ikke finn på noe tull :) 

Nei, har som mål å ikke gjøre det. De to siste episodene har jeg jo vært innlagt så det har vært enkelt selv om jeg har hatt masse impulsive greier da også, så det blir jo å kreve mer nå da, men episodene har kommet mer hyppig så jeg må jo bare finne ut av det. 

Det verste er egentlig at jeg etter hvert går fra å føle meg boblende lykkelig og fornøyd til å slite med skikkelig sinne og frustrasjon. Det pleier å skje etter hvert som jeg blir mer sliten. Er egentlig da det er størst risiko for at jeg gjør noe dumt. Men akkurat nå har jeg det rimelig fint og vil bare være her så lenge jeg kan. 😁

Endret av Glitter
Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei, har som mål å ikke gjøre det. De to siste episodene har jeg jo vært innlagt så det har vært enkelt selv om jeg har hatt masse impulsive greier da også, så det blir jo å kreve mer nå da, men episodene har kommet mer hyppig så jeg må jo bare finne ut av det. 

Det verste er egentlig at jeg etter hvert går fra å føle meg boblende lykkelig og fornøyd til å slite med skikkelig sinne og frustrasjon. Det pleier å skje etter hvert som jeg blir mer sliten. Er egentlig da det er størst risiko for at jeg gjør noe dumt. 

Ok. Det er nok lurt å ha tett kontakt med behandleren din nå så dere har det under kontroll, det er ikke greit å få det sånn du får det etterpå. 

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Ok. Det er nok lurt å ha tett kontakt med behandleren din nå så dere har det under kontroll, det er ikke greit å få det sånn du får det etterpå. 

Nei, det er jo det dumme med det hele. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...