Gå til innhold

Fly innenlands uten pass?

Anbefalte innlegg

På Widerøe sine nettsider står det at det ikke er nødvendig med pass på innenlandsreiser. På Norwegians kan jeg ikke finne noe om det. Nytter ikke m tlf eller chat bot.

Kan jeg ta sjansen på å fly med kun førerkort som legitimasjon?

Anonymkode: 5fa30...6da

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/463842-fly-innenlands-uten-pass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På Widerøe sine nettsider står det at det ikke er nødvendig med pass på innenlandsreiser. På Norwegians kan jeg ikke finne noe om det. Nytter ikke m tlf eller chat bot.

Det har vel aldri vært pass-plikt på innenlandsreiser?

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Det har vel aldri vært pass-plikt på innenlandsreiser?

En skal ha med gyldig legitimasjon,  og det ser ut til at pass er det eneste som er fullstendig gyldig...?

Er det noen som kan bekrefte at det går greit å bruke kun førerkort?

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Pass er ikke nødvendig, her står en oversikt over hva som er godkjent legitimasjon. Ikke fra flyselskap riktignok, men antar det samme gjelder, så lenge det er snakk om innenlandsflygninger:

Gyldig legitimasjon | Statens vegvesen

Det er som andre har skrevet ikke passplikt på innenlandsflygninger, men dersom pass er det eneste godkjente legitimasjonen du har, må du bruke det. Jeg fløy innenriks nylig (men ikke Widerøe), og legitimerte meg med førerkort (NB: Det fysiske førerkortet og ikke det digitale, som kun gjelder i veitrafikksammenheng).

morsan skrev (2 timer siden):

Det er som andre har skrevet ikke passplikt på innenlandsflygninger, men dersom pass er det eneste godkjente legitimasjonen du har, må du bruke det. Jeg fløy innenriks nylig (men ikke Widerøe), og legitimerte meg med førerkort (NB: Det fysiske førerkortet og ikke det digitale, som kun gjelder i veitrafikksammenheng).

Da satser jeg på at mitt fysiske sertifikat aksepteres.  Takk!

Annonse

Ekstra skrev (2 timer siden):

Pass er ikke nødvendig, her står en oversikt over hva som er godkjent legitimasjon. Ikke fra flyselskap riktignok, men antar det samme gjelder, så lenge det er snakk om innenlandsflygninger:

Gyldig legitimasjon | Statens vegvesen

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...