Gå til innhold

Hva tenker du om denne medisin kombinasjonen?

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar type 2 og er medisinert med lamictal, litium og abilify fast, og seroquel ved behov. Nå har jeg blitt deprimert igjen og har sterke selvmordstanker. Hva tenker du om denne medisin kombinasjonen? Er det noen endringer man kan gjøre for å kanskje få bedre effekt mot depresjonen og selvmordstankene? 

Hørte forså vidt fra en psykiater at han trodde at grunnen til denne valgte medisineringen kan være at de stimulerer ulike reseptorer i hjernen (vet ikke om det er rett sitert). Hva tenker du? Jeg har egentlig bare begynt på så mye medisiner fordi jeg har hatt ulike behandlere (på akuttpost og DPS) som har satt meg på medisinene. Tanken var egentlig å seponere litium og abilify etter at jeg hadde fått kommet opp i rett dose lamictal, men så har det ikke blitt ennå. Er det noe fornuftig å bruke så mye medisiner egentlig? Kan de ikke "krasje" (fant ikke bedre ord) med hverandre om de stimulerer ulike reseptorer? 

Anonymkode: 49fe0...b30

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...