Gå til innhold

nedtrapping av fluoxetin. for rask fra 10mg til 0mg?

Anbefalte innlegg

nå har jeg trappet ned fluoxetin fra 30mg til 20mg i en måned og så gikk jeg fra 20mg til 10mg i en måned. på tirsdag skal jeg gå fra 10mg til 0mg. dette er i samråd med legen. men, er 10mg til 0mg for rask nedtrapping?

Endret av Blomsterfluen
  • Blomsterfluen endret tittelen til nedtrapping av fluoxetin. for rask fra 10mg til 0mg?

Fortsetter under...

Blomsterfluen skrev (3 timer siden):

nå har jeg trappet ned fluoxetin fra 30mg til 20mg i en måned og så gikk jeg fra 20mg til 10mg i en måned. på tirsdag skal jeg gå fra 10mg til 0mg. dette er i samråd med legen. men, er 10mg til 0mg for rask nedtrapping?

Jeg trappet ned fra 40 til 0 på 2 uker i samråd med psykiater så en skulle tro at 10 til 0 burde gå fint, men jeg er ingen fagperson. Som usikker skriver over her så er der du og ikke legen som kjenner deg best og skulle du oppleve ubehag kan du vel bare kontakte legen igjen og dobbelsjekke.

Ikkeanonymnok skrev (7 timer siden):

Jeg trappet ned fra 40 til 0 på 2 uker i samråd med psykiater så en skulle tro at 10 til 0 burde gå fint, men jeg er ingen fagperson. Som usikker skriver over her så er der du og ikke legen som kjenner deg best og skulle du oppleve ubehag kan du vel bare kontakte legen igjen og dobbelsjekke.

ok. så bra.

usikker skrev (8 timer siden):

Om du føler det er for raskt, kan du jo ta en uke på 5 mg? 
Dersom tabl går an å dele…

Det er tilslutt du, og ikke legen, som kjenner deg best..

det kan jeg prøve.

Ikkeanonymnok skrev (7 timer siden):

jeg har gått på antideppressiva mot angsten, i 20 år.

Annonse

Fluoksetin er litt uvanlig til å være SSRI når det gjelder dette. Fluoksetin (eller rettere sagt den aktive metabolitten norfluoksetin) har ekstremt lang halveringstid, hos noen nesten 14 dager. Dette gjør at kroppen i prinsippet trapper ned medisinen selv. Jeg ville ikke hatt noen problemer med å gjøre som legen sa her og gå ned fra 10 til 0.

ISW skrev (47 minutter siden):

Fluoksetin er litt uvanlig til å være SSRI når det gjelder dette. Fluoksetin (eller rettere sagt den aktive metabolitten norfluoksetin) har ekstremt lang halveringstid, hos noen nesten 14 dager. Dette gjør at kroppen i prinsippet trapper ned medisinen selv. Jeg ville ikke hatt noen problemer med å gjøre som legen sa her og gå ned fra 10 til 0.

ok, så skjønt. endelig skal jeg bli ssri fri. de hjalp ikke mot angst lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...