Gå til innhold

Hva er det de venter på ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

emilie321 skrev (10 minutter siden):

Her er det få som bruker det på buss og i butikk. Håper det forandrer seg nå

Nå er det anbefalingen for Oslo iallfall. 

Jeg leste ganske tidlig i år at eksperter mente at vi til vinteren måtte regne med munnbindbruk på offentlig kommunikasjon ol., og også at man måtte regne med booster-vaksiner de nærmeste årene, så dette er jo ingen bombe. 

morsan skrev (3 minutter siden):

Nå er det anbefalingen for Oslo iallfall. 

Jeg leste ganske tidlig i år at eksperter mente at vi til vinteren måtte regne med munnbindbruk på offentlig kommunikasjon ol., og også at man måtte regne med booster-vaksiner de nærmeste årene, så dette er jo ingen bombe. 

Ja, hørte det. Samme her.

Regner med at det iallefall blir slik som influensa vaksina.  At de som er i risikogruppa bør ta den hvert år. Nå har jeg tatt både influensa og lungebetennelse vaksine i flere år fordi både sykehuset og fastlegen har anbefalt meg det. 

Det jeg går å tenker på nå er om det blir noe av julebordet jeg skal på. Skal jobbe der den dagen, så jeg bør gå dit. Saken er at jeg har en i familien som pga noe så absolutt ikke bør få coronaviruset. Så hvis jeg går dit, så bør jeg iallefall holde meg unna vedkommende en periode.

emilie321 skrev (8 minutter siden):

Ja, hørte det. Samme her.

Regner med at det iallefall blir slik som influensa vaksina.  At de som er i risikogruppa bør ta den hvert år. Nå har jeg tatt både influensa og lungebetennelse vaksine i flere år fordi både sykehuset og fastlegen har anbefalt meg det. 

Det jeg går å tenker på nå er om det blir noe av julebordet jeg skal på. Skal jobbe der den dagen, så jeg bør gå dit. Saken er at jeg har en i familien som pga noe så absolutt ikke bør få coronaviruset. Så hvis jeg går dit, så bør jeg iallefall holde meg unna vedkommende en periode.

Jeg har også tatt influensavaksine i flere år nå, og i fjor tok jeg lungebetennelsevaksine for første gang. :) (den varer vel noen år, mener jeg å huske). 

Ellers er jeg enig i at det er lurt å tenke på hvor man har vært og om man skal treffe særlig sårbare folk. Det kan også kanskje være en idé å ta hurtigtest før ev treff. 

morsan skrev (4 minutter siden):

Jeg har også tatt influensavaksine i flere år nå, og i fjor tok jeg lungebetennelsevaksine for første gang. :) (den varer vel noen år, mener jeg å huske). 

Ellers er jeg enig i at det er lurt å tenke på hvor man har vært og om man skal treffe særlig sårbare folk. Det kan også kanskje være en idé å ta hurtigtest før ev treff. 

Lungebetennelse vaksina tror jeg varer lengre enn 5 år, men de vil at jeg skal ta den hvert 5 år.

Jeg stoler ikke helt på de hurtigtestene da jeg har hørt om så mange som den har vist negativ på mens den egentlig har vært positiv.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...