Gå til innhold

Hva lager dere til jul?


Glitter

Anbefalte innlegg

Liviane skrev (På 29.11.2021 den 17.43):

Jeg stapper den også med reker (enten ferske eller fra reker i lake), så har jeg fiskepudding og egg sånn som du, og halvkokte grønnsaker fra grønnsakspose. Er så godt, så! :)

Hverken glad i fiskepudding, reker fra lake (med mindre de er i varme retter), grønnsaker fra pose eller aspik - så kanskje ikke overraskende at jeg ikke er begeistret for kabaret. Klarer å spise det, men akkurat godt er det ikke. Hver sin smak ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Ekstra skrev (3 timer siden):

Hverken glad i fiskepudding, reker fra lake (med mindre de er i varme retter), grønnsaker fra pose eller aspik - så kanskje ikke overraskende at jeg ikke er begeistret for kabaret. Klarer å spise det, men akkurat godt er det ikke. Hver sin smak ;) 

Jeg synes det er min egen saus som gjør retten god. En blanding av kefir, remulade og sukker. 

Det er en skikkelig kaloribombe.  Derfor jeg er litt usikker på om jeg skal lage den i år iom at det er bare jeg som spiser. Det er det beste pålegget jeg kan få og jeg kommer til å forskyne meg hele dagen. Spise mye brød med kabaret og være stapp mett hele dagen. Uffe og akke meg over hvor mett jeg er og spise enda mer 😀

Tror heller jeg lager den og tar den med bort :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er min egen saus som gjør retten god. En blanding av kefir, remulade og sukker. 

Det er en skikkelig kaloribombe.  Derfor jeg er litt usikker på om jeg skal lage den i år iom at det er bare jeg som spiser. Det er det beste pålegget jeg kan få og jeg kommer til å forskyne meg hele dagen. Spise mye brød med kabaret og være stapp mett hele dagen. Uffe og akke meg over hvor mett jeg er og spise enda mer 😀

Tror heller jeg lager den og tar den med bort :)

 

Ja, en saus kan sikkert løfte den, mye som kan reddes med god saus ;)

 

Har aldri helt forstått meg på det at man må spise seg stappmett i jula heller, jeg. Jeg er glad i god mat, men ikke i å være stapp mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er min egen saus som gjør retten god. En blanding av kefir, remulade og sukker. 

Det er en skikkelig kaloribombe.  Derfor jeg er litt usikker på om jeg skal lage den i år iom at det er bare jeg som spiser. Det er det beste pålegget jeg kan få og jeg kommer til å forskyne meg hele dagen. Spise mye brød med kabaret og være stapp mett hele dagen. Uffe og akke meg over hvor mett jeg er og spise enda mer 😀

Tror heller jeg lager den og tar den med bort :)

 

Hahaha 😄 Kjenner meg igjen!

Jeg har også min egen dressing (dvs mammas oppskrift) - ingenting slår den, og det er den som utgjør over halvparten av smaksopplevelsen. I min er det (hvis jeg husker rett) kremfløte som piskes, yoghurt naturell, remulade, majones, finhakkede syltegurker, litt saft fra sylteagurkene + litt pepper og muligens salt. Helt vidunderlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (57 minutter siden):

Jeg synes det er min egen saus som gjør retten god. En blanding av kefir, remulade og sukker. 

Det er en skikkelig kaloribombe.  Derfor jeg er litt usikker på om jeg skal lage den i år iom at det er bare jeg som spiser. Det er det beste pålegget jeg kan få og jeg kommer til å forskyne meg hele dagen. Spise mye brød med kabaret og være stapp mett hele dagen. Uffe og akke meg over hvor mett jeg er og spise enda mer 😀

Tror heller jeg lager den og tar den med bort :)

 

Haha, sånn er jeg med eggsalaten og julebrødet jeg baker. Jeg elsker det! Men jeg sørger for å kun ha et halvt brød hjemme hos meg, og nok eggsalat til akkurat det, også tar jeg resten til mamma. Det blir mye kcal det også, men jeg spiser lite kaker og slikt. Jeg klarer nå alltid å kvitte meg med julelasten innen to uker etter jul. Er ikke typen som går opp 2 kg. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (59 minutter siden):

Ja, en saus kan sikkert løfte den, mye som kan reddes med god saus ;)

 

Har aldri helt forstått meg på det at man må spise seg stappmett i jula heller, jeg. Jeg er glad i god mat, men ikke i å være stapp mett.

Nei, du kan så si :) I år har jeg greid å holde vekta også, så jeg bør ikke ødelegge dette i jula nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liviane
Ekstra skrev (5 timer siden):

Hverken glad i fiskepudding, reker fra lake (med mindre de er i varme retter), grønnsaker fra pose eller aspik - så kanskje ikke overraskende at jeg ikke er begeistret for kabaret. Klarer å spise det, men akkurat godt er det ikke. Hver sin smak ;) 

Helt forståelig at folk har ulik smak og sans for ting ;)

Vil bare nevne at du kan fylle en kabaretform med omtrent hva du vil. Jeg har f.eks brukt både skinke og kjøttpølse i kabareter, i stedet for f.eks reker og fiskepudding. Men grønnsakene følger alltid med uansett i mine kabareter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage bounty og litt annen konfekt, men har ikke helt bestemt meg for hva annet jeg skal lage. Kakemenn, fattigmann ( har egen frityrkoker da jeg syns det å holde på med olje i åpne gryter er litt skummelt ), brune pinner, riskrem med en klunk konjakk eller rom i har jeg hvert år. Skal også prøve ut en fransk eplekake og bake den faste sjokoladekaken fra Cafe sting. 

Jeg står også for alt av julemat siden samboeren ikke får reist med meg i jula så da blir det ribbe med diverse tilbehør på julaften, og pinnekjøtt med vossakorv og kålrabistappe i romjula. 

Samboeren brygger eget juleøl hvert år også, så siden vi snikfeirer en liten julaften før jeg må reise så blir det nok det med følge av pinnekjøtt og creme brulee til dessert  :) 

Endret av hattifnattus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...