Gå til innhold

Problemer med ansiktsgjenkjennelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg har av og til problemer med å gjenkjenne visse personer, også de jeg kjenner godt, og da særlig hvis jeg møter dem tilfeldig på gaten eller utenfor den vante situasjonen der vi treffes.

I tillegg har jeg problemer med å huske ansikter og å se hele ansiktet, på en måte. Noen ganger opplever jeg at en person har flere ulike ansikter, sånn at et nytt ansikt fremtrer når personen tar på seg hodeplagg eller stryker håret bakover, og enda et nytt ansikt fremtrer når personen tar på seg jakke eller klipper håret osv. 

Flere som har problemer med ansiktsgjenkjennelse eller å huske ansikter?

Anonymkode: 44bab...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Ikke noen jeg kjenner. Og ikke noen jeg legger spesielt merke til eller som har hatt betydning på noen måte. Men jeg glemmer alltid de flese jeg så på gata ja 😛 jeg tror aldri jeg har sett på en fremmed og tenkt at "deg husker jeg fra kafeen jeg satt på". 
Jeg kan noen ganger se på noen og synes de ligner noen, men ja jeg kan fort glemme de som ikke har noen betydning for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på at jeg kan ha vanskelig for å kjenne igjen folk jeg kjenner, hvis jeg møter dem utenfor den vanlige sammenhengen jeg ellers treffer dem i. 

Og så har jeg problemer med å gjenkalle folks ansikter i bevisstheten, altså folk jeg kjenner. Noen er det så vanskelig å huske ansiktet på at jeg opplever dem som annerledes og litt fremmede hver eneste gang jeg ser dem.

Jeg har stort sett ikke så veldig store problemer når jeg ser film, men hvis flere av skuespillerne har veldig lik frisyre, kropp og ansikt, kan jeg slite litt, men det er absolutt mye vanskeligere  i RL.

Ts

Anonymkode: 44bab...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Ikke noen jeg kjenner. Og ikke noen jeg legger spesielt merke til eller som har hatt betydning på noen måte. Men jeg glemmer alltid de flese jeg så på gata ja 😛 jeg tror aldri jeg har sett på en fremmed og tenkt at "deg husker jeg fra kafeen jeg satt på". 
Jeg kan noen ganger se på noen og synes de ligner noen, men ja jeg kan fort glemme de som ikke har noen betydning for meg.

Dette er helt normalt. Dvs slik er det for de fleste. Det ville blitt alt for mye for hjernen om den skille husket alle den så på kafé dagen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...