Gå til innhold

Måtte du bli påmint om å bytte klær som ungdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var ungdom gikk jeg i de samme klærne helt til noen begynte å klage. Jeg hadde absolutt ingen behov eller forståelse for at man skulle bytte klær. 

Anonymkode: edd61...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har aldri trengt å bli påminnet at jeg må skifte klær. Byttet hver eneste dag etter dusj på morgenen.

Anonymkode: 6e8bb...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Nei. Var heller livredd for å lukte svette og for at de i klassen skulle tro jeg var uhygienisk om jeg kom i samme genser 2 dager på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (På 28.11.2021 den 14.49):

Nei. Var heller livredd for å lukte svette og for at de i klassen skulle tro jeg var uhygienisk om jeg kom i samme genser 2 dager på rad.

Så du er opptatt av å bli oppfattet bra av andre. Det er jo fint. 

Anonymkode: edd61...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du er opptatt av å bli oppfattet bra av andre. Det er jo fint. 

Anonymkode: edd61...0b5

Ja bedre enn å ikke ha evne til å bry seg, men det kan bli for ekstremt også. Var nok tenåringshormonene som spilte inn der, alle er jo ekstra usikre i den perioen. Men jeg gikk fra å være ei som ikke brydde meg om jeg hadde skitne klær, fett hår og å dusje, til å plutselig dusje hver dag, skifte klær hver dag og luftet meg under armene flere ganger om dagen. Begynte til og med å bruke bind noen dager fordi jeg KUNNE få mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke autist, men hadde en veldig spesiell mor som var veldig paranoid i perioder. 

Da jeg var i begynnelsen av tenårene begynte vi jenter i klassen å bli veldig opptatt av dette med reinslighet og mente oss i mellom at ingen burde gå med de samme klærne mer enn to dager på rad. Jeg fortalte det til moren min og da ble hun veldig rar, som hun så ofte ble uten at jeg skjønte hvorfor. Så tvang hun meg til å gå med de samme klærne en hel skoleuke, påfølgende helg og to dager ut i den neste uka. Jeg følte meg SÅ skitten og ydmyket ovenfor vennene mine. Jeg var så flau, men kunne ikke endre dette. Hun hadde full kontroll på både meg og klærne mine så det nyttet heller ikke å lure med seg andre klær ned i skolesekken for så å bytte da jeg kom til skolen. 

Hun er død nå og jeg er godt voksen, men dette er noe av alt det hun gjorde mot meg som jeg ALDRI kommer til å glemme.

Anonymkode: 2a7f5...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg var også redd for å lukte svette og har aldri hatt noen hygieneproblemer. Jeg elsker å dusje, pynte meg og gjøre meg fin. De dagene jeg ikke dusjer vasker jeg meg alltid og jeg sørger alltid for at klærne lukter godt. 

Jeg har jo lest dette med at mange autister har problemer med hygienen... Har det med dårlig eksekutiv funksjon å gjøre?

Anonymkode: 3ad96...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...