Gå til innhold

Svime av pga for lite søvn?

Anbefalte innlegg

Sommerblomsten9

Hei. Jeg har sovet 2-3 timer i over 1 uke nå. Idag kjente jeg at jeg svimte av før på morgenen, og nå svimte jeg av på sofaen. Jeg får ingen hjelp av fastlegen min for søvnproblemer. Jeg tar zyprexa dosen min, men det funker ikke i det hele tatt. Hva kan jeg gjøre? Hva skjer til slutt om jeg går for lenge uten søvn? Nå har jeg opplevd at jeg svimer av, hva blir det neste? Er litt bekymret for at jeg dør. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464009-svime-av-pga-for-lite-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommerblomsten9 skrev (1 time siden):

Hei. Jeg har sovet 2-3 timer i over 1 uke nå. Idag kjente jeg at jeg svimte av før på morgenen, og nå svimte jeg av på sofaen. Jeg får ingen hjelp av fastlegen min for søvnproblemer. Jeg tar zyprexa dosen min, men det funker ikke i det hele tatt. Hva kan jeg gjøre? Hva skjer til slutt om jeg går for lenge uten søvn? Nå har jeg opplevd at jeg svimer av, hva blir det neste? Er litt bekymret for at jeg dør. 

Hvorfor tenker du at du "svimte av på sofaen"? Sovnet du ikke bare?

Annonse

Sommerblomsten9
frosken skrev (2 minutter siden):

Hva er planen din mht å ta kontakt med fastlege og/eller de i STEPPS? 

Skal snakke med en psykiater imorgen. Og stepps nekter å hjelpe meg, de sier bare at de ikke kan noe om medisiner og at de ikke har noe med det å gjøre. 

Sommerblomsten9 skrev (1 minutt siden):

Skal snakke med en psykiater imorgen. Og stepps nekter å hjelpe meg, de sier bare at de ikke kan noe om medisiner og at de ikke har noe med det å gjøre. 

Så fint at du får snakket med noen i morgen. 

Sett utenifra så virker det som om du på en måte putter alt det som er vanskelig inn i søvnproblemene, og at du kanskje også forsøker å få folk til å forstå at du har det veldig vanskelig gjennom å kun fokusere på det med søvn. Du kommer helt sikkert ikke til å dø som følge av søvnmangel. Snakke med psykiateren i morgen, fortell hvor skuffet du ble om den forrige samtalen du hadde om medisiner og søvn. 

Sommerblomsten9
frosken skrev (28 minutter siden):

Sett utenifra så virker det som om du på en måte putter alt det som er vanskelig inn i søvnproblemene, og at du kanskje også forsøker å få folk til å forstå at du har det veldig vanskelig gjennom å kun fokusere på det med søvn. Du kommer helt sikkert ikke til å dø som følge av søvnmangel. Snakke med psykiateren i morgen, fortell hvor skuffet du ble om den forrige samtalen du hadde om medisiner og søvn. 

Det er fordi jeg får det så vanskelig når jeg ikke sover. Når jeg sover har jeg det ikke vanskelig, men jeg blir veldig psykisk dårlig når jeg ikke får sove. Ellers havner jeg i en depresjon, så det å sove er viktig for at jeg skal holde meg stabil. Har også en psykisk lidelse 

Sommerblomsten9
frosken skrev (29 minutter siden):

Takk for svar☺️

Sommerblomsten9 skrev (22 minutter siden):

Det er fordi jeg får det så vanskelig når jeg ikke sover. Når jeg sover har jeg det ikke vanskelig, men jeg blir veldig psykisk dårlig når jeg ikke får sove. Ellers havner jeg i en depresjon, så det å sove er viktig for at jeg skal holde meg stabil. Har også en psykisk lidelse 

Ja, både søvn og annen struktur på hverdagen er viktig for å holde seg mest mulig stabil og i ok form:-) Håper det blir en god samtale i morgen. 

Annonse

Sommerblomsten9 skrev (23 minutter siden):

Har prøvd å ringe fastlegen i mange dager, han nekter å ringe meg opp. Eneste han sier er at han bare kan gi ut remeron. Han vil vist at jeg skal bli syk. 

Du må jo bestille legetime som alle andre. Det er ikke vanlig å få resepter over telefon. 

Anonymkode: 92925...4a1

Sommerblomsten9 skrev (21 timer siden):

Hvordan er pusten din? Har du så mye stress at du er bekymret for hjerteproblemer? 

cathlin skrev (15 minutter siden):

Hvordan er pusten din? Har du så mye stress at du er bekymret for hjerteproblemer? 

Litt feil å skremme en som har angst med det spørsmålet der vel? Tror du hun får mindre angst av det?

Anonymkode: 30146...cff

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...