Gå til innhold

Dere som har psykiatrisk hjemmesykepleie..

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål som sikkert jeg kverner mye på fordi jeg overtenker..

- Hva får du hjelp til?

- Hvordan fungerer du i hverdagen?

- Hvordan føles det å ha noen i hjemmet ditt? Må man by de på noe? Synes dette er så ekkelt :( Siden jeg egentlig vil ha hjemmet mitt for meg selv, liker ikke å bli invadert..

Setter pris på alle svar! 

Anonymkode: 3f8c1...125

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464027-dere-som-har-psykiatrisk-hjemmesykepleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedsakelig samtaler. Jeg mestrer å holde orden rundt meg. Men ofte tar vi heller en kjøretur. Innimellom har jeg hatt behov for hjelp til å handle, men det har vært pga fysiske skader som følge av  psykisk sykdom. 

Det er ikke noe problem å slippe de inn i hjemmet mitt, men jeg har hatt de i snart fire år så jeg husker ikke hvordan det var i starten. Den daglige fungeringen min var verre da enn nå, så det så ofte veldig rotete og skittent ut hjemme hos meg. 

Nei du trenger ikke by de på noe. Husk at de er innom mange hver eneste dag. Det ville blitt alt for mye hvis de skulle fått kaffe og kjeks ved hvert møte. Aller helst skal man vel ikke by de på noe. 

Glitter skrev (10 minutter siden):

Hovedsakelig samtaler. Jeg mestrer å holde orden rundt meg. Men ofte tar vi heller en kjøretur. Innimellom har jeg hatt behov for hjelp til å handle, men det har vært pga fysiske skader som følge av  psykisk sykdom. 

Det er ikke noe problem å slippe de inn i hjemmet mitt, men jeg har hatt de i snart fire år så jeg husker ikke hvordan det var i starten. Den daglige fungeringen min var verre da enn nå, så det så ofte veldig rotete og skittent ut hjemme hos meg. 

Nei du trenger ikke by de på noe. Husk at de er innom mange hver eneste dag. Det ville blitt alt for mye hvis de skulle fått kaffe og kjeks ved hvert møte. Aller helst skal man vel ikke by de på noe. 

Tusen takk for et så fint og utfyllende svar, det gjør meg mye roligere! Det går vel ofte bedre enn man tror og er veldig takknemlig for ekstra hjelp i en tøff periode :)

ts

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tusen takk for et så fint og utfyllende svar, det gjør meg mye roligere! Det går vel ofte bedre enn man tror og er veldig takknemlig for ekstra hjelp i en tøff periode :)

ts

Bare hyggelig. Ja, slike ting virker gjerne mye skumlere enn det egentlig er. :)

Mest har de gått tur med meg, men har også vært med å handle når jeg har trengt det. Ei var med meg på alt, legetime, nav, tannlege osv, nå er det mest tur eller cafebesøk. Kan også bare sitte hjemme pg prate om jeg ikke er helt i form, hun hjalp meg å bytte på sengene en gang men det klarer jeg fint selv nå. Ellers tar mannen av seg det meste av husarbeidet. 

Annonse

aa-k-j skrev (1 time siden):

De bare leverer medisiner til meg. Noen slår kanskje av en kort prat i gangen før de går. 

Okei, er det fordi du ikke har vedtak på samtaler eller? 

stjernestøv skrev (1 time siden):

Mest har de gått tur med meg, men har også vært med å handle når jeg har trengt det. Ei var med meg på alt, legetime, nav, tannlege osv, nå er det mest tur eller cafebesøk. Kan også bare sitte hjemme pg prate om jeg ikke er helt i form, hun hjalp meg å bytte på sengene en gang men det klarer jeg fint selv nå. Ellers tar mannen av seg det meste av husarbeidet. 

Oi visste ikke at de kunne bli med på timeavtale! Sikkert fint å komme seg litt ut på tur også, kanskje. Så det har hjulpet deg? 

Takk for svar dere! 

Ts

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Okei, er det fordi du ikke har vedtak på samtaler eller? 

Oi visste ikke at de kunne bli med på timeavtale! Sikkert fint å komme seg litt ut på tur også, kanskje. Så det har hjulpet deg? 

Takk for svar dere! 

Ts

Ja det hjelper meg at de er med meg ut, sitter for mye inne. Og det hjalp meg veldig da jeg trengte å ha noen med meg på ting. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...